Zesde paard overleden in hurdle race

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:47

Het is een geweldige sport, die je z'n adrealine kick geeft en het paard ook. Het is de bedoeling dat je een (genoemde) afstand moet afleggen en daarbij (als het hurdle race is) over hindernissen springt, deze hindernissen klappen in als je er gewoon tegen aanrijd.

KellyXanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:38

Hoe kan dit in vredes naam? Dieren kunnen niet spreken, tot word dit ze aangedaan.
Mensen zijn ego trippers, blijkt maar weer.
& idd, de Jockey's zelf zijn net zo ziek!! Misschien nog wel zieker, want je riskeert je eigen leven er ook nog mee.
Kan er geen petitie worden gestart ofzo? Dit is toch te gek voor woorden!?

Sinds wanneer hebben dieren geen rechten meer? :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:16

KellyXanne schreef:
Hoe kan dit in vredes naam? Dieren kunnen niet spreken, tot word dit ze aangedaan.

kunnen ze dan ineens wel praten?

Leuke ongefundeerde antwoorden overal weer. Valt me toch altijd op in dergelijke berichten, voorstanders/kenners van de sport komen met berichten met argumenten, tegenstanders/leken van de sport komen enkel met sielugh

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:31

spettertjuh schreef:
Racing Victoria Limited (RVL) besloot twee jaar geleden de sport na 2010 te gaan verbieden vanwege de vele dodelijke ongevallen.

Zie hierboven maar totaal geen gevaarlijke sport hoor. :( Over ongefundeerde woorden gesproken!!!!!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:58

stef schreef:
KellyXanne schreef:

kunnen ze dan ineens wel praten?

Leuke ongefundeerde antwoorden overal weer. Valt me toch altijd op in dergelijke berichten, voorstanders/kenners van de sport komen met berichten met argumenten, tegenstanders/leken van de sport komen enkel met sielugh

prima dat je mij een leek noemt....kan ik niet mee zitten.
Ik heb zelfs de springsport vaarwel gezegt omdat ik daar dingen zag die in mijn ogen niet paardvriendelijk waren.
En nu kun je een discussie beginnen wat is paardvriendelijk en wat niet.
In mijn ogen is alles wat op sportgebied met paarden te maken heeft niet paardvriendelijk.
En dan heb ik het over iedere sport.Zodra er veel geld in omgaat krijg ik het gevoel dat het dier niet meer op de eerste plaats staat.
Ja....ze worden goed verzorgt....tuurlijk...iets wat je niet goed verzorgt brengt zeer geen geld binnen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:03

Ik noem jou geen leek hoor :n Dat jij je aangesproken voelt kan ik niks aan doen. Er staat duidelijk tegenstanders slash leken. Dat jij jezelf dan onder leken schaart doe je toch echt zelf

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:22

stef schreef:
Ik noem jou geen leek hoor :n Dat jij je aangesproken voelt kan ik niks aan doen. Er staat duidelijk tegenstanders slash leken. Dat jij jezelf dan onder leken schaart doe je toch echt zelf

beetje tegenstrijdig dit...aangezien de tegenstanders wordt verweten dat ze oordelen zonder de 'sport' te begrijpen en zich er in verdiept te hebben....dus leek zijn.

LadyMadonna

Re: Zesde paard overleden in hurdle race

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:24

Nee, dat zeg ik ook niet, lezen is moeilijk kennelijk?

Leuke ongefundeerde antwoorden overal weer. Valt me toch altijd op in dergelijke berichten, voorstanders/kenners van de sport komen met berichten met argumenten, tegenstanders/leken van de sport komen enkel met sielugh.

Dus tegenstanders/leken komen niet met argumenten, die berichten zijn korter, dát is wat ik zeg

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:53

Er zijn voors en tegens aan deze tak van paardensport, maar dat is er in elke tak van de paardensport...

Ik weet te weinig van deze sport om echt een oordeel te kunnen geven, maar vind het wel jammer dat er een paard overleden is. Kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling was van de eigenaar/berijder...

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:31

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:38

Wat ik me af vraag, weet iemand de grond conditie in zuid australie op dit moment.
Ik heb al uitgevonden dat het daar nu winter is en dus rond de 11 graden en ook regen.
Maar hoeveel regen is dat, is dat genoeg om bijvoorbeeld de baan "zacht" te houden, of wordt er ook bijgesproeid.
Weet iemand dit?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:04

Sorry dat durf ik je niet te zeggen, ben nog nooit in Down Under geweest...
Over 4 jaar ga ik erheen, maar denk niet dat je zolang wil wachten op je antwoord :')

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:15

haha nee dat is net iets te lang.
De reden dat ik het me afvraag is omdat hier(in Engeland) de steeple en hurdle rennen momenteel op een heel laag pitje staan vanwege de zomertijd.
Dit omdat de grond dan dus harder is.
We hebben dan ook heel veel niet starters en hopen voor wat regen want het is erg warm geweest vroeg in het jaar.
Op harde grond wordt er toch vaak sneller gereden en zeggen ze hier meer kans op ongelukken daardoor.
Alleen de paarden die de harde grond wel aankunnen lopen nu.
Vandaar mijn vraag over de grond daar.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:16

Ja zoiets dacht ik al dat je het daarom vroeg, nee helaas kan ik je niet verder helpen...

juanitaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:29

ze moeten toch beter hun best doen om deze te verbieden
niet normaal 6 paarden in 1 maan tijd pfff

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:36

juanitaaa schreef:
ze moeten toch beter hun best doen om deze te verbieden
niet normaal 6 paarden in 1 maan tijd pfff

Als je je bedenkt dat elke dag over de hele wereld wel meer al 3 races worden gelopen, valt dat wel reuze mee. Dus reken maar uit. 30x3= 270.
Elke race lopen pakweg 12 paarden mee 270x12=3240. nou 6 paarden daarvan is 6/3240=0.1851851851851852