Dierenartsen krijgen meldcode voor dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:53

Famke160301 schreef:
Lijkt me voor de Dierenartsen wel moeilijk, je eigen cliënten aangeven... Zeker als t een triest geval betreft. Bv een oude man van in de 80 die net zijn vrouw heeft verloren en door al dat verdriet vergeten is de hoefsmid te bellen voor zijn shetjes. Beestjes zien er qua conditie nog prima uit (niet te dik of te dun), krijgen elke dag vers drinkwater, en bij een te kort aan gras goed hooi bijgevoerd, staan met 5-en bij elkaar, dus meer dan voldoende om zich paard te kunnen voelen en sociaal contact te hebben, op een groot weiland, maaaaaaar hun hoeven zijn niet om over naar huis te schrijven........moeilijk, moeilijk.
.

Wat een slecht voorbeeld, in zo'n geval ga je toch bij die man langs en ga je proberen samen het probleem op te lossen - zoiets ga je toch niet aangeven?

Ik denk dat dierenartsen veel zien en ook ik heb wel eens overlegd met de dierenarts over een probleem bij iemand hier in de buurt. Vind het dus een goed initiatief, het gaat ook niet om 'aangeven', maar om het oplossen van problemen die blijkbaar niet met overreding of in overleg kunnen worden opgelost.

Geplaatst: Vandaag, 13:13
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Precies! Eerst overleggen met de eigenaar.. (maar dat had ik volgens mij al tig keer in dit topic vermeld :+ )
Tuurlijk zal de DA dit niet meteen aangeven.