Koetspaard en hond verdronken in kanaal bij Arendonk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:52

Daarom omdat anderen dat maar zeggen is dat zo
Niemand gunt dit zijn ergste vijand
En als we allemaal in de toekomst kunnen kijken dat er vandaag iets erg gaat gebeuren en we belanden in de sloot dus ik neem een mes mee om me paardje te redden
Niemand hier is er bij geweest dus je kan er niks over zeggen ,weten wij veel hoe dat paard heeft gereageert hij zit vast met tuig en aan een kar dat moet echt paniek zijn geweest
Het is al erg genoeg dat je hond en paard veliest ik hoop dat de koetsier zelf niks heeft

Je moet gewoon goed lezen hier kan je geen mening over geven behalve de mensen sterkte te wensen en niet klakkeloos iets van andere over te nemen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:53

tiger27 schreef:
Daarom omdat anderen dat maar zeggen is dat zo
Niemand gunt dit zijn ergste vijand
En als we allemaal in de toekomst kunnen kijken dat er vandaag iets erg gaat gebeuren en we belanden in de sloot dus ik neem een mes mee om me paardje te redden
Niemand hier is er bij geweest dus je kan er niks over zeggen ,weten wij veel hoe dat paard heeft gereageert hij zit vast met tuig en aan een kar dat moet echt paniek zijn geweest
Het is al erg genoeg dat je hond en paard veliest ik hoop dat de koetsier zelf niks heeft

Je moet gewoon goed lezen hier kan je geen mening over geven behalve de mensen sterkte te wensen en niet klakkeloos iets van andere over te nemen

Wie heeft het over klakkeloos overnemen?
Ik reageer alleen op een opmerking die hier gemaakt wordt.... :7
Een mes meenmene op buitenrit of de kar is in mijn ogen niets geks hoor... eerder zelf een heel normale zaak

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:56

Heel sneu van het paard en hond ,de eigenenaren veel sterkte gewenst
Het is een risico om langs een kanaal te rijden.,een paard kan overal van schrikken dus je moet extra allert zijn.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:57

argohylke schreef:
ik had toch geprobeerd het paard en hond te reden :j

Ja en als je superman was, was dat vast ook gelukt.
Ik denk als deze mensen dat konden dat ze dat ook echt wel gedaan hadden.
Net alsof deze mensen expres hun dieren laten verdrinken, ik denk dat ze er ziek van zijn.
Zeker het zien vechten van de dieren en je staat machteloos, dat vergeet je nooit meer.
Ik vind sommige reacties erg ongepast!!!!

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:59

Dan neem je het toch over van een andere bokker t toch
Dat heet klakkeloos over nemen
Laatst bijgewerkt door tiger27 op 29-05-11 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Koetspaard en hond verdronken in kanaal bij Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:01

Mijn tip aan de nieuwsredactie is om dit soort berichten niet meer te plaatsen. Als je naar de reacties kijkt, dan is het heel duidelijk dat de gemiddelde boktgebruiker niet fatsoenlijk met deze informatie kan omgaan. Bashen mag niet op bekende personen, niet op medebokkers en waarom dan wel op slachtoffers van een ongeluk?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:26

Sterkte aan de eigenaren van het paard en de hond.

Merendeel hier heeft blijkbaar geen idee hoe een paard in paniek kan reageren of een hond,
die krijg je echt niet zomaar een tuig uit of het water uit.
Mes of niet, panieksluitingen of niet, grote kans dat je niet eens in de buurt kan komen.
En bedenk dan eens hoe erg het is om als eigenaar erbij te moeten staan en je geliefde 4 voeters te zien verdrinken.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:32

Sjolvir schreef:
Sterkte aan de eigenaren van het paard en de hond.

Precies, laten we vooral niet vergeten dat dit een tragische gebeurtenis is als het je overkomt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:44

Mij krijg je nooit op een kar en of koets, ik vind het doodeng. Wat als een dier op hol slaat, levensgevaarlijk gewoon.

Helaas ken ik ook een geval in de buurt van mijn ouderlijke huis dat een fries is verdronken doordat ie met de kar en al in de sloot is gevallen.

En weer een ander geval, vorig jaar is iemand met haar haflinger bijna verongelukt doordat de haflinger op hol sloeg met de kar en al.

Nee mij krijg je nooit op een kar of een koets al is een paard nog zo lief en braag en zeer goed afgericht.

Alleen op een sulky, daar krijg je me er wel op want dat is gewoon op de baan en die is omheind, daar voel ik me wel veilig genoeg op, want gaat ie gek doen gewoon bijsturen en laten uitrazen, er zijn geen obstakels op de baan zoals sloten/bomen of wat dan ook.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:51

Wat een verschrikkelijk verhaal is dit zeg. Word er zo ontzettend naar van.
Veel sterkte voor de eigenaren van het paard en de hond. Ook voor de mensen die dit verschrikkelijke beeld op hun netvlies hebben staan.

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:27

Verschrikkelijk als je dit ziet gebeuren!
Sterkte aan de eigenaren van de dieren.

@ argohylke
Een beetje gek dat je zo reageert.
Je doet net of die mensen hun dieren gewoon maar hebben laten verdrinken.
je kan nu wel zeggen ik spring er achteraan, maar jij stond daar niet bij
dus weet je ook niet hoe de situatie was.
Die mensen zijn zich ook rot geschrokken,
en dieren die in paniek zijn krijg je niet zo makkelijk het water uit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:59

Heel veel sterkte aan de eigenaren.

Hier ligt de gracht minimaal 1 (en op sommige plekken zelfs 2) meter lager dan de weg.
Dan kun je wel 10 messen bij je hebben, maar je komt dan nooit in de buurt van je paard, alleen door zelf in het diepe water te springen en dan hopen dat het paard je niet raakt. Daarnaast kun je daarna moeilijk je paard op het droge krijgen, die moet dan 2 meter omhoog worden getakeld.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:56

DeMolenhoek schreef:
argohylke schreef:

Echt fijn hoor, argohylke. Jij laat het doorschijnen alsof ze niets hebben geprobeerd.

dit is iets wat jij zegt , ik bedoel alleen te zeggen dat ik geholpen had samen met
de andere mensen. wat is hier mis mee ?ik heb NOOIT gezegt dan ze de dieren hebben laten gaan
voor wat ze zijn, ik heb dat negens gezegt.
Laatst bijgewerkt door tiny_tiger op 29-05-11 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:09

Daar is de brandweer toch voor geweest om te helpen
Die mensen zijn er voor opgeleid die hebben dit vaker gedaan

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:44

argohylke schreef:

en dan had je misschien nog een dode..

soms kan het gewoon niet.
zeker niet als het zon kanaal is met die betonnen zijkanten die zo schuin omhoog lopen.

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:35

Ik woon langs dit kanaal maar dan in Turnhout.
Vroeger reed ik met mijn pony er ook heel vaak langs en vroeg ik mij altijd af wat er zou gebeuren moesten we erin geraken. Jammer genoeg dit dus!
Met mijn grote paarden durf ik er niet meer langs rijden en misschien maar best zo.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:38

Wat een verschrikkelijk naar bericht, heb zelf een hele leuke dag achter de rug maar als je dan zoiets leest is dat meteen vergeten.
Wat een hel voor de mensen, en vooral voor de hond & het paard, wat erg dat ze het niet hebben overleefd ;(

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:33

Van zulke berichten en de berichten over de Belgische paarden die mishandeld worden krijg ik zo'n verschrikkelijke hartpijn.
Heb deze week nog gevraagd aan een menner, hoe komt het dat zovele paarden in het water terecht komen, waarom niet mennen op gewone landwegen, waarom altijd langs het kanaal. Ik zie voor mijn ogen de blik van de dieren, in paniek vragen om hulp en dan lukt het niet, de brandweer zal ook wel machteloos geweest zijn.
Ik denk dat die beelden voor de eigenaars nooit weggaan, hopelijk zijn ze nu samen aan het mennen in een andere wereld en is daar geen kanaal.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:47

Ragdollcat schreef:
Alleen op een sulky, daar krijg je me er wel op want dat is gewoon op de baan en die is omheind, daar voel ik me wel veilig genoeg op, want gaat ie gek doen gewoon bijsturen en laten uitrazen, er zijn geen obstakels op de baan zoals sloten/bomen of wat dan ook.

Ik kan je vertellen... ook daar mee kan het mis gaan hoor ;)
Dat is echt niet altijd een gevalletje uitrazen .. Helaas.

Adri , Niet iedereen heeft altijd de mogelijkheid om kanaal of ander water te mijden.
Soms ontkom je er niet aan een stukje lang zoiets te komen ;)

Eigenaren, veel sterkte ! Dit is niet niks.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:11

Het is een triest ongeluk, en voor de toetsenbord-helden op dit forum: zelfs met het scherpste mes kun je niet snel genoeg snijden om een (vechtend) paard van verdrinking te redden, als je er al in de buurt zou kunnen komen. Panieksluitingen, zijn in zo'n situatie ook niets waard.

Heel veel sterkte voor de betrokkenen!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:25

Sjolvir schreef:
En bedenk dan eens hoe erg het is om als eigenaar erbij te moeten staan en je geliefde 4 voeters te zien verdrinken.....

En bedenk vervolgens hoe het is om als eigenaar sommige berichten in dit topic terug te lezen. Het is al erg genoeg, lijkt me. Vreselijk zelfs. :(:)
argohylke schreef:

Denk jij echt dat als dat mogelijk zou zijn geweest, ze dit niet hadden gedaan?
Ik wens de eigenaren heel veel sterkte toe.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:43

Als dit je overkomt is het al erg genoeg. vreselijk, ik moet er niet aan denken. bij sommige reacties in dit topic is wel weer duidelijk hoe erg het met de geestelijke armoede gesteld is tegenwoordig. Ik wil eigenlijk zeggen: Hoe durf je????

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:55

Ja ach dat is bokt
Had beter penny praat geheten mensen lezen niet

Raiinboww

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:00

Wat naar. Zal wel een vreselijk gezicht zijn geweest..

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:33

Wat naar dat dit gebeurt is en dat het paard en de hond niet meer te redden waren. Ik denk dat de brandweer er alles aan doet / gedaan heeft. :) Zijn erg betrouwbare en behulpzame mensen (loop stage bij de brandweer in mijn regio)

Sterkte aan de eigenaren en hopelijk zijn deze personen er goed vanaf gekomen :)