Anky weer gestart met Salinero en bereikt 77.80% in Schaijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:56

vur schreef:
Dat hebben ze mooi geheim gehouden. Ze stond ook niet op de startlijst.
Jammer dat ze hem volgend jaar afscheid laat nemen. Wat een "kapitaal"vernietiging, lees inzet, tijd, moeite, al die jaren training en een topfit paard. Hoe oud is ie nou eigenlijk? Zolang hij gezond is, kan ze hem toch gewoon meenemen? Waarom moet ie met 17 met pensioen? Jammer, jammer, jammer en ook een beetje vreemd.

Volgend jaar is hij 18 en een nieuw paard staat klaar.
"Kapitaalvernietiging?", dat paard heeft zijn kostje meer dan ruimschoots verdiend. Wat streef jij dan na, rijden tot ie het niet meer doet?

Ik vind het top van Anky dat zij haar toppers aanhoudt en bij haar een welverdiend pensioen geeft en niet doortrekt tot dat het eigenlijk niet meer kan. Er zal heus nog mee gereden worden, alleen niet meer op topniveau.
Pluim voor haar instelling wat dat betreft.

knollentuin

Re: Anky weer gestart met Salinero en bereikt 77.80% in Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:08

ik snap vur wel, de meeste paarden zijn juist op hun top op deze leeftijd,in de klassieke dressuur beginnen de meeste pas aan hun echte loopbaan. helaas in de moderne tijd krijgen juist alle paarden rond deze leeftijd hun pensioen. tis maar hoe je het ziet ;) het verbaasd mij iig dat zoveel mensen 16 of 17 oud vinden... ik snap de beslissing van anky wel,op dit nivo tegen de jeugd opboksen zou niet een gelijke strijd zijn voor m,en ze heeft upido nu waar de aandacht naar uitgaat straks.

Mickskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:09

wwillemijn schreef:
En op welke plaats is ze daarmee geeindigd?

ze heeft gewonnen ;)

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:10

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Wat super!!!

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:11

Is er een filmpje te zien ergens? Ik ben wel erg benieuwd!

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:12

Dit vind ik toch wel heel gaaf!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:29

Superleuk dat ze weer aan start is met Salinero! Top!
En het zou inderdaad een waardig afscheid zijn in Indoor Brabant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:37

Da's wel heel netjes! Top +:)+

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:07

ben 1 van de eerste om kaartjes te bestellen voor IB..fantastisch paard, die verdient gewoon een fantastisch afscheid!!! en vind anky zo super hier in....als Salinero met pensioen is wordt ie lekker afgetraind en mag die elke dag gewoon lekker zn rondje lopen en in de wei staan..zo ging het ook met Bonfire...vind het niet meer als eerlijk naar de paarden toe!..petje af!....beter als een spekkie die voor de tigduizendste keer weer eens mee moet, na weet ik hoeveel keer afscheid!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:20

vur schreef:
Jammer dat ze hem volgend jaar afscheid laat nemen. Wat een "kapitaal"vernietiging, lees inzet, tijd, moeite, al die jaren training en een topfit paard. Hoe oud is ie nou eigenlijk? Zolang hij gezond is, kan ze hem toch gewoon meenemen? Waarom moet ie met 17 met pensioen? Jammer, jammer, jammer en ook een beetje vreemd.

Volgend jaar 18 dus ;)
Waarom niet meer meenemen? Je moet stoppen als je aan je top bent. Zo'n paard hoort niet ergens tussen nummer 10 en 25 te eindigen, niet na wat hij allemaal heeft gepresteerd. :n Dát is pas kapitaalvernietiging.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:42

Janine1990 schreef:
vur schreef:

Volgend jaar 18 dus ;)
Waarom niet meer meenemen? Je moet stoppen als je aan je top bent. Zo'n paard hoort niet ergens tussen nummer 10 en 25 te eindigen, niet na wat hij allemaal heeft gepresteerd. :n Dát is pas kapitaalvernietiging.

Helemaal mee eens! Nu zal iedereen hem herinneren als het paard dat twee keer goud won op de olympische spelen, als ze nu nog 5 jaar met hem door blijven starten en hij gaat steeds minder presteren, blijven mensen dat toch als laatste herinnering houden.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:52

Toppie zeg!! Sallie is back!! :D

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:04

zo dat doet ze maar weer ff :D petje af voor dr

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:39

Inderdaad petje af (voor paard en ruiter)!

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:42

knollentuin schreef:
ik snap vur wel, de meeste paarden zijn juist op hun top op deze leeftijd,in de klassieke dressuur beginnen de meeste pas aan hun echte loopbaan. helaas in de moderne tijd krijgen juist alle paarden rond deze leeftijd hun pensioen. tis maar hoe je het ziet ;) het verbaasd mij iig dat zoveel mensen 16 of 17 oud vinden...

Laat me niet lachen, het gaat hier om TOPSPORT. Zie je ergens een turner op Olympisch niveau van pak 'm beet 55+ :') ? Nee...
Anky, top gedaan! Super dat dat dier nog een kans krijgt op een waardig pensioen, net als Bonfire.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:54

Super knappe comeback!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:28

Ik vind het ook netjes dat ze het paard niet in de sport blijft inzetten kosten wat het kost. Natuurlijk is 17/18 jaar erg jong voor pensioen, maar dat is haar eigen beslissing. Zo'n paard moet je misschien wel laten stoppen op de top. Ik hoop wel dat pensioen niet betekend dat het paard echt niets meer hoeft te doen. Daar worden ze alleen maar oud van. Gewoon lekker rijden, thuis, op het niveau waar het paard plezier in heeft (hoe hoog dat ook is), is waarschijnlijk veel lekkerder voor het dier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:46

Geweldig _/-\o_

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:16

Ze zou hem toch ook als junioren of youngriderspaard in kunnen zetten. Of minder vaak starten oid. Als ie thuis top loopt, mag ie van mij gewoon op wedstrijd blijven uitkomen. Pas als je thuis merkt dat de training hem zwaarder begint te vallen, ja dan wordt het tijd en dan kun je nog op tijd stoppen. Kigali en Krawal zijn 19 en draaien ook nog top mee en dan zelfs op Grand Prix niveau. We moeten af van het idee dat paarden met 17/18 jaar oud zijn wat mij betreft. En natuurlijk ben ik er ook niet voor om zo'n paard uit te leven als ik bijvoorbeeld bij Inspecteur het idee krijg, maar dat is hier volgens mij helemaal niet aan de orde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:24

Ik denk niet dat Anky haar paard uit besteed.
Als je ziet hoe er bijv met P&P gesjouwd is, zou ik het ook geen optie vinden.
Zelf denk ik dat het paard gewoon lekker thuis nog gereden gaat worden en misschien met een stalruiter of leerling of misschien met Anky nog voor de lol wedstrijden gaat rijden.

Knollentuin, nee 18 is niet oud, ik heb er een van 26 en verder een bejaardenwei ;), maar voor topsport is het toch mooi geweest.
Ik zou het zo zonde vinden als het publiek aan de kant van een wedstrijd staat over 5 jaar en Salinero met een ruiter zien en dat ze dan zeggen "joh, die was vroeger goed he" .

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:37

Als de gemiddelde Bokker zijn paard met pensioen stuurt (na een carrière in de regionale sport), klappen we allemaal digitaal heel hard, want dan heeft het paard het verdiend. Gaat het om in dit geval Anky, roepen we dat zo'n paard nog veel te jong en goed is om met pensioen te gaan. Ik denk dat ze zelf goed in staat is om te kijken wat goed is voor haar paard.
Dat ze weer is gestar: super! Maar zou het ook niet meer een voorbereiding zijn op het terug in the picture staan met Upido? Ben overigens ontzettend benieuwd wanneer ze daar mee start en hoe dat er uit gaat zien.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:02

Helemaal fantastisch!! Salinero is en blijft een geweldige bok! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:34

Sjoert schreef:
Odie schreef:
Ik hoop dat er volgend jaar op Indoor Brabant de mogelijkheid is om hem afscheid te laten nemen van de sport."

Dat verdient dat paard ook meer dan terecht.

Fantastische bok!

Sluit ik mij geheel bij aan!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:55

Volgens mij denkt anky iets anders over leeftijd en stoppen op het hoogtepunt
Zo'n paard als salinero heeft ontzettend hard moeten trainen,alles gegeven voor anky.. en dan
Is het niet meer als fair om hem thuis lekker af te trainen
en op hem lekker dagelijks te rijden om in conditie te houden, bonfire heeft ze ook nog lang bereden
Dus stil in de wei komt ie niet te staan..maar wel lekker genieten van
zn welverdiende vrije tijd!...snap niet dat mensen daar commentaar op kunnen hebben!!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:05

Jasmijn76 schreef:
Volgens mij denkt anky iets anders over leeftijd en stoppen op het hoogtepunt
Zo'n paard als salinero heeft ontzettend hard moeten trainen,alles gegeven voor anky.. en dan
Is het niet meer als fair om hem thuis lekker af te trainen
en op hem lekker dagelijks te rijden om in conditie te houden, bonfire heeft ze ook nog lang bereden
Dus stil in de wei komt ie niet te staan..maar wel lekker genieten van
zn welverdiende vrije tijd!...snap niet dat mensen daar commentaar op kunnen hebben!!

Dat snap ik ook niet, volgens mij bedoeld Anky alles pensioen van de wedstrijdsport niet van al het rijden.