Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
minidriving schreef:denk dat we er niet beter op worden!
en als ze nu mishandeling al niet goed aanpakken dan hiermee wel????
heb al meerdere keren een melding gedaan en er wordt niks mee gedaan,deze man handelt in paarden ponys en verwaarloosd ze echt!
dus als ze meldingen nu al niet serieus nemen dan daarmee denk ik ook niet!
gamble schreef:Nu kan de inspectie vaak niets omdat "eigenaren" ontkennen eigenaar te zijn. Dat is dan dus verleden tijd en gaan de proces verbalen naar de rechtmatige eigenaar en komen ze er niet meer onderuit HOERA!!
EricPrast schreef:Sluitende database? Verwaarlozing en mishandeling tegengaan? Laat me niet lachen... Het soort lieden dat verwaarloost en mishandelt, heeft ook nooit de moeite genomen hun paarden te laten chippen en er een paspoort bij aan te vragen. Die vallen dus al buiten het systeem, voordat het überhaupt is opgezet en draait. De pakkans is ongeveer nul zolang je niet met je paard op sjouw gaat, dus voordat natuurlijk verloop ervoor gezorgd heeft dat er geen ongechipte paarden meer zijn (aanwas van onderaf nog buiten beschouwing gelaten, want in dat circuit wordt ook lukraak maar wat aange"fokt", dat vervolgens ook weer niet geregistreerd wordt) zijn we wel een paar decennia verder. Hoe ver buiten de werkelijkheid staat dat stelletje idioten in Den Haag eigenlijk?
En wie gaan er uiteindelijk weer voor deze flauwekul opdraaien: wij met z'n allen, de goedwilllende paardenliefhebbers die hun zaakjes wèl voor elkaar hebben en waarvoor het nu voorgestelde systeem het minst noodzakelijk is. Want natuurlijk zal men er gaanderweg achterkomen dat er aan het opzetten, implementeren en onderhouden van een dergelijk systeem kosten zijn verbonden en die zullen natuurlijk opgehoest moeten worden.
Edit: Oh ja, en die database van Bleeker? Die is er allang, alleen is registratie daar op vrijwillige basis: http://www.ndg.nl
chanicha schreef:De houder zal zijn paarden moeten registreren net als bij het I&R dus af en aanvoer moeten dan te checken zijn.
Is ook wel handig bij vermoeden van verwaarlozing dat men kan zien hoeveel er in welke periode zijn doodgemeld.
Nu is het allemaal nog te vrijwillig.
elllis schreef:Dit werd wel eens tijd ik ben helemaal voor .
1 druk op de knop in de toekomst en er kan achterhaald worden waar welk dier staat ..
tjoppie schreef:inderdaad, een druk op de knop en de sociale dienst weet ook dat je een paard hebt (is nutteloos bezit, dus moet weg) De belastingdienst weet dat jij je paard stalt bij iemand die de inkomsten niet opgeeft en nog een stukje verder weet de belastingdienst dan ook dat je een grote uitgave hebt gedaan met je minimale salaris en dan komen de vragen vanzelf hoor hoe je aan dat geld gekomen bent.
Dit is niet persoonlijk naar jou toe, maar algemeen. De overheid heeft geen ander belang bij het registreren van paarden, paarden dragen geen besmettelijke ziekten die gevaarlijk zijn voor de mens. Dierenleed staat ook niet hoog op de prioriteiten lijst. De schatkist aanvullen wel, en er is geen betere manier om de schatkist aan te vullen dan zwart geld aan te pakken. En in de paarden zit heel, veel zwart geld.
Sammyoo schreef:Bij auto's is het ook heel normaal dat het kenteken op naam wordt gezet. Voor de autohandel is dat ook allemaal geregeld. Het zal heus niet zo zijn dat je straks steeds voor veel geld het op naam zetten via de stamboekvereniging moet doen. Komt uiteindelijk echt allemaal goed, behalve misschien voor diegenen die bepaalde wetten en regels willen omzeilen.
_Rhiannon_ schreef:Bij een auto is het kenteken dan ook een eigendomsbewijs, is dat dan straks bij paarden ook zo?
tamary schreef:Houder is als ik het goed onthouden heb iets anders dan de eigenaar.
Dat er ivm dierziektes bekend moet zijn waar het paard gehuisvest is snap ik, maar de eindverantwoordelijkheid ligt nog steeds bij de eigenaar en die kom ik in het verhaal weer niet tegen.