Merrie ernstig mishandeld in de Belgische gemeente Ghoy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:40

Je zult met gemak je paard niet meer onbeheerd achter durven te laten.. Wat verschrikkelijk!
Hoe kun je een dier(paard in dit geval) zoiets aan doen.. Wat bezielt je dan ?!?!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:40

Dit is al het zoveelste paard die mishandeld is ..
Eerst die 2 arabiertjes.
Toen nog 2 ruinen geloof ik.

Nu deze merrie.

Wat ongelovelijk erg. Ik sluit me compleet aan bij SharonIndezz, dit kan niet door een mens aangericht worden, maar door een beest.
Wat afschuwelijk als je dit doet als mens ..

Je zou je haast je paard 24/7 op stal laten staan.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:41

gruwelijk ziek persoon die dit op zijn geweten heeft. Die arme merrie..

In duitsland is in de begin jaren 90 ook zo'n beul bezig geweest, als ik me goed herinner heeft hij toen 14 paarden gedood, ook allemaal in de weide. Er is toen tipgeld uitgeloofd en hij is gepakt doordat iemand hem heeft verlinkt.

Mocht bokt een inzameling willen doen voor tipgeld, doe ik daar zeker aan mee!

Eilatan

xDenies schreef:
Kan iig niet één persoon zijn ..

Waarom niet?

En dan heb je het feit dat er een jaar geleden al zo'n hufter aan t werk was in Belgie, maar die is toen door een paard lelijk verwond... Nu ineens begint het weer en tel daar bij op, het zijn allemaal merries!!!!

Die ene hengst had hij waarsch niet op gerekend, dat die die merrie wel eens kon gaan beschermen.....

Bah, krijg nu ook misselijke ideeen bij t feit dat precies die 2 achterbenen gebroken zijn, och....... *geeft over
Laatst bijgewerkt door Eilatan op 29-05-11 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Eponastable

De aanvallen liggen niet bij elkaar in de buurt, ik woon op een half uur van Frankrijk en Limburg ligt een heel eind verder, dit lijkt niet dezelfde persoon te zijn.

xxelviraxx

Re: Merrie ernstig mishandeld in de Belgische gemeente Ghoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:44

Och mijn hemel zeg, wat is dit triest. Ik wordt er echt verdrietig van. Arme beesten toch. Heel veel sterkte voor de eigenaren. En ik hoop dat ze personen pakken.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:44

Toydoll schreef:
xDenies schreef:
Kan iig niet één persoon zijn ..

Waarom niet?

En dan heb je het feit dat er een jaar geleden al zo'n hufter aan t werk was in Belgie, maar die is toen door een paard lelijk verwond... Nu ineens begint het weer en tel daar bij op, het zijn allemaal merries!!!!

Die ene hengst had hij waarsch niet op gerekend, dat die die merrie wel eens kon gaan beschermen.....

Bah, krijg nu ook misselijke ideeen bij t feit dat precies die 2 achterbenen gebroken zijn, och....... *geeft over

Omdat, een paard niet blijft staan. Als je een paard met iets slaat of wat dan ook, rent ie weg - dat is instinct. Of hij steigert of wat dan ook. Maar als ie vast gehouden word, hoe dan ook, kan ie veel moeilijker ontkomen.
Het lijkt mij sterk dat die paarden blijven staan, dat lijkt me écht sterk.

Van die twee arabieren was er toch ééntje schuw en die was optijd weggekomen ..

Maargoed, dit is mijn mening he - excuses hoor, maar zo kijk ik er naar.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:45

Ohh wat verschrikkelijk.. ;( Ik zat gewoon met mn hand voor mn mond toen ik de fotos zag..

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:46

Eponastable schreef:
De aanvallen liggen niet bij elkaar in de buurt, ik woon op een half uur van Frankrijk en Limburg ligt een heel eind verder, dit lijkt niet dezelfde persoon te zijn.

Dat is wat ik ook al dacht. Eigenlijk lijkt het er zelfs een beetje op of deze persoon de dader uit Limburg probeert te overtreffen ofzo. Aangezien deze dader het hoofd en de benen heeft aangepakt.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:47

Phoe dit zijn wel hele heftige foto's! Kan veel hebben, maar vind dit toch wel heel erg!

Arme stakker, hopelijk vinden ze die gast die dit gedaan heeft en doen ze hem het zelfde aan!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:48

Hier zijn geen woorden voor....

Zo zinloos, zo wreed, zulk onvoorstelbaar leed voor een onschuldig dier...

Heel veel sterkte voor alle eigenaren die getroffen zijn door deze beul, ik hoop
dat er een manier is om dit te verwerken, al zou ik niet weten hoe...

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:49

Tranen in mijn ogen van de foto's: die arme, arme merrie! Wat moet dat dier geleden hebben!

Ik heb hier ook echt geen woorden voor; wie doet er nu zoiets?
Het lijkt tegenwoordig wel schering en inslag ook: ik lees de laatste tijd veel te veel van dit soort berichten!
Ben maar blij dat mijn merrie op een afgesloten erf staat, met veel toezicht en dat zij ook 's nachts op stal gaat, want dit hoop je als paardeneigenaar natuurlijk nooit mee te hoeven maken!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:49

Daar zat ik ook al aan te denken xDenies. Hoe kan 1 persoon dit doen? Een paard vlucht als je 'm pijn doet, en is echt wel sterk genoeg om zich los te trekken. Zelfs als de dader als eerste een van de benen gebroken zou hebben (geen idee of dat met 1 slag kan), zal het paard op drie benen proberen weg te komen. Hoe kan 1 mens een paard in doodsangst weer te pakken krijgen?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:50

sjezus mina wat verschrikkelijk!
Dit zijn de 2e foto's die ik vandaag kijk en waar ik letterlijk beroerd van wordt, mijn god!

Kenden die arme beesten hun eigen krachten maar, dan zouden ze de kop van de romp afmeppen van de daders... blegh, wat vreselijk

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:50

Airborn schreef:
Oh jesus, als je snel overstuur bent idd niet die fotos bekijken... Ik hoop echt dat ze deze gek HEEL snel te pakken krijgen. Ik snap niet hoe je dit kan doen...

Overigens: de gebroken achterbenen doen me heel erg aan het topic over het veulentje denken dat ook gebroken achterbenen had.

Ja en dat op ongeveer zelfde plek gebroken, bah ik wordt er helemaal bang en ziek van, want je weet nooit waar die zieke persoon zich ophoudt.

Ik denk dat ze m eerst een kalmerend middel gaf voordat ie toesloeg want hoe in godsnaam kan die monster bij de achterbenen komen???

Ik vind echt dat die persoon/personen een doodsstraf verdienen, die verdienen geen gevangenisstraf want dat is lekker luieren en nooit hoeven werken, dat is nog te goed voor deze zieke geest/geesten.

Godzijdank staat mijn paard gewoon lekker op de boerderij met weilanden achter de boerderij, dus er kan niet zomaar gekken erbij. Trouwens altijd al gedaan en zal dat altijd blijven doen, nooit op een ver gelegen land met enkel een hek ervoor, maar altijd bij de boerderij, desnoods enkel in paddock als er geen land is bij de boerderij, want ik heb er nooit van gehouden dat er paarden geweid worden op een ver gelegen landen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 29-05-11 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:53

Ja en met doodstraf lijden ze ook niet .. ook geen oplossing dus. Laat ze maar héél lang lijden en om het uur een kogel in hun been, en dan zo langzaam naar boven werken :3

-sorry-

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:53

xDenies schreef:
Maargoed, dit is mijn mening he - excuses hoor, maar zo kijk ik er naar.

Ik doel op iets heeeeeeeeel anders wb de 2 achterste benen.
Uiteraard denk ik ook niet dat ze blijven staan als ze worden toegetakeld, ze zullen op een manier wel vast gehouden worden oid. Oh, ik snap nu, je bedoeld dat het 2 daders zijn, die samen werken. Ja, die kans is groot.... met 1 dader doel ik dan ook op 1 of 2 samen werkende personen...

Toch kan ik me niet voorstellen dat het allemaal aparte daders zijn geweest. Misschien niet 1, maar meer dan 2 lijkt mij erg onwaarschijnlijk. De afstand zegt niets; dat leg je in een uurtje of 2 af; en het lijkt mij logisch dat de dader niet te lang op dezelfde plek blijft hangen; hij zal niet graag gepakt willen worden.

Ik snap gewoon niet waarom er zoveel paarden moeten lijden voordat er iemand gepakt word....
Laatst bijgewerkt door Eilatan op 29-05-11 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:54

:( Wat een ongelovelijke *********** :( -:(- Sterkte voor de eigenaresse.
Deze beesten hebben geen hart. Voor ons is het zo onbegrijpelijk dat er zulke monsters op deze aardkloot rondlopen.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:56

Ik dacht eerst nog dat we hier in Antwerpen wel veilig zaten, alles gebeurde in Limburg. Maar Henegouwen en Limburg liggen mijlenver uit elkaar, dus ik begin toch steeds banger te worden... De politie mag toch eens flink in actie schieten want deze dader(s) heeft de afgelopen tijd al zoveel levens kapot gemaakt, niet enkel paardenlevens maar ook elk leven van elke paardeneigenaar wie dit is overkomen! Ik kan er echt niet over, wie doet nu zoiets? Misschien toch maar de paarden verhuizen naar een stal zolang het niet is opgelost, maar dat haalt niets uit want binnenkort loopt er weer zo'n gek rond... :(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:59

xDenies schreef:
Ja en met doodstraf lijden ze ook niet .. ook geen oplossing dus. Laat ze maar héél lang lijden en om het uur een kogel in hun been, en dan zo langzaam naar boven werken :3

-sorry-

je moet geen sorry zeggen, want dat is wat ze verdienen.

Nou ik ben meer voor martelen, maar durfde het hier niet te zeggen, tot je ermee aankwam en dan durf ik het hier wel neer te zetten: en dat dan langzaam en heeeeeeel lang, zoals naalden diep in douwen overal op het lijf en dat dan 4 x per dag en er weer uithalen zodat het geneest en dan weer opnieuw overal, elke dag, zodat het heeeel lang duurt en dan ook vinger en teennagels elke dag 1 eruittrekken. En vies drinken en eten geven. En later elke dat 1 vinger afhaken tot er geen vingers meer zijn en dan de tenen elke dat 1 afhaken tot er geen tenen meer zijn. en dan de benen afhakken en armen. Ja vroeger wisten ze wel raad met dit soort uitschot, toen was er ook bijna geen criminelen en of zieke geesten, omdat ze werden opgeruimd en of levenslang gevangengezet aan een ketting. Dat zouden ze echt weer moeten invoeren, het wordt almaar erger en erger en gruwelijker tegenwoordig want de straffen zijn om te lachen en te slap en werkt niet genoeg afschrikkend.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:07

nou jullie willen niet weten wat ik op dit moment met die dader(s) zou willen doen.
No Mercy :(

Wat is dit vreselijk,armarm dier.....
Je zal je paardje maar zo vinden,ik ben er helemaal naar van.....

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:08

Ik heb echt tranen in mijn ogen.
Je zou je paard maar zo aantreffen in de wei...
Hopelijk wordt degene die dit op zijn geweten heeft snel gevonden. ;(

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:11

Wat vreselijk dat er weer een paard het slachtoffer is geworden van een hele wrede actie.. Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om paarden dit aan te doen... Hopelijk kunnen ze snel iemand te pakken krijgen!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:13

Mijn god, alwéér !
Dat ze de dader(s) maar snel te pakken krijgen, dit kan echt gewoon niet meer :n
Ik krijg al schrik voor mijn eigen paarden :=

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:15

Maar hoe zat het nou ook alweer..? Ik herinner me dat ik iets had gelezen dat dit al eerder was gebeurd en de dader was geschrokken.. Waarom was de (mogelijke) dader dan geschrokken?