Grote klopjacht op paardenbeul met hakbijl in Vlaanderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:32

Ik zou héél graag hebben dat die persoon eens ons kanten opkomt!
Al moet ik mijn nachtrust opgeven, vakantiedagen opmaken,
maar ik zal hém/haar eens laten voelen wat het is om mishandeld te worden :(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:37

Ik moest ook aan dat veulen denken...
Maar mensen worden steeds gekker!
Dit is voor mij altijd een grote reden geweest om de paarden 's nachts binnen te houden, er lopen veel te veel gekken los!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:46

en die 2 arabieren die aan het hoofd waren toegetakeld? Toch ook in Belgie?
Wat een verschrikking zeg...

hanny_jelke

Re: Grote klopjacht op paardenbeul met hakbijl in Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:10

dat veulen is volgeens mij van een in nederland woonende bokker.
maar ook ik moest daar meteen aan denken.

hoe dan ook het is te triest voor worden.
ik hoop dan ook van harte dat de dader(s) heel snel gepakt gaan worden en er niet nog meer paarden gewond raken

RosaGipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:17

Hier draait mijn maag echt van om! Echt verschrikkelijk dat iemand tot zoiets in staat is.

Mijn vader zegt altijd: er lopen meer gekken buiten dan binnen het gekkenhuis. Nou, dat blijkt wel weer.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:19

niet normaal meer.
Met n jachtgeweer in de sloot en n schot hagel in zn reet schieten, halvegare idioot!
Wat afschuwelijk dat je je paarden niet meer in de wei kan laten zonder je zorgen te maken!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:20

Gadverdamme, weer zo'n naar bericht.. Het houd ook niet op, het lijkt wel een besmettelijke ziekte aan het worden. %)

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:24

Verdorie, wie doet nu zulke dingen, die moet echt niet goed zijn in z'n hoofd. Ben ook van Belgie en vind het echt afschuwelijk. Hopelijk moet ik het zelf nooit meemaken. Ik zou in alle staten zijn dan!!
Gelukkig staat mijn paard 's nachts ook binnen

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:25

Arabesk schreef:
annebe schreef:
Is dit ook niet gebeurd met het veulen van bokker (ben haar naam kwijt) die haar veulen vond met 2 achterbeetje kapot?
Maar hoe dan ook, het blijft te triest voor woorden dat mensen hier tot toe in staat zijn!

Dat was ook mijn 1e gedachte :oo

[IM] Veel te jong....

In dat topic is nooit aangegeven dat het door menselijk toedoen is veroorzaakt, dus je kan echt niet zomaar zeggen dat het wel zo is omdat er zo'n ziek figuur rondloopt. Voor zover ik weet heeft de TS van dat topic geen aangifte gedaan, en wordt er vanuit hun kant (TS, DA) gedacht aan een ongeluk...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:35

Alvast sterkte voor de bokkers uit die omgeving, wat moeten die doodsangst uitstaan zeg. Hopelijk krijgen ze die idioot te pakken, en inderdaad... pas wel op, het soort mensen dat in staat is om dieren op dus danige manier te verminken maar niet af te maken (want hij laat ze bewust leven in pijn, ipv ze te doden) kunnen net zo gevaarlijk zijn voor mensen. Ik persoonlijk zou ook mijn paarden dan naar binnen doen en m'n bed op stal zetten. Dat, of een cursus boogschieten voor beginnende huurmoordenaars volgen.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:35

Ik kan je zeggen dat ik behoorlijk bang ben.. Mijn weide is op nog geen 20 minuten van de plaats die hier beschreven is.
Wij gaan vanaf nu toch meerdere malen per dag kijken. En er is gelukkig ook wel een beetje toezicht.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:37

Ik moest ook meteen aan het veulen van bovenstaand topic denken. Waar gaat het heen met de wereld, zo eng.......

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:37

Ik wou het niet zeggen inderdaad maar mijn eerste gedachte was toch echt ook 'Oei dat veulen! Dat zou toch niet....'

Echt afschuwelijk, dat het in je op komt. Zoek dan een boom als je die bijl toch al vast hebt.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:40

Hoe die persoon/personen met zichzelf kunnen leven....?
Wat voor idioten ideeën houden die erop na?

Al vind ik de eigenaar in dit geval ook erg stug qua binnen zetten. Die dieren kunnen overdag best buiten lopen (met toezicht) en s'avonds naar binnen,zou een boel schelen maarja miss wel dat je die gestoorden dan naar andere weide's toe gaan...??

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:42

En wat doe je dan met paarden die stallen hebben waar de dader zo in kan? Daarbij, je kan niet dag en nacht bij je paarden zijn he. Je moet ook nog kunnen eten, wassen, naar de wc en eventueel ook werken.

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:45

Verschrikkelijk... Wie kan nou zoiets doen!?! Wat moeten de eigenaren daar doodsangsten uitstaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:53

oh! ik zou geen oog meer dicht doen en de paarden gewoon opstal houden.. iig snachts.. en overdag alleen onder toezicht naar buiten..

Of met een politie team s nachts gaan posten bij de weilanden.. Gewoon wachten tot die idioot weer op komt dagen!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:59

Zoveel mogelijk mensen optrommelen zodat de wacht afgelost kan worden. Ik zou anders echt geen oog meer dicht doen!

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:02

GVD !!!! Dat is hier 3 km vandaan, ik ken de eigenaar persoonlijk, veel sterkte Guido pffff, de tranen staan in m'n ogen, zoiets verschrikkelijk en zo dichtbij, ik heb zelf nog 3 oudere paarden, een 2-jarige en een drachtige merrie op de wei lopen. Momenteel heb ik niet de mogelijkheid ze allemaal binnen te halen (de drachtige merrie wordt vandaag nog op stal gezet) maar ik ben er mee bezig, gelukkig heeft een neef van me een plantage langs de wei en zit die er meestal de hele dag, 's nachts ben ik werken.... de angst slaat me om het hart, maar je kan zoals Steffi zegt niet rond de klok toezicht houden :(
Ik hoop dat ze die kl**tzak heel vlug oppakken , hier ziijn geen woorden voor !!!!!!!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:03

lijkt me idd erg beangstigend om daar zo dicht bij te zitten, sterkte...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:13

Dit is echt afschuwelijk... hoe ziek kun je zijn?! Wat lijkt het me beangstigend als je paarden daar in de omgeving staan.

Het moet toch wel mogelijk zijn om de paardenhouders te verzamelen en te gaan waken? Met luchtbuks inderdaad voor je eigen veiligheid...

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:28

luchtbuks ??? geef mij maar een riotgun !!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:31

Gatverdamme, was het mogelijk zelfde die de 2 arabieren zo erg hadden toegetakkeld aan de hoofden?

Dat is waar ik aan moest denken.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:51

Schieten of ophangen is te goed voor dat stuk drek! :( Zelf de benen en handen afhakken ... dan weet hij/zij hoe het voelt.
Sorry hoor misschien een beetje cru maar van zoiets wordt ik echt razend!! :( :( :(

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:53

Wat een walgelijke zieke geesten, ik mag toch hopen dat ze die idioot snel vangen. En dat hij er niet vanaf komt met een stomme straf.
Deze persoonlijk is waarschijnlijk niet alleen zo tegen dieren. Hij mag de dezelfde behandeling als hij de paarden heeft gegeven.