Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En volgens mij telt het feit dat hij toch niet zo heel fit is ook mee. Bettine schreef:Vond hem een jaar of 3 terug op wedstrijd al aardig 'op'. Hij blijft echter wel braaf zijn kunstjes lopen.
Op deze manier wordt er gewoon misbruik gemaakt van de goeiigheid van het paard.
Stuur hem alsjeblieft een keer écht met pensioen.
En stilzetten hoeft echt niet, maar het dier iedere keer weer op hoog niveau op wedstrijden laten presteren is écht niet meer nodig.
Yvette10 schreef:Neemt van Baalen in 2007 tijdens een show emotioneel afscheid van Inspekteur van de dressuursport en wordt zelfs het zadel van zijn rug afgenomen waarna vervolgens Inspecteur aan de hand de ring verlaat, blijkt dat dit allemaal toneelspel is geweest.
Airborn schreef:Ik vraag me dan af: is hij ook niet fit vergeleken met andere Z2 paarden? of vergeleken met toen hij zelf 10 was?
Ik denk dat wel of niet dagelijks kunnen trainen niet zozeer een maatstaaf is voor wel of geen Z2 meer kunnen lopen. Maar goed ik ken het paard niet persoonlijk, en kan dus geen inschatting maken hoe fit hij wel of niet is. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze op concours gaan met een paard wat dat echt niet meer aan kan. Dan kom je alleen maar negatief in de publiciteit en dat doet je carrière vast geen goed.
Ik vond alleen sommige opmerkingen in de trend van "hijs al 21, wat zielug om die nog concours te laten lopen" beetje... apart...
Cayenne schreef:Nieuwsredactie
In maart 2009 verkopen Wendy van der Helm en Maurice van Vliet Inspekteur aan de familie De Jongh. Inspekteur zou gaan dienen als leerpaard voor A-kaderlid Junioren Kimberly de Jongh. De combinatie werd onder andere Nederland Kampioen in het ZZ-licht. Omdat de oefeningen hem uiteindelijk te zwaar werden, ging de hengst in 2010 alsnog met pensioen.

Tosadog schreef:Ik heb absoluut geen moeite met zijn leeftijd, ik vind het fantastisch om te zien hoe oudere paarden nog goed kunnen presteren op hogere leeftijd, maar bij dit paard hangt ook een sfeertje eromheen (zeker gezien de berichten op bokt toendertijd dat ie volgens mij te koop werd aangeboden door zijn eigenaren?) waardoor ik wel mijn twijfels heb..afscheid, terugkomen, afscheid....verkoop..ongeluk bij transport, herstel en dan nu weer dit, en volgens mij heb ik nog wel wat punten gemist, maar ik heb er een gevoel bij van: "hij moet weer"...en daar heb ik persoonlijk moeite mee als dat zo zou zijn, want let wel: ik ken het dier natuurlijk niet persoonlijk.
Maar mij blijft een wat ongemakkelijk gevoel bij, zeker als ik lees dat ie om de dag getraind wordt.