Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

capopjekop schreef:Klijntjuh schreef:Ik snap niet dat hier bij paarden zo op gedramd word, en voor honden zelfs een ontmoedigingsbeleid is! (2 honden is 3x zoveel hondenbelasting)
Ik vind een hond of een paard toch wel een verschil, een hond is vaak deel van het gezin en veel meer op mensen gericht dan een paard. Die ziet zijn baas maar een paar uur per dag als ie mazzel heeft.
Cookies schreef:Zou het niet veel nuttiger zijn om paardeneigenaren te scholen in dit soort paardenbehoefte. Er zijn echt paarden bij die niet blij worden van fysiek contact.

capopjekop schreef:Bedoel je niet op mens gerichte paarden? Die zijn er zeker, mijn shet is ook erg op mij gericht, maar het feit blijft dat als ik er niet ben hij anders alleen zou staan, terwijl de hond in huis leeft. Als ik mijn shet in huis zou hebben zou het in mijn ogen al een ander verhaal zijn. Maar dat kan niet. Al is het voor een hond natuurlijk ook veel leuker als er nog een hond is.

hafjelinger schreef:Ik hoop eigenlijk dat mensen zelf zo verstandig zijn op paarden samen te zetten en dat er geen wet nodig is.. Helaas is de realiteit anders.
juli73 schreef:annebe schreef:Heeft Staatssecretaris Bleker uberhaupt wel verstand van paarden of banketstaaf hij nu maar lukraak weg!?
Staatsecretaris Bleker is een ervaren fokker van Welshponies, dus ja, hij heeft verstand van paarden.....

Cookies schreef:Zou het niet veel nuttiger zijn om paardeneigenaren te scholen in dit soort paardenbehoefte. Er zijn echt paarden bij die niet blij worden van fysiek contact.
Yviertje schreef:juli73 schreef:annebe schreef:Heeft Staatssecretaris Bleker uberhaupt wel verstand van paarden of banketstaaf hij nu maar lukraak weg!?
Staatsecretaris Bleker is een ervaren fokker van Welshponies, dus ja, hij heeft verstand van paarden.....
Asje jibbel hij heeft verstand van paarden......................

jodi schreef:Mijn dekhengst staat gewoon op de wei met één of twee merries,al dan niet met veulens.Een hengst is ook gewoon een paard en ik vind de manier waarop er vaak met ze omgegaan wordt absoluut schandalig en paard-onwaardig!Alles voor de poen,niks voor het paard...