Utrechtse paardenmarkt per 2 mei voortaan in Barneveld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Re: Utrechtse paardenmarkt per 2 mei voortaan in Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 22:00

weinig, ik was er echter om 07.00 uur en toen was er 1 kraampje. toen ik wegging kwam er nog meer aan dus hoeveel het uiteindelijk is weet ik niet.

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:05

Nou wij gaan morgen. Om 6 uur alle drie de kids uit bed trommelen :O en dan toch even snel een kijkje nemen net voordat school begint. En neeeeeeeeee we nemen niks mee naar huis ;)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:25

HAHa, heb je gezien!!! Was wel veel vullis dit keer !
Enige leuke waren een paar Welshjes en een mini.... rest was niks.
Staat 1 vent met redelijk spul bij de buitendeur....

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:24

Gezien...????? Werd zowat vermoord toen je me aan mijn capuchon trok, hahaha!
Stonden idd best wel wat leuke paardjes bij, maar ik kon toch niet die arme stakkers die beter af zijn bij de slager van netvlies krijgen. Vooral dat hoogdrachtige paard en de net bevallen (dood veulen??) Fjord. Pfff. Zou willen dat ik miljonair was en grootgrondbezitter........
Ik ga gewoon snel weer een keer. Vond het wel een aparte ervaring. Vond ook dat er wel heel creepy mannetjes liepen :7

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 07:28

Tja , nu was er geen opname en was er dus al veel meer ellende
er is dus niks veranderd , in 30 jaar , :Z stakkers

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 07:34

Die opnames waren niet bekend bij de handelaren dus dat is onzin, die bieden toch wel aan wat ze willen verhandelen dus dat maakt ze echt niet uit.
Er staan naar wat ik begreep in Utrecht juist veel slachtpaarden vergeleken met andere markten.
Idd stonden er een aantal schrijnende gevallen bij...
Feit is dat de matrkten bestaan, er komen veel hendelaren op af en er staan soms dieren tussen die best te verkopen zijn, op de manege bij ons liepen paarden die ook ooit van de markt kwamen en die lopen inmiddels al jaren mee

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 07:50

wat wil je hiermee zeggen dan ? , was gewoon de eerste keer toeval , maar het blijft dierenbeulen op zo'n markt .
idd 95 % slacht hoorde ik , kan beter rechtstreeks ,lijkt me en die markt opdoeken
maarja zal wel dat er veel paardjes de helse weg naar Italie gaan , krijgen ze een paar euro meer
die smerige handelaren , veel plezier op de markt :r :r

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:09

Beste Sjonnie....jouw mening was al duidelijk, ieder zijn mening en respecteer dat dan ook !!
Die laatste regel getuigt niet echt van volwassen gedrag.
Er is naast de paarden nog veel meer te doen daar, deze markt is vrij klein maar Hedel en Zuidlaren zijn grote evenementen en beklijk het eens zo:
Op deze manier kunnen een aantal dieren nog een fijn thuis krijgen die de slager nog niet verdienen.
En de echte slachtdieren belanden uiteindelijk toch bij de slager, daar kunnen jij en ik als publiek niets aan veranderen.
Ook wanneer er geen "gewoon publiek" bij de markt komt blijft de paardenhandel bestaan en zou het waarschijnlijk eerder ergere gevallen opleveren dan nu, nu er "gewone mensen" komen kijken die het gewoon leuk of interessant vinden.

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:23

Ik denk ook idd dat door bezoek van het 'gewone publiek' (zoals ik) de 'kwaliteit' van de aangeleverde paarden hoger blijft. Geen particulier is toch op zoek naar een slachtpaard? Of het moet een soort Florence Nightingale zijn (zoals ik zou willen zijn als ik veeeeeeel meer land en geld had), die zo'n dier nog een prettige ouwe dag wil geven.
Schrijnende toestanden zullen altijd blijven bestaan. Mensen zijn nou eenmaal de ergste beesten! Maar waar ik dan meer over in zit zijn de vergeten paarden bij particulieren die denken dat ze verstand van paarden hebben. Eenzame paarden ergens verstopt achter in modderweitje of midden in de zon in het zand, met vergroeide hoeven, wormenbuiken, etc.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:36

ElCamino schreef:
Beste Sjonnie....jouw mening was al duidelijk, ieder zijn mening en respecteer dat dan ook !!
Die laatste regel getuigt niet echt van volwassen gedrag.
Er is naast de paarden nog veel meer te doen daar, deze markt is vrij klein maar Hedel en Zuidlaren zijn grote evenementen en beklijk het eens zo:
Op deze manier kunnen een aantal dieren nog een fijn thuis krijgen die de slager nog niet verdienen.
En de echte slachtdieren belanden uiteindelijk toch bij de slager, daar kunnen jij en ik als publiek niets aan veranderen.
Ook wanneer er geen "gewoon publiek" bij de markt komt blijft de paardenhandel bestaan en zou het waarschijnlijk eerder ergere gevallen opleveren dan nu, nu er "gewone mensen" komen kijken die het gewoon leuk of interessant vinden.

volwassen ben ik wel en ik respecteer dieren , ik respecteer geen mensen die dieren uitbuiten .

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:51

pff er zal eens een topic kunnen zijn zonder gedoe zeg.
Goed we weten nu de mening van sjonnie, kunnen we nu het topic verder gezellig houden.

Zelf ben ik nog nooit op een paardenmarkt geweest,juist omdat ik bang ben te zien wat ik niet wil zien omdat het anders steeds voor mn ogen verschijnt. Die aflevering had ik ook gezien en toen zag alles er netjes en oke uit, zoals ik het nu hoor ben ik maar blij dat ik niet geweest ben

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:29

wat voor gedoe ?
een andere mening is gedoe ?

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:33

nee andere mening is geen gedoe maar wel dat gelijk iedereen zijn andere mening gaat proberen te verdedigen en dat heen en weer gebakkelij

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:07

Ik ga in ieder geval weer en dan neem ik wèl contant geld mee......... voor een kop koffie dan hè! Of toch dat mega-trekpaard, of nóg een Tinker, of toch een fjordenvriend voor Viola.............hahahahahaha. Echt er stonden best leuke paardjes bij. Ik had mijn twee dochters van 13 en 14 mee en zij willen ook snel weer, ook om nog eens te snuffelen bij de kraampjes.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 07:18

Tja...het gaat altijd met deze topics zo...of het nu over slachthuizen, rodeo's of markten gaat....ieder mag zijn mening geven maar ik vind niet dat je mensen daarop af moet rekenen dmv kotsende smileys....

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:49

Tja idd vreemd... een topic is toch juist bedoeld om je mening te ventileren??? Maar genoeg nu..... wanneer zijn die andere grote paardenmarkten?. Vind ik ook wel interessant om een keer meegemaakt te hebben.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:35

Hedel is 7 november 2011
Zuidlaren is 18 oktober 2011

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:52

ElCamino schreef:
Tja...het gaat altijd met deze topics zo...of het nu over slachthuizen, rodeo's of markten gaat....ieder mag zijn mening geven maar ik vind niet dat je mensen daarop af moet rekenen dmv kotsende smileys....

Ho ff de kotsende smilies zijn voor de handelaren en dierenbeulen op de markt , niet voor de bezoekers .

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:56

ElCamino schreef:
Hedel is 7 november 2011
Zuidlaren is 18 oktober 2011

Koffie was lekker he verleden week ;)

Moeten we snel weer een keertje doen!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:30

sjonnie48: sorry, excuus, het kwam bij mij over dat je ons bedoelde, de bezoekers van de markt.
Dan heb ik je verkeerd begrepen.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:56

ElCamino schreef:
sjonnie48: sorry, excuus, het kwam bij mij over dat je ons bedoelde, de bezoekers van de markt.
Dan heb ik je verkeerd begrepen.

ja dat kan gebeuren met communicatie over internet
dus exuus aanvaard en mijn excuus terug , dat ik verkeerd overkwam ;)

trijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:18

Nou.... wordt het hier toch weer gezellig hahaha. We kunnen ook afspreken in Barneveld as maandag om 7.00 uur voor een bak koffie hahaha ( grapje)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:21

trijn schreef:
Nou.... wordt het hier toch weer gezellig hahaha. We kunnen ook afspreken in Barneveld as maandag om 7.00 uur voor een bak koffie hahaha ( grapje)

:evaw: :evaw: _O-

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 04:59

trijn schreef:

:9k is goed hoor :D 7 uur koffietijd? net zoals verleden week :))
Moet je eventjes aan je buuf vragen of die ook gaat :):)

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:12

Hoe liggen de prijzen daar?