Zelf vind ik het niet meer dan normaal om even af te stijgen en de poep in de berm te schoppen.
EN ja; soms vergeet ik het, en ik kan me voorstellen dat je het ff niet doet als er een rij auto's achter je zit

Maar het argument dat 't paard niet blijft staan? Dan schort er iets aan de training (even heel hard gezegd)

Verkeersmak maken kan wel degelijk op eigen erf, bijvoorbeeld door een ander in een fiets/ auto te zetten.
Heb je geen ruimte? Ga dan op zondagochtend om 7 uur de weg op om te beginnen. Waar een wil is, is een weg.
Zelf moet ik wel zeggen dat ik het niet fijn zou vinden om op de weg te rijden, waar auto's 80kn/uur mogen.
Maarre; buiten de bebouwde kom mogen ruiters wel degelijk het fietspad op. Dat scheelt weer.
En zoals hierboven al wordt gezegd: ruiters horen in de bebouwde kom nu eenmaal niet op het fietspad/de stoep.
Overigens zou ik er best voorstander van zijn om ruiters lekker op het fietspad te laten hoor!
En dan gelijk die ellendige wielrenners de openbare weg opknallen

is een hele goeie maar zelfs als ik in de auto zit stoor ik me aan hun peloton gedrag....... 
)