Britse handelaar krijgt boete voor misleidende verkopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

christ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:19

Ik ben het volledig met je eens. Het is daarom belangrijk dat er met eczeempaarden niet gefokt wordt.
Maar ik reken erop dat de verkoper je meldt dat het aan eczeem lijdt. Jammer voor mij kocht ik dit paard in de winter en kon het moeilijk zien.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:45

lovep schreef:
en terecht dat doe je toch niet eigenlijk een soort van dierenmishandeling

helemaal mee eens!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 07:55

Joscaa schreef:
En dan schuift iedereen de schuld weer op de koper die niet alles heeft laten keuren. Tuurlijk is het handig,
maar praat dat goed dat deze man aan deze praktijken doet?

Bokt heeft zo duidelijk twee kanten altijd.....

het probleem is dat je er bij voorbaat vanuit moet gaan dat je belazert wordt....of dat nu door een particulier is of door een handelaar.
Dat geldt bij alles wat je z'on beetje koopt....tweede hands auto,huizen...noem maar op.

Dus altijd iemand meenemen.
Zo ben ik een keer meegevraagt door een meisje om bij een handelaar een paard te kopen.
Het paard punte al met zijn voorbeen naar voren in rust....met rijden stokkreupel aan hetzelfde voorbeen.Ik heb haar gewaarschuwt voor hoefktrol ontsteking....maar niet luisteren.
Toch kopen,daarna kreeg ik van de hoefsmid op mijn donder dat ik dat niet gezien had ;)
Tja...natuurlijk had ik een vermoeden ,maar als daar niets meegedaan wordt...

Mensen zijn soms ook gewoon eigewijs,en nemen het keuringsrapport van de da al nieteens serieus.

Terwijl het hun ontraden word z'on dier te kopen wordt het toch gekocht.
Waarmee ik niet zeg dat iedereen maar zonder gevolgen mag oplichten.

Dus altijd iemand meenemen die er verstand van heeft en daar ook nog naar luisteren. ;)

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:06

Het allergrootste probleem is, dat mensen voor een appel en een ei een Z-paard willen. Kortom, niet bereid zijn, te betalen voor iets goeds. Dus ook de keuringskosten uitsparen en alleen kijken of het paard goedkoop is. En daarbij natuurlijk geen moer verstand hebben van paarden. Als ze maar goedkoop zijn. Daarbij wordt vergeten, dat ook het goedkoopste paard duur is in het onderhoud.

Ik moet zeggen, als ik als particulier een paard verkoop, dan zorg ik zelf voor een DA-ontderzoek, er komt een contract waar alle problemen in staan en waar het DA-attest een deel van is, zodat de koper later nooit kan zeggen, dat ik ze heb bedrogen. Want ik heb de ervaring dat mijn eerst-gefokte paardje door de koper volledig kapot is gemaakt, is doorverkocht (met mijn medeweten; ik wist toen nog niet dat hij zo kapot was), en toen de nieuwe eigenares problemen had, heb ik hem teruggekocht omdat hij ook nog een mangaan-vergiftiging had gekregen. Dit paard heb ik nu, hij is onverkoopbaar, en zelfs weggeven doe ik hem niet. Hij is bij een goede vriendin van me, die hem weer veel heeft verbeterd, maar alle problemen zijn nog niet weg. En de DA-kosten.... nou ja.....
Ik wil maar zeggen, dat je ook als fokker de plank stevig mis kan slaan als je denkt een goed tehuis voor je liefdevol gefokte paard gevonden te hebben. En vaak is het niet eens boze opzet, maar vooral onwetendheid, domheid en incompetentie.

Daphz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:36

Helaas gebeuren deze dingen te vaak...