Konikpaarden in De Staart mogelijk naar slacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Konikpaarden in De Staart mogelijk naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:34

Ik vind het een beetje de omgekeerde wereld... Omdat mensen ze voeren is het ni de schuld van een ander? Ik vind gewoon dat je dieren die niet van jou zijn helemaal niet moet voeren of iets.

Andere kant, ze hebben een goed leven gehad en paardenbiefstuk is erg lekker!

mar050568

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:55

je snapt toch helemaal niks meer van deze wereld!! :(
vooral als het om dieren gaat... ;(

schaam me dood om bij het wezen mens te horen... }>

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:07

[Sorry als dit al gezegd is maar ik had geen zin om al die reacties terug te lezen (a)]

Zouden ze die paarden niet kunnen afschrikken? Ik heb bijv. gehoord dat paarden bepaalde kleuren kunnen zien, maar dan in 'goed' of 'verkeerd'. Geel zien ze bijv. als verkeerd, dus ze zouden daar niet op af komen. Zouden ze dan niet gele lintjes langs de paden waar mensen langs komen kunnen hangen..
En dat soort dingen :P zou dat niet kúnnen werken..?

[Zelfs bij mensen is een dier zijn leven niet zeker.. :\ ]

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:22

wat leven we toch in een raar land

aan de ene kant van het land sterven de koniks omdat ze niet bijgevoerd worden

en hier moeten ze afgeslacht worden omdat ze te tam zijn

wanneer beseft men nou eens dat dit land te klein is voor 'wild'?

zijn er al andere opties bedacht? idd bezoekers bordjes neerzetten (dat had ook wel eerder gekund!) wandelpad omheinen? etc. etc.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:20

Kendra schreef:
Zelfde is hier gebeurd met Schotse Hooglanders, werden ook teveel gelokt en gevoerd en daardoor erg opdringerig. Levensgevaarlijk - en dus naar de slacht. Maar ja, dat waren koeien, dan komt het niet in de krant...

Klopt, maar heb je wel eens ècht vlak bij een Schotse Hooglander gestaan? Een kennis van me had er een, een werkelijk superbraaf beest, maar best wel gevaarlijk om deze reden: de horens waren dun, lang zoals gebruikelijk bij dat ras, en de uiteinden waren vlijmscherp, je zou de horens (bij dat dier tenminste, ik heb ze met verbijstering staan bekijken) letterlijk als briefopener kunnen gebruiken, want de puntjes waren als een mes afgeplat. Even een klein beweginkje vanwege de vliegen met die kop, en die horenpunten zaten zomaar minstens 75 cm verderop, dat kon in elke richting zijn, razendsnel. En als jij op dat moment toevallig daar staat te voeren, of aaien, kun je wel raden wat er kan gebeuren. :j

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:45

klopt idd van die hoorns, ik heb ooit eens een tijdje een hooglander verzorgd die bij de dierenarts stond voor revalidatie.
die moesten we dus ook behandelen, en het is echt heel erg opletten met die hoorns, ook al was het dier zelf heel vriendelijk.

maar goed, ze zouden ze eventueel ook kunnen afvlakken.
maar in basis moeten de mensen zich niet met die dieren bemoeien, zo maken ze natuurlijk beheer met inzet van grote grazers gewoon een stuk lastiger voor de beheerders.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:48

Het probleem is inderdaad dat mensen zich met die dieren bemoeien, en ze kúnnen het maar niet laten, helaas. Zo verpesten ze het voor een ander, die wel van die dieren afblijft, en niet te vergeten voor de dieren zelf.

Miss_Zimron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:43

Hoe typisch... tis de mens zn fout... de bezoekers zijn te dom om te snappen dat ze de dieren niet mogen voederen... enja tuurlijk, naar de slacht ermee... Damn, soms schaam ik mij zo om een "mens" te zijn...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 00:09

Dit probleem is vaker voorgekomen. Zag er een paar jaar geleden nog een documentaire over op TV. Dat de paarden gevaarlijk en opdringerig kunnen worden als ze geaait worden door mensen. Als dat gebeurt gaan ze dus naar de slacht.

Het vlees van deze paarden wordt niet voor menselijke consumptie gebruikt, maar gaat naar de roofdieren in de Nederlandse dierentuinen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 00:19

Die stad ook op de achtergrond... _O-
Laatst bijgewerkt door LindyH op 07-06-11 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 00:23

Ze hebben een goed leven gehad, de biefstuk is heerlijk zoals gezegd wordt hierboven...

Een eerdere reactie van mij in het topic, wil ik even dit bij toevoegen:
'Wilde' dieren in een natuurgebied... ze kunnen niet zo dusdanig rondtrekken dat ze genoeg voeding hebben..... zodoende komen ze met mensen in aanraking, die ze gaan voeren e.d met alle gevolgen van dien.
Nu is dat bij een ''wild'' paard nog te overzien... Bij een hooglander zoals hierboven uitgelegd wordt, kunnen de gevolgen groot zijn.

Ik vind het gewoon zo zonde.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:10

maar wat ik niet vat
als ze zo lief zijn, breng ze dan maar hier! ik bedoel maar... waarom geen leuke rij/men paarden van maken? ieder paard beleren is moeilijk, dus bij deze vast ook wel, maar waarom niet?
ik denk dat er genoeg liefhebbers zijn.....

en dan met die nieuwe paarden... is dit dan een opstapje naar de volgende slacht paarden?