Gemeente geeft Ruiters standje...........

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:34

Tja, om heel eerlijk te zijn vind ik het ook niet heel erg gek dat een gemeente zo reageert.... even afgezien van de toon en argumentatie :D

Zelf vind ik het niet meer dan normaal om even af te stijgen en de poep in de berm te schoppen.
EN ja; soms vergeet ik het, en ik kan me voorstellen dat je het ff niet doet als er een rij auto's achter je zit ;)
Maar het argument dat 't paard niet blijft staan? Dan schort er iets aan de training (even heel hard gezegd) ;)

Verkeersmak maken kan wel degelijk op eigen erf, bijvoorbeeld door een ander in een fiets/ auto te zetten.
Heb je geen ruimte? Ga dan op zondagochtend om 7 uur de weg op om te beginnen. Waar een wil is, is een weg.

Zelf moet ik wel zeggen dat ik het niet fijn zou vinden om op de weg te rijden, waar auto's 80kn/uur mogen.
Maarre; buiten de bebouwde kom mogen ruiters wel degelijk het fietspad op. Dat scheelt weer.
En zoals hierboven al wordt gezegd: ruiters horen in de bebouwde kom nu eenmaal niet op het fietspad/de stoep.

Overigens zou ik er best voorstander van zijn om ruiters lekker op het fietspad te laten hoor!
En dan gelijk die ellendige wielrenners de openbare weg opknallen :D

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 19:14

Rumpleteaser schreef:
Overigens zou ik er best voorstander van zijn om ruiters lekker op het fietspad te laten hoor!
En dan gelijk die ellendige wielrenners de openbare weg opknallen :D

_O- is een hele goeie maar zelfs als ik in de auto zit stoor ik me aan hun peloton gedrag.......
Mijn oude merrie sneed ze gewoon af door het bit vast te pakken en erdoor heen te knallen. Dus vanaf die dag
reden we in de bermen en niet meer op de paden. Maar dat even ter zijde.

Ik geef ook wel de gemeente voor een deel gelijk maar om meteen iedere ruiter over een kam te scheren..........
Sorry maar dat gaat te ver dat zou bijna hetzelfde zijn als het discrimineren van medelanders waarvan een kleine percentage de boel
verziekt voor de rest van de groep als het artikel landelijk gebied gaat bekijken daar ook Gemeente Rotterdam met name buitengebied t.h.v.
Barendrecht wat ook meer landelijker is ruiterpaden heeft opgedoekt.

Ook de reactie dat als je je paard niet goed in de hand hebt dan moet je maar niet buiten rijden......
Waar blijft dan de essentie van de oproep? Het gaat erom dat ruiters, menners en wandelaars met paarden gewoon meer mogelijkheden
krijgen binnen de gemeente om als men zou willen naar buiten te kunnen en dat deze doelgroep samen om tafel gaan om de problematiek
te bespreken en op te lossen.

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:23

Yamcha schreef:
Ik weet wat de juiste plek is :)
En ik ben van mening dat als je dan persé buiten wilt rijden, dat je daar dan gewoon moet rijden. Zo zijn de regels, en als jij niet op de plek kunt rijden, omdat jij of je paard dat niet kunnen handelen, dan moet je niet op de weg willen rijden.
Denk je dat ik als fietser blij ben als ik een paard op het fietspad tegenkom?
Of mijn buurvrouw, die bang is voor paarden, en ook nog 2 kleine kinderen heeft? Nee, dat is voor jou niet gevaarlijk, maar voor de rest wel...... maar dat moet dan maar gewoon kunnen, want die anderen doen zo idioot?
Jij maakt dan jouw probleem tot het probleem van anderen, je brengt anderen heel bewust in gevaar (kleine kinderen op fietsen, en paarden, die volgens de eigenaar nog 'vluchtdieren' zijn ook, en die de eigenaar ook niet in alle gevallen onder controle kan houden := )
I'm sorry, maar ik vind wel dat ruiters het er zelf naar maken met deze houding, eigenlijk.

En jij bent heel netjes dan op het fietspad of zelfs in de berm (dat vind ik wel top trouwens) maar je zou ze de kost eens moeten geven die het hele fietspad inpikken en geen millimeter aan de kant gaan, en dan kun je een scheldkannonnade krijgen op de koop toe als je alleen maar te kennen geeft dat je er toch eigenlijk wel heel graag langs wilt........

8)7 8)7 8)7 je kunt natuurlijk overdrijven.. iedereen moet zijn ding kunnen doen...daar hoort geven en nemen bij...niet de ene partij alles verbieden! Rekening houden met elkaar..dus zowel de ruiters als de andere verkeersdeelnemers..want daar zitten ook asociale types tussen! Maar op de openbare weg van 80km pu...dat lijkt me niet de oplossing..

kimenragna

Re: Gemeente geeft Ruiters standje...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:46

zooo sluit me ook aan hierzo!

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:54

eerst even reageren op de mensen die vinden dat op het moment dat je naar buiten gaat het paard helemaal verkeersmak moet zijn.

elk paard moet het leren aan de hand blijft anders dan onder de man en je paard zal het op beide manieren moeten leren.
ik vind het nog steeds belachelijk dat ze van een ruiter verlangen dat deze zich als een bestuurder gaat gedragen. tuurlijk moeten ruiters niet op de stoep gaan rijden, maar het fietspad is toch niet zo erg?
Daarbij stap ik liever in paardenpoep dan hondenstront , maar vaak doet hier de gemeente ook niets aan.

ik denk dat er door de gemeentes eens goed gekeken moet worden naar de regels zodat het voor bestuurders voetgangers fietsers en ruiters een stuk veiliger wordt op de weg als ze met elkaar te maken hebben. en ze ruiters toe zouden moeten staan om fietspaden te gebruiken.
niet alles draait om ruiters dat wil ik absoluut niet zeggen. maar tegenwoordig zouden ze zich toch eens moeten gaan realiseren dat we rijden op levende wezen/ vluchtdieren en dat dit ook op een veilige manier moet kunnen

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:08

mariekie schreef:
Ik vrees dat er nog eens een belasting komt in de vorm van paarden belasting ofzo :Y)

Ben ik ook bang voor... ;(
Hoop echt dat iedereen even kritisch naar zichzelf en zijn paard gaat kijken en gaat trainen op verkeersregels, verkeersmakheid en op- en afstappen zodat je de mest op kan ruimen. Dan kunnen we over 5 jaar ook nog gewoon (gratis) buitenrijden...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:14

__SavannaH__ schreef:
maar tegenwoordig zouden ze zich toch eens moeten gaan realiseren dat we rijden op levende wezen/ vluchtdieren en dat dit ook op een veilige manier moet kunnen

Dit is denk ik niet de juiste houding... ;(

Stel: je bent gemeentebestuurder, er zijn klachten en overlast van al die ruiters. En wat gaan jullie vervolgens zeggen? "ja, we kunnen er ook niks aan doen hoor, we hebben het allemaal niet in de hand, het blijven vluchtdieren"

Weet je wat ik als gemeentebestuurder dan zou denken? Dat paarden helemaal niet op de weg horen!
Ze willen al van je af en dan ga je de risico's ook nog eens uitvergroten!

En tuurlijk is er altijd een klein risico, maar bij een goed opgevoed paard is dit risico heel klein, het zijn geen loslopende bommen. Die korte periode van verkeersmak maken valt ook wel mee, ik heb in 20 jaar nog nooit gehoord dat een paard ongelukken veroorzaakt heeft tijdens het aan de hand verkeersmak maken. Ja, als je met een sterke 4 jarige nog eens begint is het risico groter maar ik ga er van uit dat mensen gewoon met hun veulen al gaan wandelen.

Thenexttry

Re: Gemeente geeft Ruiters standje...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:20

ik snap wat je bedoelt maar zoveel is het niet gevraagd om ook rekening met ruiters in het verkeer te houden. rijden in een auto is ook een risico's en nog krijgen mensen hun rijbewijs en bestaan er auto's.
ik ruim als het in een woonwijk is altijd netjes mijn mest op en hou zoveel mogelijk rekening met andere mensen.

er zijn loslopende bommen tussen. ik heb een 5 jarige draver heb hem nu ruim 1.5 jaar ik ben in 3.5 jaar al minimaal zijn 5e eigenaar , hij was het vertrouwen in mensen helemaal kwijt. tuurlijk loop ik met hem over straat maar bij hem duurt het langer , daarbij reageert hij anders onder het zadel dan aan de hand.
ze moeten ooit verkeersmak worden. jij wilt toch ook wel eens weg uit je omgeving , en dat gun ik elk paard ook. door inderdaad dan buitenritten te maken.

tuurlijk moet je niet met een levensgevaarlijk paard de weg op gaan maar ik ga ervan uit dat de gemeente ook zo verstandig kan zijn om met ruiters om de tafel te gaan zitten

misschien zelfs wel bij de regering dat we samen tot goede regels kunnen komen waardoor de veiligheid voorop staat .