Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

veel sterkte. 
ik hoop dat je herstel spoedig zal verlopen, dit zijn nare blessures...
Ik zou het (niet in de wond, maar eromheen) ongeveer 2x daags dun inmasseren met calendula zalf (vsm) en dit een tijdje volhouden. Na het douchen steeds even afspoelen met de koude kraan, bevorderd de doorbloeding zeer en kan ook meehelpen aan een voorspoedige genezing!Kentaro schreef:Heel veel sterkte!!!
Als ik je een tip mag geven...Ik zou het (niet in de wond, maar eromheen) ongeveer 2x daags dun inmasseren met calendula zalf (vsm) en dit een tijdje volhouden. Na het douchen steeds even afspoelen met de koude kraan, bevorderd de doorbloeding zeer en kan ook meehelpen aan een voorspoedige genezing!
(ik heb ook een hele lelijke wond aan m'n been gehad en door m'n diabetes genezen dingen ook nog eens slechter, maar dat heeft super geholpen!!)
Talithah schreef:Wat leuk Jessica, been geneest goed hoor maar zal nog wel 3 maanden duren eer de wond dicht is, wat blauw was onder de hechtingen is korst geworden en moet dus vanzelf dichtgroeien.
Was wel 2 cm diel en op sommige plekkeb 4 cm breed.
Huisarts zegt dat het nog wel even duurt, maar heb er nu een zweepslag bij.
We gaan gewoon verder en mocht 11e weer op mijn paard en heb mandag een heerlijk bosrit gemaakt in Amsterdam.
Nathan mocht 21 Juni weer langzaam opbouwen maar door het lange revalideren van zijn achterbeen had hij nu voor overbelast maar ook nu hoop ik weer te mogen beginnen met hem.
En nee hij deed niets fout, zelf maakte ik een grote fout wat tot dit ongeluk heeft geleid.
Hij is echt zooo geweldig lief en braaf maar goed, we gaan gewoon verder.
Dank je wel en wat een verrassing jou te horen.
Gr. Wil en de knollies!
jvd01 schreef:Talithah schreef:Wat leuk Jessica, been geneest goed hoor maar zal nog wel 3 maanden duren eer de wond dicht is, wat blauw was onder de hechtingen is korst geworden en moet dus vanzelf dichtgroeien.
Was wel 2 cm diel en op sommige plekkeb 4 cm breed.
Huisarts zegt dat het nog wel even duurt, maar heb er nu een zweepslag bij.
We gaan gewoon verder en mocht 11e weer op mijn paard en heb mandag een heerlijk bosrit gemaakt in Amsterdam.
Nathan mocht 21 Juni weer langzaam opbouwen maar door het lange revalideren van zijn achterbeen had hij nu voor overbelast maar ook nu hoop ik weer te mogen beginnen met hem.
En nee hij deed niets fout, zelf maakte ik een grote fout wat tot dit ongeluk heeft geleid.
Hij is echt zooo geweldig lief en braaf maar goed, we gaan gewoon verder.
Dank je wel en wat een verrassing jou te horen.
Gr. Wil en de knollies!
Nou Will, het blijven paarden he....! Geprogrammeerd om wel eens te willen gaan vluchten.
Wat goed dat je er alweer opgaat zeg, kan je wel rijlaarsen aan? Zal wel aardig litteken blijven, zoals al eerder de tip die je ergens gekregen hebt, goed de wondranden blijven masseren zodat je de circulatie optimaal houdt, geneest makkelijker en als het dicht is goed blijven insmeren met littekenzalf.
Succes met de paarden en je genezingsproces, ik vind je heel stoer!
Groeten Jessica