Team Nijhof verliest rechtszaak om ‘onjuist’ paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:02

Als de koper precies wilde hebben wat ze hebben gekocht, tja, dan is dat inderdaad onmogelijk. Wellicht was het paard dat bij de papieren hoorde een veel minder mooi paard, en was de gekochte merrie veel minder waard door de andere afstamming, en daardoor niet interresant voor de koper.

Dan zit er idd maar 1 ding op, en dat heeft de koper gedaan. Nu denk ik dat team nijhof er alleen beter aan had gedaan om direct de merrie terug te nemen, en een schadevergoeding te betalen... Was waarschijnlijk veeeeel goedkoper geweest als wat ze nu moeten betalen.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:03

zoepahhpaula schreef:
Och...weer een probleem met Nijhof...ze zijn niet de eerste...en vast ook niet de laatste!
Als je daar je merrie dekt moet je ook zelf goed opletten! Ze naaien je zo een oor aan..

dat laatste neem ik aan dat je dat over het algemeen bedoelt?
verder nooit geen problemen met nijhof. paar x met drachtige merrie geweest maar tot nu toe altijd keurig behandeld en alle tijd nemen ze ook voor uitleg etc.z e hebben een super aanbod aan alle soorten hengsten en vele dekkingen dus ja dan kan er eens iets misgaan

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:10

besita schreef:
Ik vind dit eigenlijk grote opklopperij van de winnende partij en imo heeft Nijhof er echt alles aan gedaan om die partij eerst tegemoed te komen ..ze wilden zelfs de de "juiste" merrie afgeven nadat de fout is vastgesteld ..vergoedingen ed werden afgeslagen ..tja

Maar ook de aankoop terugdraaien en de extra kosten vergoeden?
Een rechter probeert altijd nog in deze gevallen of ze er beide uitkomen, lukt het niet dan doen ze een uitspraak. Deze is negatief uitgevallen voor Nijhof.

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:11

Edit: bij nader inzien reactie toch maar verwijderd.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:16

Brainless schreef:
besita schreef:
Ik vind dit eigenlijk grote opklopperij van de winnende partij en imo heeft Nijhof er echt alles aan gedaan om die partij eerst tegemoed te komen ..ze wilden zelfs de de "juiste" merrie afgeven nadat de fout is vastgesteld ..vergoedingen ed werden afgeslagen ..tja

Een rechter probeert altijd nog in deze gevallen of ze er beide uitkomen, lukt het niet dan doen ze een uitspraak. Deze is negatief uitgevallen voor Nijhof.

tja 3 jaar geleden waren die onkosten natuurlijk nog zo hoog niet ..want een groot deel zal wel naar de advokaat gaan ..die vragen al 500 € voor een bladje schrijven

malloesje

Re: Team Nijhof verliest rechtszaak om ‘onjuist’ paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:23

Ik vind het zeer slordig van Team Nijhof, wat mij betreft mag er ook nog een boete achteraan komen ivm I&R wat dus duidelijk niet op orde is :n

Het lijkt daarentegen wel dat ze het netjes hebben proberen op te lossen, helaas is de eiser daar niet mee akkoord gegaan maar ook dat is zijn goed recht. En wellicht zitten daar ook weer andere oorzaken achter. :)

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:31

reina schreef:
Annemeik schreef:
Dat gebeurd dan best vaak? Onze ruin komt ook bij Nijhof vandaan en die was ook verwisseld.

misschien heb jjj dan wel de heartbrekerxcalvados :D

En dan is het geslacht ook meteen ff veranderd? :+
(het gaat hier om een ruin, in het artikel om een merrie ;) )

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:35

waarom ..zo'n dingen gebeuren helaas erg vaak in grote opfokbedrijven !!
dit is gewoon een foutje ..en dat zal blijven gebeuren zolang er niet overal standaard DNA wordt afgenomen en het chippen ook op datzelfde ogenblik gebeurd ..
bij Z is DNA onderzoek standaard en verplicht wat dus inhoud dat je een maand of 2 na chippen en DNA staal onderzoek al zou weten dat de afstamming NIET klopt ...
bij andere stamboeken kan dus het probleem pas veel later of helemaal niet aan het licht komen

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:56

Mijn ruin komt ook van teamnijhof
Hier kreeg ik een duplicaat bij die ook niet klopt
Ze hebben hem mij als 3 jarige ruin verkocht
De tandarts bleek later te komen, en mijn dierenarts. Maar toen bleek hij al 4 of 5 te zijn.
Hier heb ik ook al eerder een blog van gemaakt omdat ik heel graag wil weten wie mijn ruin wel is.
Ik ben super gek met hem en zou hem nooit weg doen.
Maar het is natuurlijk wel fijn om te weten wie ik eigenlijk op stal heb staan.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:12

oEPS! Zo heb ik ooit een bruinbonte shetlander gekocht die als volledig zwart op paier stond. Chip klopte wel, maar een duidelijke bonte was toch echt nooit helemaal zwart lijkt me!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:17

_taane_ schreef:
De tandarts bleek later te komen, en mijn dierenarts. Maar toen bleek hij al 4 of 5 te zijn.
Hier heb ik ook al eerder een blog van gemaakt omdat ik heel graag wil weten wie mijn ruin wel is.

En heb je daar ooit melding van gemaakt bij Nijhof?

Jeetje deze verhalen zijn niet al te best voor hun naam :n

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:21

PercyLeen schreef:
_taane_ schreef:

En heb je daar ooit melding van gemaakt bij Nijhof?

Jeetje deze verhalen zijn niet al te best voor hun naam :n

Jep maar na de eerste keer bellen is er nooit meer opgenomen helaas

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:28

Duur foutje voor nijhof! Al begrijp ik wel dat ze geprobeerd hebben het recht te zetten.

Bij ons opstal ook een foutje, betrof een andere hh. Goeie merrie laten zien, verkeerde papier mee geleverd. Toen hebben we de papieren omgeruild, nadelig voor de hh want t is een bloedmooi dier met goed papier.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:49

Fouten maken is menselijk. Zeer vervelend voor Cooymans dat het papier niet klopt. Het was natuurlijk zo mooi geweest om die prachtige merrie met die afstamming in te kunnen zetten voor de fokkerij?
Merrie loopt de EPTM test. Hoe heeft deze merrie het daar eigenlijk gedaan? Slecht? Goed? Stel nou dat dit nu wel die Heartbreaker merrie was en stel nou dat ze geen goede EPTM score had behaald? Ik weet het, allemaal achteraf leuk bedacht maar niet wat er nu aan de hand is. Maar toch?
Nijhof heeft voorgesteld om de merrie terug te nemen en het juiste paard die bij het Heartbreaker papier hoort te leveren. Dat wil Cooymans niet, ze geloven dus blijkbaar nog steeds in deze merrie. Hebben ze de merrie echt alleen maar gekocht voor de fokkerij of ook om er wat mee te presteren in de sport. Beestje heeft dus een andere naam maar is toch een goed beestje. En met mooie sportpredikaten zou ze zomaar eens best interessant kunnen zijn voor de fokkerij. Hoe interessant is die Fuego bloedlijn eigenlijk voor de fokkerij? In het kader van "eens wat ander bloed toevoegen aan de fokkerij". Ik weet niet wat er verder qua bloed in zit.
Hoe dan ook, dit is een lastige kwestie. Ik hoop voor beide partijen dat ze er toch onderling uit kunnen komen.

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:21

Brainless schreef:
besita schreef:

Ja, maar dat is ook afgewezen omdat dat paard nog niet zover in de sport was.
Ik wil trouwens ook nog wel een paar paarden klaar maken voor 20.000 euro, iemand hier nog een merrie die nog een eptm of ibopje moet lopen?? :+

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:31

En wie krijgt er dan het paard? Wat ik eruit begrijp is het een merrie met potentie.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:56

JJane schreef:
En wie krijgt er dan het paard? Wat ik eruit begrijp is het een merrie met potentie.

staat er toch ..terugnemen ..dus paard gaat terug naar Nijhof ..ach die verkoopt ie straks lekker voor 40.000 en maakt er nog mooi winst op :j 8-)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:58

Bttb , ik wil wel een deal met je sluiten ..ik breng je wel wat ..jij doet EPTM-en en dan delen we die 20.000 winst :j

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:44

Nee, jij begrijpt me verkeerd, dat zijn de onkosten die ik maak. Net als die man van dat verkeerde paard.
Dus die mag jij me dan betalen ;)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:51

Maar ik reken erop dat de kosten opgebouwd zijn met de kosten van het paard en de kosten advocaat/rechtszaak en vooral dat laaste gaat veel geld inzitten :+

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:04

En wat dacht je van 4 jaar onderhoud?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:14

zoepahhpaula schreef:
Och...weer een probleem met Nijhof...ze zijn niet de eerste...en vast ook niet de laatste!
Als je daar je merrie dekt moet je ook zelf goed opletten! Ze naaien je zo een oor aan..

Dit soort ongefundeerde opmerkingen op internet zetten is niet alleen heel schadelijk voor degene waar het over gaat maar is vind ik ook erg dom van de boodschapper.
Kom dan met het hele verhaal eniet niet alleen je veroordeling.
Als Nijhof het zo slecht deed waren ze nooit zo groot geworden, maar hoge bomen vangen veel wind.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 06:59

juliomariner schreef:
zoepahhpaula schreef:

Dit soort ongefundeerde opmerkingen op internet zetten is niet alleen heel schadelijk voor degene waar het over gaat maar is vind ik ook erg dom van de boodschapper.
Kom dan met het hele verhaal eniet niet alleen je veroordeling.
Als Nijhof het zo slecht deed waren ze nooit zo groot geworden, maar hoge bomen vangen veel wind.

Helemaal eens me Julio. Ik ken Fam. Nijhof als hele fijne mensen. Het is een groot bedrijf en zoals jullio al zegt sta je dan eerder in the picture als er eens een foutje wordt gemaakt, want ik kan mijn niet voorstellen dat zo'n foutje (en die is eerder gemaakt als je 100 paarden van dezelfde jaargang moet chippen, dan als je er 10 moet doen) elders niet wordt gemaakt. Neemt niet weg dat het een heel vervelende zaak is natuurlijk.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 07:07

Precies, die verwisseling is naar mijn mening echt niet moedwillig gedaan.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 07:10

Het gaat me nu niet om Nijhof maar het paardenwereldje is natuurlijk erg klein en roddels heb je gauw de wereld in geholpen.
Vaak gaat het om vhz (van horen zeggen) en zijn er geen bewijzen.
En natuurlijk is ook het chipsysteem niet helemaal waterdicht, maar altijd nog neter dan via de aftekeningen een paard identificeren.
Ik heb voor een hengstenhouder veulens opgefokt. Dan had je ook wel eens dat je er van overtuigd was dat een veulen van Pietje afstamde terwijl hij echt van Jantje was (daar kwam je wel achter als je het papier met de aftekeningen erbij pakte) maar je moest dan wel echt goed kijken. Ik kan me de verwisseling wel goed voorstellen in ieder geval. Daarbij zie je het paard als veulen alleen met de merrie daarna in een koppel van 30 met veel vossen en bruinen pak dan maar ens de juiste. Daarbij gaan de jonge paarden in het zomerseizoen op de wei en zie je ze een paar maanden niet en een veulen veranderd gauw natuurlijk.