Totilas na hoefzweer niet fit genoeg voor debuut in Hagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:49

Kiest de ruiter tenminste voor het welzijn van zijn paard, en het is weer niet goed.
Een paard weer genezen van een hoefzweer en weer wedstrijd klaar hebben zijn 2 verschillende dingen. Ik ben blij dat hij de tijd neemt. Dat paard heeft alles al veel te snel moeten doen en moeten leren met zijn jongen leeftijd, geef m even de tijd. (en als het wel een smoes is, dan moet hij dat lekker zelf weten)

Yontheke

Sonja schreef:
Eerst ruiter ziek, dan paard niet goed, dan niet in conditie, wat gaat het volgende excuus zijn? Stijgbeugelblokje kwijt? Ontbrekende pagina in proevenboekje? Vlek in zijn rijbroek?
Ben benieuwd wie de volgende ruiter is.

_O- Nu kan je me echt bij elkaar vegen.

easygoing

Schangah schreef:
Die foto's in de Duitse media laten dus nog wel even op zich wachten........ O:)

_O- :')

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:51

easygoing schreef:
Schangah schreef:
Die foto's in de Duitse media laten dus nog wel even op zich wachten........ O:)

_O- :')

Weer een probleem opgelost :j

Ach, we zien hem vast wel weer eens terug, paard is simpelweg te goed om thuis te blijven...hoop alleen dat t niet te lang duurt, hij's zo leuk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:54

lijntje87 schreef:
Kiest de ruiter tenminste voor het welzijn van zijn paard, en het is weer niet goed.
Een paard weer genezen van een hoefzweer en weer wedstrijd klaar hebben zijn 2 verschillende dingen. Ik ben blij dat hij de tijd neemt. Dat paard heeft alles al veel te snel moeten doen en moeten leren met zijn jongen leeftijd, geef m even de tijd. (en als het wel een smoes is, dan moet hij dat lekker zelf weten)

Ik weet niet hoe lang het genezen van een hoefzweer bij jullie duurt, maar hier is dat normaliter toch echt met max een weekje gepiept, zonder dat er medicijnen ingaan, en met een weekje ben je ook niet alles kwijt wat je d'r ingetraind hebt... /3

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:57

_Esther_87_ schreef:
Hmz, zoals ik uit zijn site begrijp, is deel van het probleem dat Totilas te lang/te kort voor de wedstrijd medicatie heeft gehad. Dat lijkt mij toch wel een bijzonder goede reden om niet te starten, dopingpositief op je eerste wedstrijd is ook zo rot 8-)

Maarre, mijn duits is niet fantastisch, dus misschien kan iemand het even goed lezen op de website van Rath.

Die site kan ook in t engels hoor ;)

Dit is t bericht op Rath zn website:
Totilas and Matthias Rath: Competition premiere has to be postponed

Press Release from April 26th, 2011

Totilas and Matthias Rath: Competition premiere has to be postponed
Rath: ?Health and welfare of our horses is the top priority?

Due to a hoof injury that the dressage horse, Totilas, sustained just under two weeks ago Matthias Alexander Rath (Kronberg i.T.) and the 11-year-old stallion will not be able to give their debut performance at the equestrian show in Hagen. ?We very much regret not being able to compete in Hagen, but the health and welfare of our horses is always the top priority,? explained the 26-year-old World Championship bronze medallist, heavy-heartedly.

The hoof abscess having to undergo medical treatment for a longer period of time, which means that although the treatment has been successful it is impossible for the horse to compete in Hagen due to the detection times that have to be observed. ?We are very careful when handling all of our horses, but unfortunately one can never rule out a hoof abscess,? explained their trainer, Klaus-Martin Rath.

Over Easter the pair were able to recommence with light training in the form of walk and trot work. Totilas has since been making good progress, the injury has healed completely. ?We had a great feeling before the injury and the preparations and joint development were going much better than expected,? stated Matthias Rath, ?which is why we had made firm plans for our early competition debut in May and we were really looking forward to it.? Hagen would have been a good touchstone to see how Rath and Totilas fare up under competition conditions. Together with his father, Matthias Rath will now replan their competition schedule and will announce the debut event in due course.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:04

Hmm inderdaad wel heel toevallig allemaal. Edje trek je rijbroekje maar aan:P
Nee als het echt zo is, dan vind ik dat ze een goede keuze voor totilas hebben gemaakt, maarja het is en blijft allemaal wel heel toevallig, het wordt steeds teovalliger. Had wel zin om Totilas weer in de wedstrijdring te zien schitteren, want dat verdient hij.

GMR

Jammer maarja kan je niks aan doen ;)

ZarcoTje

En daar gaan we alweer :roll:

Wat jammer dat Toot niet fit genoeg is voor Hagen, had ze graag eens eindelijk aan het werk gezien op wedstrijd !
Het is fijn dat Rath Toot op de eerste plaats zet, en terecht !
Zo kan Toot in alle rust en in alle tijd volledig herstellen van zijn hoefzweer :j

Wat heb je liever, dat Toot toch zal starten in Hagen terwijl hij niet volledig hersteld is ?
Of dat Toot volledig zal herstellen, Hagen jammer genoeg niet door zal gaan, maar hij bij de volgende wedstrijd kan schitteren !?

Wat een vergezochte gedachten hier toch allemaal, moest Edward er nog mee rijden en met hetzelfde probleem zitten, had vast niemand er bezwaar tegen gehad ;)

mirjam_kl

Hmmm kan niet echt een oordeel vellen omdat ik de echte situatie niet weet, maar des al niet te min wordt het nu wel een beetje verdacht.....

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:05

Ik sluit me ook bij Sonja aan. Lijkt me trouwens ook een vreselijk debuut. de halve wereld verwacht zo onwijs veel van je. En tijdens je debuut beter rijden dan Edward deed is nagenoeg uitgesloten dus rest je altijd min of meer de ' afgang'

Michael1104

kom maar weer op met alle zinloze speculaties!!

mimeslosydy

nou het duurt idd nu wel erg lang, maar ik verbaas me er toch over hoe goed mensen hier weer over anderen kunnen beoordelen terwijl ze er helemaal niks vanaf weten.(inclusief mijzelf, misschien ís het wel een smoes maar speculeren hierover heeft echt geen zin...)
het paard van een vriendin van mij is ook al 2 weken aan het herstellen van een hoefzweer, zat echt op een rotplek en is nogsteeds heel gevoelig.
dus misschien zat het bij totilas ook wel op een vervelende plek, en ik snap best dat hij met deze druk gewoon een optimale voorbereiding wil hebben wat nu dus niet het geval is.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:06

mirjam_kl schreef:
Hmmm kan niet echt een oordeel vellen omdat ik de echte situatie niet weet, maar des al niet te min wordt het nu wel een beetje verdacht.....

Ga met je mee.

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:08

Nimber schreef:
Ik sluit me ook bij Sonja aan. Lijkt me trouwens ook een vreselijk debuut. de halve wereld verwacht zo onwijs veel van je. En tijdens je debuut beter rijden dan Edward deed is nagenoeg uitgesloten dus rest je altijd min of meer de ' afgang'

Het lijkt me idd ook verschrikkelijk om het debuut te moeten maken....pfff al die media. en je weet nooit hoe de media je neer gaat zetten, brrr niet aan mij besteed

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:10

Nimber schreef:

Is het überhaupt mogelijk om beter te gaan rijden dan Edward deed,

Resfeber

Re: Totilas na hoefzweer niet fit genoeg voor debuut in Hagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:11

Een goed beslissing. Niets overhaast doen. :)
Ben benieuwd over een poosje.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:15

Fitzroy Geplaatst: 13-04-11 18:00

Berichten: 14431 Ik denk zo maar dat het volgende nieuws is dat hij in Hagen niet aan de start verschijnt

Uit het vorige Totilas topic.
Goh, gek dat ik gelijk krijg :+
Waarom ben ik nu helemaal niet verbaasd?
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 26-04-11 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:19

Waarom vergeten een hele hoop mensen dat dit paard wel een Grand Prix proef moet lopen en dus waarschijnlijk niet in conditie is.

Kijk, een weekje rust en dan een B proef kan natuurlijk.

Maar het zwaardere werk vergt toch meer conditie...

Anvisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:20

Zullen we dan toch weer kans maken in Londen??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:27

ZarcoTje schreef:
En daar gaan we alweer :roll:

Lijkt er meer op dat ie niet gaat :+ :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:33

Ze gaan heus niet liegen om een hoefzweer. Ze nemen gewoon geen risico.
Wat weer een zinloze speculaties hier. Toot heeft bij Edward vooral in het begin veel fouten gemaakt en dat zal in het begin bij Rath niet anders zijn. Het duurt een tijdje voordat je een team bent.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:36

Tsja, er zal wel echt een trainingsachterstandje zijn.....Misschien nog steeds niet op het niveau als waar ze hadden willen zijn. Ooit moet hij toch eens op concours, anders komen er geen OS.
Maar jemig,wie verwacht dan dat hij hoger als Edward gaat scoren?
nou ja, hoop,dat ie snel geen last meer heeft van de hoefzweer.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:40

lijntje87 schreef:

Je hebt absoluut gelijk. Eindelijk een ruiter die kiest voor de gezondheid van zijn paard.
En dat hij alles veel te jong heeft moeten leren ben ik zeker met je eens.

Maar goed aan de andere kant, duitsland had altijd zo'n grote mond over nederland (paardensport, schaatsen, etc) Nu hebben ze "onze" grote troef uit handen genomen en wordt er tot 3x toe de "eerste keer deutsche toot" uitgesteld, ik kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze denken dat het smoesjes zijn.

Laten we eerst maar eens afwachten, beetje geduld en dan zien we toot echt wel zn entree maken.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:47

Toot is bovenal ook dekhengst. Dus god weet hoe afgepeigerd hij s om de hele wereld van nakomelingen te voorzien. PS zal dat absurde aankoopbedrag toch ergens mee terug moeten verdienen.