Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:26

suvan schreef:
. Ik denk dat het dier zelf wel aan kan geven of hij wil blijven leven of niet. Als je ziet dat hij niet meer vecht, moet je ook niet egoistisch zijn en het dier laten gaan.

jep, je kan dat goed aan een dier zien.
Daar geloof ik heilig in.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:26

Sharmila schreef:
Super zeg dat het beestje zo is opgeknapt! :D
Ik heb er een dubbelgevoel over. 2 jaar is lang ja, maar ja 100% herstel is dan wel verzekerd. Hoeveel mensen stappen niet een aantal jaren met hun paard vanwege een peesblessure. Is toch ook pijnlijk? Paard staat op stal, mag niet op de wei. Wordt een aantal keren per dag van stal gehaald om te stappen op het harde. En de kans op 100% herstel is dan wel onzeker.

Sja ik snap de keuze van de vrouw om toch hiervoor te kiezen. Zeker als je de garantie krijgt dat je paard 100% de oude wordt.

Geen idee wat ik zou doen in de situatie trouwens. Lastige keus....

Ik denk dat je de pijn van een peesblessure en de pijn van een voor 70% verbrand lichaam niet kunt vergelijken...
Persoonlijk had ik dit paard af laten maken... Wat een enorme lijdensweg heeft dit paard gehad zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:27

Sharmila schreef:
Super zeg dat het beestje zo is opgeknapt! :D
Ik heb er een dubbelgevoel over. 2 jaar is lang ja, maar ja 100% herstel is dan wel verzekerd. Hoeveel mensen stappen niet een aantal jaren met hun paard vanwege een peesblessure. Is toch ook pijnlijk? Paard staat op stal, mag niet op de wei. Wordt een aantal keren per dag van stal gehaald om te stappen op het harde. En de kans op 100% herstel is dan wel onzeker.

Sja ik snap de keuze van de vrouw om toch hiervoor te kiezen. Zeker als je de garantie krijgt dat je paard 100% de oude wordt.

Geen idee wat ik zou doen in de situatie trouwens. Lastige keus....

Sorry dat ik het zeg maar vind dit echt niet te vergelijken met een peesblessure.. :')

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:28

@ svdijk86 Die vergelijking vind ik nergens opslaan. Een kind is heel wat anders als een paard. Een kind kan in de meeste gevallen zelf aangeven hoe die zich voelt. Een paard alleen in uitdrukking. Dit paard kan volgens mij nooit naar buiten, omdat ie geen haar meer heeft.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:28

wie zijn wij om te beslissen over leven en dood als het dier zelf wil leven

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:30

Dan heb je niet goed gekeken want hij heeft gewoon overal haar op 1 van de foto's?
Alleen de puntjes van zijn oren is hij kwijt..

Voor jou is die vergelijking misschien iets dat nergens op slaat.. voor mij persoonlijk wel.
Je zal wel raar opkijken als ik t zeg maar mijn vorige paard betekende meer voor mij dan mn familie.
Had liever mn ouders verloren dan hem.

Sorry, maar voor MIJ is het zo. Dan vind je me maar rijp voor het Altrecht.
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 11-05-11 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:30

Jantine_ schreef:
Lante schreef:
En de vraag is nu of je een TOP eigenaar bent of een egoïst... Ik neig toch iets naar het laatste als ik heel eerlijk ben.......

Je haalt de woorden uit mn mond vandaan..

Me too :j

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:31

svdijk86 schreef:
Mensen die ternauwernood een brand overleven en maanden in coma worden gehouden
door hun familie etc. omdat ze zwaar verbrand zijn of juist niet in coma zijn maar er ook
mee moeten leren leven en 80 operaties ondergaan geven we toch ook niet een spuitje?

Je kunt het egoistisch noemen.. ik weet ook niet precies wat ik er van vind.. maar het feit dat
de eigenaar er zo verdomde veel geld in gestoken heeft om dat beestje op te knappen moet
ook wel wat zeggen..

Wat zou JIJ voor je kind doen? Zou jij je kind een kogel door de kop jagen als het zo verbrand is?
Voor mij is mijn paard mijn kind namelijk.. Heb mijn vorige paard "overleeft" en ik ben nog steeds
zwaar aan het rouwen. Ik heb hem laten gaan omdat ik geen geld had om hem met allerlei
dingen in te laten spuiten en te hopen dat ik hem nog een paar jaar kon rekken.

Ik snap zeker je punt wel, maar een kind en een paard is toch wat anders ;)

Ik zou in eerste instantie kijken of het paard nog wel een dierwaardig bestaan kan leven zonder medicijnen enzo.
Ik weet niet zo goed wat ik er van vind.
Als het paard echt pijn had, had ik hem laten inslapen.

Zonnetje81

Willen??? Sinds wanneer kan een paard praten?

Nee als je foto 1 bekijkt dan denk je echt, NEE dat zou ik niet aan kunnen zien, foto 2 is hij wonderlijk goed herstelt. Veel beter dan Pascha, waar gesprongen mee wordt terwijl de rug niet eens genezen is...

En voor de mens zou het soms ook een uitkomst zijn als we konden kiezen voor een spuitje, helaas kan dan niet .... dus dat is geen vergelijk.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 11-05-11 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Oh wat fijn dat het paard het weer doet! Voor de eigenaresse dan... :( 2 jaar lang pijn, dat doe je een dier niet aan. Ik had het direct in laten slapen. Zo'n dier begrijpt dat niet, dat het later dan weer beter is. Ja, ik vind dat een vorm van dierenmishandeling, je handelt niet in het belang van het paard, denkt niet aan zijn welzijn op dat moment.
Dit kun je niet vergelijken met een peesblessure, dus laat zulke rare vergelijkingen svp achterwege. Enig idee wat het is om brandwonden te hebben? En dan ook nog 70%? Denk niet dat je je dat voor kunt stellen.

"Hij was nog levend, dus dat was een teken dat hij MOEST overleven"... flikker toch op. 2 jaar lang helse pijn. Zeer diervriendelijk hoor.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:33

ach ja, de beste dierenartsen zitten op bokt;-)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:34

svdijk86 schreef:
door hun familie etc. omdat ze zwaar verbrand zijn of juist niet in coma zijn maar er ook
mee moeten leren leven en 80 operaties ondergaan geven we toch ook niet een spuitje?

Je kunt het egoistisch noemen.. ik weet ook niet precies wat ik er van vind.. maar het feit dat
de eigenaar er zo verdomde veel geld in gestoken heeft om dat beestje op te knappen moet
ook wel wat zeggen..

Wat zou JIJ voor je kind doen? Zou jij je kind een kogel door de kop jagen als het zo verbrand is?
Voor mij is mijn paard mijn kind namelijk.. Heb mijn vorige paard "overleeft" en ik ben nog steeds
zwaar aan het rouwen. Ik heb hem laten gaan omdat ik geen geld had om hem met allerlei

_/-\o_

En nee, dan kunnen mensen wel zeggen, ja een mens of paard is anders.
Beide hebben gevoel, een hart, een leven.
Het jammere is, een mens kun je niet inslapen, want mij zouden ze plat mogen spuiten als ik heel erg verbrand was en zoveel operaties ed moest doorstaan. Of als ik blind zou zijn.

FriesWytske, en wat als het kind zegt: Ik kan dit echt niet meer?
Dan zeg jij toch niet, oh, we slapen je wel in (als dat zou kunnen), nee, je zou zelf egoistisch zijn en zeggn; hou vol je komt er wel doorheen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:34

Elibeest: Ik ben geen DA, maar dat het dier 2 jaar pijn heeft gehad is duidelijk. Hoef je geen DA voor te zijn. En ieder normaal denkend mens gaat een dier geen 2 jaar pijn aandoen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:35

svdijk86 schreef:
Dan heb je niet goed gekeken want hij heeft gewoon overal haar op 1 van de foto's?
Alleen de puntjes van zijn oren is hij kwijt..

Voor jou is die vergelijking misschien iets dat nergens op slaat.. voor mij persoonlijk wel.
Je zal wel raar opkijken als ik t zeg maar mijn vorige paard betekende meer voor mij dan mn familie.
Had liever mn ouders verloren dan hem.

Sorry, maar voor MIJ is het zo. Dan vind je me maar rijp voor het Altrecht.

Dat zullen je ouders fijn vinden om te horen :+

Als een dier zoveel voor je betekend is het juist mooi dat je de mogenlijkheid hebt hem uit zijn lijden te kunnen verlossen. Je bespaard je paard 2 jaar ellende en pijn. Dat is pas houden van in mijn ogen.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:37

Sorry ik kan het geen liefde noemen als je je paard 2 jaar laat lijden :n

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:39

Als ik eerlijk ben en dat is echt niet omdat anderen hier ook zelfde zo over denken, ik had het gelijk uit het lijden verlost, 70 procent verbrand is toch erg veel vind ik en dan ook nog 2 jaren lang behandelingen en dat voor een dier, ik vind het vreselijk.

Maar aan de andere kant, waarom worden de mensen niet ook uit hun lijden verlost als ie ook zoveel verbrand is??? Voor dieren zijn we meestal humaner dan voor een mens. Maar goed daar gaat dit topic niet over.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:40

@ MelanieB Dan zou ik samen met hem of haar en de doctoren een oplossing zoeken. Vind het jammer dat je als mens ook niet zelf kunt gaan kiezen. Wanneer je het genoeg vind.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:42

Lante schreef:
En de vraag is nu of je een TOP eigenaar bent of een egoïst... Ik neig toch iets naar het laatste als ik heel eerlijk ben.......

Dat vraag ik me niet af hoor. Ik vind dit walgelijk. Het toppunt van egoisme!

HEt begnt al bij de eerste zin van het artikel: Na twee jaar te zijn behandeld met pijnlijke therapieen en huidtransplantaties

Ik heb hier geen woorden voor vind walgelijk eigenlijk nog veel te zacht uitgedrukt.

ik ben het met bovenstaande volledig eens,ik had ook gekozen voor inslapen,twee jaar therapie is erg lang,en dan ook nog de pijn wat het paard heeft,ik vind dit ook walgelijk

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:43

svdijk86 schreef:

Mensen kunnen zelf beslissen en zij kunnen bij erge pijn in coma gehouden worden. Paarden niet.

Citaat:
ook wel wat zeggen..

Ik weet van mensen dat ze hun kind hebben laten gaan, juist omdat zij zo'n pijn had.
En de kans nihil was op een "gewoon" leven.
Als je veel van iemand/iets houdt wil je niet dat degene/die veel pijn/verdriet heeft.

Is het niet juist heel egoïstisch leven te rekken omdat de eigenaar/ouders/familie dat wil?
Moet degene zoveel pijn hebben omdat een ander hem niet kan/wil missen?

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:46

Dit vindt men dan ineens zielig terwijl hier met alle liefde en mogelijke middelen een dier nog een kans op een gelukkig leven gegeven wordt. Ga eens in de eerste de beste manege kijken hoeveel kneuzen daar lopen weg te kwijnen. Zelfs kreupele paarden en pony's zie je regelmatig bij manege's in de lessen lopen. en daar maken we ons niet druk om??

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:46

en ook ben ik het met brainless eens,ze verwoord precies hoe ik erook over denk.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:47

svandijk, als het niet illegaal was geweest had ik graag heel wat oud clienten een handje willen helpen hoor :j
Ik werkte in een hospice en tegen de tijd dat de euthanasieverklaring erdoorheen kwam was hij niet meer geldig.

Ik heb heel wat mensenleed gezien en kan je vertellen dat het vaak mensonwaardig (en dieronwaardig) is zoals wij gaan (dementie, kanker, andere ziektes) Daarom ben ik blij dat ik zulk soort keuzes voor mn dieren kan maken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:48

@Elibeest
Natuurlijk maak ik mij daar druk om.
Daar heb ik ook een duidelijke mening over.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:49

elibeest schreef:
Dit vindt men dan ineens zielig terwijl hier met alle liefde en mogelijke middelen een dier nog een kans op een gelukkig leven gegeven wordt. Ga eens in de eerste de beste manege kijken hoeveel kneuzen daar lopen weg te kwijnen. Zelfs kreupele paarden en pony's zie je regelmatig bij manege's in de lessen lopen. en daar maken we ons niet druk om??

Dit kan je niet met elkaar vergelijken..
Sommige manege paarden zien er ook niet goed uit.
En tuurlijk maken hier mensen zich echt wel druk om.
Maar een paard wat voor 70% verbrand is, wat na 2 jaar nog niet helemaal hersteld is, vind ik toch echt wat anders..

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:51

elibeest schreef:

Kun jij een post quote van iemand in dit toppic die schrijft dat hij/zij zich daar niet druk om maakt?

Ik denk het niet.