Rieky Young ook met nieuw paard de beste in Vorstenbosch

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mutskke

Re: Rieky Young ook met nieuw paard de beste in Vorstenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:50

ik ben het er zo niet mee eens met de mensen die zeggen dat het makkelijk is een paard onder je kont te krijgen die het allemaal al kent. ik rij zelf dressuur gewoon voor de lol dus geen wetstrijd en ja ik ben ook zo iemand die een paard onder me kont heeft die alles al kent. maar zo'n paard weet dus ook heel goed hoe die er onder uit kan komen door het net allemaal even niet goed te en net dat ene voetje te laten staan en zie dat maar is op te lossen!! ik weet wel uit eigen ervaring dat dit zeer tegenvalt!!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:22

kirsten19 schreef:
Aan de andere kant toch ook wel een beetje jaloers :# dat zij paarden tot hun beschikking krijgen die al goed getraind zijn en waar de vorige trainers/eigenaars wel 70+ scores mee hebben gehaald. En dat ik die kans niet heb wegens geld- en tijdgebrek |o .

Tsja, dat hoort nu eenmaal bij de paardenwereld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:50

Ik zeg ook niet dat het makkelijk is Lisa, ik zeg dat het de helft scheelt. Ik vind het jammer dat zo'n bericht de bekende namen overheersen ten opzichte van de winnaars

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:24

stef schreef:
Ik zeg ook niet dat het makkelijk is Lisa, ik zeg dat het de helft scheelt. Ik vind het jammer dat zo'n bericht de bekende namen overheersen ten opzichte van de winnaars

Inderdaad. Op westerntoday wordt er een stuk minder gepronkt met bekende Nederlanders:
Zie hier deelnemerslijsten:
http://www.westerntoday.nl/nieuws/item/1077/deelnemers-cri-vorstenbosch

En de uitslagen:
http://www.westerntoday.nl/nieuws/item/1082/uitslagen-cri-vorstenbosch

Ter vergelijk het deelnemersveld en diverse uitslagen van de laatst gehouden DRHA/NRHA wedstrijd. Dit is bv de uitslag van de Novice Horse Open, waar ook o.a. Rieky en Anky aan start zijn gekomen met dezelfde paarden als tijdens de cri:
http://www.westerntoday.nl/gfx/Novice_Horse_Open_Reining_Challenge_Oirschot_2011_829790129.pdf

En alle uitslagen (incl. jeugd):
http://www.westerntoday.nl/wedstrijdresultaten/drha

BTW alles waar "open" bij staat, betreft rubrieken waarin professionals startgerechtigd in zijn....correct me if I'm wrong.

Professionals genoeg :j met pracht scores!!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:21

juist.

en laten we dan al helemaal eens naar echte internationale wedstrijden gaan kijken. zoals de derby's en futurity's in Kreuth en Italie.
daar zetten ze scores neer van 76 met 4 jarigen. das pas niveau.
ben benieuwd wanneer daar eens over geschreven wordt hier. maar nee, daar doen anky en allard niet aan mee dus dan is het niet leuk.....

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:40

yep. En daar doen ook Nederlanders aan mee. Namen van Nederlanders die binnen de internationale western wereld al jarenlang heel bekend zijn en zeer goed meedraaien op wereld nivo!!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:22

Iris82 schreef:
Ik denk dat alle bekendheid helemaal niet slecht is voor de sport.
Zolang de mensen geen onterechte punten krijgen enkel omdat ze bekend zijn, zie ik geen probleem.

Ik deel met je dezelfde mening :j, al ken ik helemaal niks van western (behalve dat het die stops er kan uit zien en ze goed getraind zijn). Bekendheid is nooit slecht.

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:59

quarterH schreef:
juist.

en laten we dan al helemaal eens naar echte internationale wedstrijden gaan kijken. zoals de derby's en futurity's in Kreuth en Italie.
daar zetten ze scores neer van 76 met 4 jarigen. das pas niveau.
ben benieuwd wanneer daar eens over geschreven wordt hier. maar nee, daar doen anky en allard niet aan mee dus dan is het niet leuk.....

Om het te bevestigen:
Ik kom net uit Katy Houston waar de NRBC werd gereden. Om in de finale te komen moest je een score hebben gemaakt van 222. De uiteindelijke winnaar won de show met een score van 231. En dan heb ik het idee dat de jury in de USA nog strenger is. De non pro won daar met een score van 224.
Laatst bijgewerkt door Sixey op 07-05-11 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:01

CounTree schreef:
yep. En daar doen ook Nederlanders aan mee. Namen van Nederlanders die binnen de internationale western wereld al jarenlang heel bekend zijn en zeer goed meedraaien op wereld nivo!!

Ehhh, nou de Nederlanders die meededen aan de NRBC in Katy Houston kunnen (nog) niet meekomen hoor......

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:39

Oh, welke Nederlanderse Combinaties deden daar mee dan?? Want wellicht dat "onze" top liever dit weekend dichterbij in Italie rijdt?

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:43

CounTree schreef:
Oh, welke Nederlanderse Combinaties deden daar mee dan?? Want wellicht dat "onze" top liever dit weekend dichterbij in Italie rijdt?

Wellicht weet je niet wat NRBC is? Is al geweest twee weken geleden en als je de topsport zou bijhouden, hoef je mij niet te vragen welke Nederlanders daar aan meedoen.....

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:24

Sorry dat ik je verkeerd heb begrepen, uit je bewoording dacht ik dat het zojuist was geweest.

maaruh ....ik hou het wel bij, maar sla niet alles permanent op....ben ook de 26 gepasseerd, dus die cellen hebben de beste tijd gehad. :D :z :j

Lang leve internet waar je alles kan opzoeken _/-\o_

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:38

Sixey schreef:
CounTree schreef:

Wellicht weet je niet wat NRBC is? Is al geweest twee weken geleden en als je de topsport zou bijhouden, hoef je mij niet te vragen welke Nederlanders daar aan meedoen.....

Hmmmmm........... National Reining Breeders Classic :)* ?? Nou een 4e plaats, voor Jimmy vd hoeven is tussen die grote jongens niet slecht in mijn ogen met zijn score van 141.5 in de Rookie Proff.

Is mijn mening hoor, maarja wie ben ik :+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:36

idd en zeker voor ons kleine kikkerlandje....tegen de grote jongens uit o.a. dat grote land *\o/*
Niet slecht!!!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:42