svdijk86 schreef:Mensen die ternauwernood een brand overleven en maanden in coma worden gehouden
door hun familie etc. omdat ze zwaar verbrand zijn of juist niet in coma zijn maar er ook
mee moeten leren leven en 80 operaties ondergaan geven we toch ook niet een spuitje?
Mensen kunnen zelf beslissen en zij kunnen bij erge pijn in coma gehouden worden. Paarden niet.
Citaat:
Je kunt het egoistisch noemen.. ik weet ook niet precies wat ik er van vind.. maar het feit dat
de eigenaar er zo verdomde veel geld in gestoken heeft om dat beestje op te knappen moet
ook wel wat zeggen..
Wat zou JIJ voor je kind doen? Zou jij je kind een kogel door de kop jagen als het zo verbrand is?
Voor mij is mijn paard mijn kind namelijk.. Heb mijn vorige paard "overleeft" en ik ben nog steeds
zwaar aan het rouwen. Ik heb hem laten gaan omdat ik geen geld had om hem met allerlei
dingen in te laten spuiten en te hopen dat ik hem nog een paar jaar kon rekken.
Ik weet van mensen dat ze hun kind hebben laten gaan, juist omdat zij zo'n pijn had.
En de kans nihil was op een "gewoon" leven.
Als je veel van iemand/iets houdt wil je niet dat degene/die veel pijn/verdriet heeft.
Is het niet juist heel egoïstisch leven te rekken omdat de eigenaar/ouders/familie dat wil?
Moet degene zoveel pijn hebben omdat een ander hem niet kan/wil missen?