JorisDy schreef:dat word dan nog wat,stel het mocht doorgaan!
Ja, boxen aanpassen, groter maken, dus minder boxen, dus minder opbrengsten
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jibbel schreef:Prikkeldraad: Geen probleem, bij ons is alles met schriklint of metalen buizen afgezet.
Box van minimaal 10m2: Ook geen probleem, boxen zijn 3x4.
4 uur buiten staan: 's Zomers geen probleem (7.30 - 17.00), 's winters zou het haalbaar moeten zijn, al is het net wat lastiger met het aantal paddocks / paarden, maar ze komen iig al 2x per dag door stal eruit en dan ben ik er zelf 's avonds ook nog minimaal 2 uur.
Het is idd voor bestaande, grotere stallen haast onmogelijk denk ik. Dat zou betekenen veel investeren, mits ze dat willen. En de controle hierop, hoe gaan ze dat doen?

Mijn boxen zijn voor de NL wetgeving groot zat, de kleinste is 12,48 m2 en eruit komen ze ook genoeg, maar of ze dan bewegen?
Hier in Dld geldt al jaren een verplichte minimale afmeting voor boxen. 

Patricia schreef:Wat ik me afvraag is wie er verder gelezen heeft dan alleen die verplichte 10 m2 en 4 uur buiten...
Want in die 12 regels staat ook dat je straks je paarden alleen mag laten bekappen en beslaan door een erkende hoefsmid, dus een bij de vakvereniging aangesloten hoefsmid. Ik gok dat er genoeg zijn die daarmee ook nog problemen krijgen.
En hoeveel mensen scheren of knippen de haren uit de oren van hun paard? Veel, dat mag straks ook niet meer. Staat ook in die 12 regels...
Ik voor mij vraag me dan dus vooral af hoe ze in hemelsnaam al die dingen willen controleren, maar ten tweede ook of je niet veel te veel vast wil leggen in regels.

shera schreef:Ik heb boxen van 3x3 maar mijn 2 paarden staan gemiddeld 12 uur per dag buiten. En door onze nieuwe verharde uitloop kan dat voortaan ook als het heel nat is![]()
Voor mij telt het langer buiten lopen zwaarder dan de iets te kleine boxen...
Patricia schreef:En hoeveel mensen scheren of knippen de haren uit de oren van hun paard? Veel, dat mag straks ook niet meer. Staat ook in die 12 regels...
Ik voor mij vraag me dan dus vooral af hoe ze in hemelsnaam al die dingen willen controleren, maar ten tweede ook of je niet veel te veel vast wil leggen in regels.