Ruiters protesteren tegen paaltjes in bos Heeze

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem14

Re: Ruiters protesteren tegen paaltjes in bos Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:06

Aha kijk, duidelijke informatie ;) Zijn inderdaad echt enorme slagbomen he! Niet zo'n simpel houten balkje die aan de ene kant in een ketting hangt zodat je hem even open kunt leggen, maar echt metalen lompe slagbomen die volgens mij alleen met een sleutel open te krijgen zijn. En inderdaad, die motorcrossers kunnen er nog mooi omheen...

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:10

Wel goed dat ze de motors weren daar hebben wij in ons bos ook veel last van! -:(-
Ze moeten voor de ruiters wel iets regelen zodat ze lekker kunnen blijven rijden! :D /3

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 07:13

MickeyenVici schreef:
Wel goed dat ze de motors weren daar hebben wij in ons bos ook veel last van! -:(-
Ze moeten voor de ruiters wel iets regelen zodat ze lekker kunnen blijven rijden! :D /3

lees ff eerst alles goed door voordat je reageert; de slagbomen hadden de bedoeling motors te weren maar dit is absoluut niet het geval; die crossen er nu gewoon omheen van de paden af; door de bossen of over de heide.
elke dag rijden en crossen ze weer

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 07:42

tamaramt schreef:
MickeyenVici schreef:

lees ff eerst alles goed door voordat je reageert; de slagbomen hadden de bedoeling motors te weren maar dit is absoluut niet het geval; die crossen er nu gewoon omheen van de paden af; door de bossen of over de heide.
elke dag rijden en crossen ze weer

Mijn excuses!
Het is wel goed dat ze het in ieder geval proberen te weren bij ons doen ze er gewoon weg niks aan.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:29

ja, misschien mara het heeft nu een averechts effect; motors scheuren en crossen nog steeds door de bossen terwijl de bossen helemaal niet meer toegangkelijk zijn v aangespannen combinaties en ruiters te paard kunnen nauwelijks nog fatsoenlijk rijden in de bossen en het levert ook gevaarlijke situaties op

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:34

Misschien kunnen ze niet een klein ruiterpadje rondom de palen maken?
Net groot genoeg voor Paarden maar te klein en of onrijbaar voor bijv scooters?

Dan kunnenz e de paaltjes wel behouden.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:47

nope; de slagbomen staan over de ruiterpaden heen en daarlangs is dus meteen bomen/bos/heide enz

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:54

tamaramt, weet jij of er al zicht is op aanpassingen oid? Omdat een aantal van de groep ruiters bij jou op stal staat? Of hebben ze überhaupt al met Brabant Water gesproken?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:35

tanec_meisje schreef:
tamaramt, weet jij of er al zicht is op aanpassingen oid? Omdat een aantal van de groep ruiters bij jou op stal staat? Of hebben ze überhaupt al met Brabant Water gesproken?

Ben ik ook benieuwd naar!
Rijd er zelf ook regelmatig dus ik snap waar men over klaagt. Op veel paden waar het voorheen heerlijk was om op te rijden liggen nu scherpe stenen. Ben zelf al een keer in volle galop een op een stuk met kiezels gestuit en voor je je paard dan weer terug hebt ben je al op de kiezels. Maargoed dat is natuurlijk ook een beetje mijn eigen schuld ;) .

Ben alleen heel bang dat het erg moeilijk wordt om een goed compromis te vinden, motorcrossers ed zullen ook door paadjes kunnen die voor paarden zijn aangelegd om om de slagboom heen te kunnen rijden om maar een voorbeeld te noemen. Tenminste zo zal de gedachtegang van de gemeente wel zijn ondanks dat de motorcrossers uiteraard nu al de slagbomen weten te omzeilen.
Dezelfde truc kan je uiteraard ook met je paard toepassen maar erg handig is dat niet.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:37

er is een bezwaarschrift ingediend met een handtekeningactie; ook omdat o.a. de kiezels illegaal zonder vergunning gestort zijn. Tot op heden weet ik verder nog geen update.
kan je wel vertellen dat dit al bijna 3 jaar aan de gang is dus hoop dat het snel opgelost word nu; al heb ik daar mijn twijfels bij

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:58

Ja en het mooiste is, die motorcrossers verzamelen altijd op een vast punt. Hierover hebben we dus al vaker contact gehad met de politie, of ze ze daar dan niet kunnen pakken. Bedoel komop, grote club die vaak op dezelfde tijd op dezelfde plek verzameld, hoe makkelijk wil je het hebben?? Maar nee hoor :n

Wist ik niet dat die kiezels daar illegaal gestort waren trouwens! Wat belachelijk zeg.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:14

Ik wist niks van een demonstratie maar ik rij ook in dat bos. Ik reed er 3jaar terug, toen een tijd niet en nu rij ik er weer. Die slagbomen zijn inderdaad lastig maar als je een beetje een handig paard hebt kom je daar nog wel langs op de meeste plekken. Die paden met kiezels zijn alleen echt heel irritant. Vooral voor paarden zonder ijzers valt daar bijna niet op te lopen. En ik ben er ook al eens vanuit een volle galop op gestuit aangezien het eerst gewoon zandpaden waren.
Van brommers heb ik nog geen last gehad. De crossers die ik tegen ben gekomen in dat bos gingen altijd gewoon stilstaan, zette vaak zelfs hun motor uit totdat ik voorbij was. Is het dat zij de paden kapot rijden, dat ze ze daarom willen weren uit het bos? Want het bos is toch gewoon vrij toegankelijk, ook voor auto's enzo? (Ik denk nu aan het lange pad naar de hut van mie pils enzo)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:45

Ik wist ook niets van de demonstratie tot dat ik het in de krant las :P !
Als er meer mensen van hadden geweten was de opkomst misschien wel groter geweest maargoed ik weet natuurlijk ook niet wat er allemaal ondernomen is.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:47

Maar volgens mij is crossen in het bos gewoon illegaal hoor. Daarvoor zijn race circuits e.d., mototcrossers zorgen voor veel (geluids)overlast. Dat pad naar de hut van mie pils is meer 'doorgaande weg' voor zover dat kan in een bos :P Met de auto mag je daar volgens mij wel door. Weet ook niet precies hoe het zit hoor! Maar de crossers zijn dus geen prioriteit, de kiezelpaden zijn het meest vervelend.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:54

Ik kan me overigens niet herinneren dat ik ooit een motorcrosser ben tegengekomen.
Zal dan iig er nooit een op een vervelende manier tegengekomen zijn anders had ik het vast wel onthouden :P .

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:37

Ze rijden er vaak op zondag ochtend redelijk op tijd ;)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:41

tanec_meisje schreef:
Ze rijden er vaak op zondag ochtend redelijk op tijd ;)

Ah, ik rijd vrijwel nooit op zondag dus dat verklaart een hoop ;)

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:25

[BRT] wildrooster, wat is de oplossing?

Deze wildroosters worden geplaatst voorbij het viaduct bij de Hut van Mie Pils. :(
Weten jullie het ook al? Anders moet je maar eens gaan kijken. Hopelijk bouwen ze een hek.

En OHJA :+ haha, grapje. Jullie als ruiter klagen al steen en been. Hoe denk je dat het rijden is voor menners...Nog veeel erger. Wij kunnen soms niet door die smalle poortjes, zeker niet over een greppel, zeker niet door smalle paadjes. Wij rijden om 'overal' te komen vaak even over het fietspad. DAt mag niet en is zeker niet leuk maar ja....Ik kan anders niks. Echt een grote ramp dat bos. Terwijl het zo mooi is.

Ik wil trouwens heeel graag mee gaan protesteren! Echt verschrikkelijk.