Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:33

Ze doen dat precies allemaal, stoppen door ze tegen de muur te rijden?
En dat dan dat eindeloos spinnen %) Niet de eerste keer dat ik dat van haar zie trouwens. Dat heb ik haar thuis tijdens een training ook eens zien doen. Ik werd er al draaierig van, alleen maar door te kijken. Dat was toen serieus een kwartier aan 1 stuk ofzo.

En dat eerste filmpje ga ik compleet van over mijn nek.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:33

Pfoe.... wat een afschuwelijke beelden..
Het erge is alleen dat ik me niet eens verbaas over het feit dát er zulke beelden zijn, maar eigenlijk meer over het feit dat ze nu pas naar buiten komen... Heb zo veel echt paardonvriendelijkheid gezien bij de zgn paardvriendelijke westernsport..

Western, Engels, Bitloos, recreatief...
Er is geen methode paardvriendelijk of paardonvriendelijk.... het is de persoon die de methode uitvoert die bepaald hoe paard (on)vriendelijk het is.

En helaas zijn ambitie ( niet tot het góede, maar tot de wínst) , maar even zo vaak ook onwetendheid vaak toch de doodsteek voor het respectvol, eerlijk en verantwoord met je paard om gaan.

Verder chappeau voor de plaatser van het filmpje dat hij/zij zich niet heeft laten weerhouden door de dreiging met rechtszaken en dit tóch naar buiten heeft gebracht!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 18:33

_00_0

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:34

kan een paard duizelig worden :+ ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:35

xDenies schreef:
tellom schreef:
Leuk he dat western rijden %)

Vind dat wel een zéér overdreven reactie. In elke sport zitten rotte appels!

>.<
Maar goed, juist na zulke filmpjes te tonen zakt de westernsport weer onder de grond.

En let goed op wat ik typ, ben het er ook niet mee eens. Maar ik zit niet op het paard, en ik was er niet bij - dus heb ik ook geen reden om te oordelen.
Iedere ruiter doet het op zijn manier.

Ik vind dat je best een oordeel kan geven over een filmpje van 3 minuten, het is geen foto die uit zijn verband gerukt wordt.

Luckystory

Cayenne schreef:
Misschien ligt het aan mij, maar is die spinnende palomino niet Rieky Young met haar nieuwe paard Brady Chex?
Het deelname nummer klopt in ieder geval wel.

Ja, dat dacht ik.
En aangezien ik het haar in training ook al had zien doen, maar dan serieus 15 minuten ofzo... Was ik al niet verbaasd.

Toekie

Cayenne schreef:
Misschien ligt het aan mij, maar is die spinnende palomino niet Rieky Young met haar nieuwe paard Brady Chex?

Dat ziet iedereen. Maar jij bent de eerste die het hardop durft te zeggen. :+

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:36

Wat een afschuwelijke filmpjes :n

Bij dat soort mensen zou ik graag voorstellen een bitje erin te hangen en dat op dezelfde manier door zijn bekkie te raggen. Je hoopt toch dat zo'n paard er op een gegeven moment genoeg van heeft en zich gewoon een keer laat vallen o.i.d.
Ach, misschien ook maar beter van niet, dan krijgt het arme beest er weer de schuld van..

unamie

We hebben weer topsport dus het mishandelen kan beginnnen
Wat een schande voor de westernsport!
Uiteraard gaat hier een 1e plaats altijd voor het welzijn van het paard!

EngeltjeS

Tegen de muur stoppen, wat heeft dat voor trainingswaarde?
Paard stopt hefiger? (kan ook niet anders, anders breek je door de muur heen)

Begrijp me niet verkeerd, vind western enorm leerzaam ben een leek maar ik ben wel benieuwd waarom de ruiter zo zijn paarden traind, en wat voor meerwaarde hij er in ziet.

Overal heb je manieren die niet bij een ander hoord, of klopt maar dit ziet er wel vreemd uit.
Ben benieuwd naar meer informatie.

Sommige paarden, zijn veels te gehoorzaam naar de mens toe.

Het paardje in het 2e filmpje, stapt ook niet lekker weg (tijd: 0.37)
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 26-05-11 18:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 18:36

Toekie schreef:
Cayenne schreef:

Dat ziet iedereen. Maar jij bent de eerste die het hardop durft te zeggen. :+

Ja, ik wil niemand door het slijk halen en heb ook absoluut niets tegen haar hoor :+
Was alleen benieuwd en nadat ik haar op de WEG heb gevolgd toen herkende ik haar.
Ik vind haar rijden eigenlijk niet zo schokkend op het filmpje.

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:37

Tja, en iedereen maar afgeven op de zogenaamde roll-kur van de dressuurruiters! Volgens mij moeten we eens ophouden met generaliseren en het gewoon over oneerlijke, harde en onsportieve ruiters hebben ongeacht welke disipline ze uitvoeren!

Dat gehark aan die stang!!!! Verschrikkelijk!
Laatst bijgewerkt door urban_hero op 26-05-11 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:39

Zo zie je maar weer dat paarden die hersendood zijn toch nog alles netjes blijven uitvoeren voor de ruiter.

Bij mijn weten zijn ook de praktijken die je op de video ziet echt niet nieuw. Het is alleen een beetje dom van de ruiters dit uit te voeren op een openbare plek. Niet dat ik het goedkeur, maar slim is anders.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:40

Mindim schreef:
Ik vind dat je best een oordeel kan geven over een filmpje van 3 minuten, het is geen foto die uit zijn verband gerukt wordt.

Tja, en dan ben ik toch echt van mening.
Elke sport heeft rotte appels, en dat hoeft niet uitgemolken te worden.
Stuur er dan een dierenbescherming op af als je er zo op fel tegen bent.

En ik had precies zo gereageerd als het om een andere tak ging hoor .. Want was los je op met elkaar nu de haren in te vliegen?
Dacht niets ...
Maar goed.

Eefiepeefie

ik denk dat ik zo moet overgeven...

unamie

De enige die is hier verantwoorlijk voor zijn is de organisatie!!
Die vind het blijkbaar de gewoonste zaak van de wereld en kijkt gewoon de andere kant op
Net zoals de jury bij Dressuur de meeste punten geeft aan een paard dat zwaar onder druk staat..

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:41

Nou dat paard wil ik niet in zijn mond kijken!!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:41

Ik zag het eerste filmpje vanmiddag al op FHOTD.

Ik heb hier geen goed woord voor over. En normaal gesproken probeer ik wel te nuanceren, maar wie dit goed kan keuren is net zo'n hufter als die kerel zelf. Want dat is het, hufterig. Period.
Laatst bijgewerkt door RoosvanBlue op 26-05-11 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:42

xDenies schreef:
Mindim schreef:

Tja, en dan ben ik toch echt van mening.
Elke sport heeft rotte appels, en dat hoeft niet uitgemolken te worden.
Stuur er dan een dierenbescherming op af als je er zo op fel tegen bent.

En ik had precies zo gereageerd als het om een andere tak ging hoor .. Want was los je op met elkaar nu de haren in te vliegen?
Dacht niets ...
Maar goed.

wat los je op met te doen alsof er niks is?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:42

wat een lieve paardjes zijn dat zeg...wat laten die dieren toch een hoop over zich heen komen... :\

al jaren geleden reed een kennis western bij een bekende western amazone in belgie,( vraag me niet hoe ze heet ) en toen zag ik ook al stomverbaasd dit soort filmpjes hoe een paard getraind werd (volle galop op een muur rijden en echt vol hangen in die stangen ,precies zoals op het eerste filmpje),met daarbij het commentaar,als de bek niet zacht genoeg is,dan wordt er een poosje een fietsketting in gehangen...

-O- -O-

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:43

Ik heb op een westernstal ook heel wat misstanden gezien. Ook dat voortdurend blijven prikken met sporen om paard nagevelijk te krijgen was daar aan de orde. Zodra paard laag loopt met hoofd werd pas gestopt met prikken, ik heb gezien dat er wel 10 minuten aaneen gesloten werd geprikt (met sporen). Domwegomdat het paard de bedoeling ervan niet begreep. Vreselijke methode vind ik het want het heeft niets meer te maken met ontspanning. Ik vind deze paarden er erg ongelukkig en doods uitzien. Het getrek in de mond met zulke scherpe bitten is schandalig!
Laatst bijgewerkt door xcomplientx op 26-05-11 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:44

Dit geruk en gepluk in de mond van het paard is momenteel een stijl van western riding die weer terug komt.
Voorheen stond een Haagse stal hier om bekend.

Nu zie je het steeds meer gebeuren in de training en in de voorring van een show.

Waarom ?????

Men denkt dat het paard het bit vastpakt, maar ik geloof daar niet in.
De ruiter leunt op de teugel en voelt dan weerstand.

Slecht paard rijden los je niet op met gerag in de mond.

Ik zie in het eerste filmpje zelfs die res. kampioen uit het zadel komen tijdens de stop.

Anoniem

Cayenne schreef:
Ja, ik wil niemand door het slijk halen en heb ook absoluut niets tegen haar hoor :+
Was alleen benieuwd en nadat ik haar op de WEG heb gevolgd toen herkende ik haar.
Ik vind haar rijden eigenlijk niet zo schokkend op het filmpje.

Wat ik me serieus afvraag als men, zoals eerder genoemd, een spin van een kwartier maakt, wat dat voor effect heeft op het paard. Lijkt me niet erg prettig, zou zelf ook niet graag 15 minuten rondgetold worden.
Die vrouw geeft ook aardige rukken in de mond trouwens.

Als dit de trainingmethoden zijn die enkele topruiters van de western hanteren. Dan ben je voor mij een ruiter die de top heeft gehaald, maar geen topruiter.

Wanted2003

Ronduit walgelijk

NaryaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:45

Ik heb de ballen verstand van western, maar hier word ik niet vrolijk van. Ik krijg spontaan last van mijn mond hiervan :x