Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Apple schreef:Zelfs foie gras valt wel mee. Beesten lopen hun hele leven buiten op een weiland. 12 dagen voordat ze geslacht worden krijgen ze twee keer per dag 200 gram maismix te eten. Wel via een trechter (die overigens niet helemaal in hun slokdarm wordt geperst, maar gewoon in hun snavel).
Opmerkelijk dat jij dat mee vindt vallen. Buitenzorg schreef:Misschien ben ik wel een van de weinige paardenliefhebbers die wel paardenvlees eet, maar dat is omdat ik vind dat een ander dier dan een paard net zoveel recht heeft op leven als een koe, dus als ik wel koe eet, waarom dan niet ook paard?

stef schreef:Ik heb met de ganzen ook meer moeite (foie gras is volgestopte gans, banketstaaf is dat de gans op het moment van volproppen nog leeft) dan met de paarden. De ganzen zou ik dus ook niet eten
marjolein_el schreef:stef schreef:Ik heb met de ganzen ook meer moeite (foie gras is volgestopte gans, banketstaaf is dat de gans op het moment van volproppen nog leeft) dan met de paarden. De ganzen zou ik dus ook niet eten
Nou inderdaad! Van die ''gezellige Franse marktjes'' waar er 10 ganzen in een hokje zitten en voor een heel publiek (gierend van het lachen) worden volgepropt met een trechter in hun keel. Dat vind ik dan toch een stukje erger.
Apple schreef:Nee hoor, niets opsluiten. Gewoon 12 dagen twee keer per dag op eigen veld gevoederd. Trechter wel boven de gans, maar niet in de gans.
Veel boeren daar hebben ook zelf een aantal ganzen of eenden in de tuin rondlopen waar ze er af en toe eentje van vetmesten.
' ...
geerke schreef:weet je trouwens hoe een dikbil koe tot stand is gekomen?Door er flink wat hormonen in te duwen in het begin van het 'ras'
En hoe de geboortes van dikbillen verlopen?