Tweehonderd euro geboortepremie voor Brabants trekpaard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Tweehonderd euro geboortepremie voor Brabants trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:22

Ik vind het erg dubbel.. leuk dat ze het ras willen behouden.. maar nu gaan er al tig zielige hengstveulentjes direct door naar de slacht.. dat worden er alleen maar meer. Dan krijg je hetzelfde idee als in dierentuinen; leuke babydieren fokken voor de bezoekers om er vervolgens geen ruimte voor te hebben. Als ze echt iets willen doen, dat ze dan eens zorgen voor meer promotie van het ras, en een strengere aanpak mbt couperen, zorgen dat ze aantrekkelijker worden voor jongeren. Hoe meer vraag, hoe meer er gefokt wordt. Dat kun je nu eenmaal niet omdraaien.. hoe meer er gefokt wordt, hoe meer vraag, dat werkt niet :n

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:00

Varekaj schreef:
Wij zijn nauw betrokken bij een natuurvereniging en in winter en najaar is er veel kapwerk in de bossen: zieke en dode bomen kappen en eruit halen. Omdat we vaak op problemen stuiten met de traktor (paadje niet breed genoeg, traktor zakt weg, wielen slippen door) zijn we vanuit de vereniging aan het denken om zo'n trekpaard aan te schaffen en in te zetten in allerhande soorten van werk voor dat natuurbehoud. Oa het spelen van boomstronken, koetstochtjes bij promodag, helpen bij landbeheer...

O nou, wij hebben er nog een paar te koop staan hoor. En natuurlijk allemaal MET staart!

Komeet_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 08:47

Ik vind het een beetje een vaag stukje

NkPrecious

Re: Tweehonderd euro geboortepremie voor Brabants trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:13

Ik denk dat ik voor meerdere fokkers spreek als ik zeg dat 200 euro slecht een druppel olie op een gloeiende plaat is... Als ik zou fokken met deze dieren zou die 200 euro echt geen zoden aan de dijk zetten... En net wat de anderen zeggen: meer aanbod maakt niet ineens meer vraag...

lousje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:50

vriendin van me heeft er al een tijd een te koop, 400 euro en nog wil niemand hem hebben. Staat nu te verpieteren op de wei , zoon kon er alles mee, helaas heeft hij nu meer interesse in de meisjes.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:56

"Verpieteren in de wei."
Ik denk niet dat het paard dat zo erg vind.