Wel een beetje ironisch dat de foto die hier geplaatst is ook niet echt een optimale pose is....
Hoge hoofdhouding, half open mond en een niet zo gelukkige beeld uitsnede.

'k Heb helaas zelf nooit 't genoegen gehad om Totilas voor de lens te nemen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke schreef:Leuk geschreven stukje.
Wel een beetje ironisch dat de foto die hier geplaatst is ook niet echt een optimale pose is....
Hoge hoofdhouding, half open mond en een niet zo gelukkige beeld uitsnede.
'k Heb helaas zelf nooit 't genoegen gehad om Totilas voor de lens te nemen.
sporter schreef:![]()
![]()
Dat is nu ook niet een foto waar het paard in training is? Hij kijkt ergens naar toe.
Femke schreef:Je hoeft niet gelijk dit soort smiley's te gaan gebruiken hoor
Ik ben niet achterlijk, en ik hoef ook niet op een dergelijke manier aangesproken te worden. Zeker niet als je blijkbaar niet zo goed weet wat ik bedoelde.
Het is inderdaad ook geen foto van Totilas in training, maar ook van een paard in stilstand kun je de goede of juist verkeerde eigenschappen van zijn bouw en houding benadrukken....
Zo kun je een dekhengst op een standfoto maken of kraken door hem op een bepaalde manier neer te zetten.
En dat werkt met dit portret net zo goed.
Alet74 schreef:frisiangirl schreef:En wat voor foto´s gaan de nederlandse journalisten nu gebruiken?
Precies, alsof de Nederlandse fotografen/journalisten Roomser dan de Paus zijn. Niet dus. Objectiviteit bestaat niet.
sporter schreef:Het is een foto'van zn hoofd. Het is helemaal geen standfoto. Daar kun je niks goeds of fouts van maken. Hoog uit iets wat je wel of niet mooi vind. ....
...Dus ik kan me voorstellen dat je zo niet aangesproken wil worden. Je opmerking over die foto slaat nergens op.
Femke schreef:Ik snap je best hoor...
Jij vindt dat er aan alleen een hoofd niets fout kan gaan.En ik probeer je uit te leggen, dat hier niet alleen een hoofd, maar ook een stuk hals op staat. En dat de algehele houding en uitsnede in deze foto het paard geen eer aan doet.
Aan het kleine stukje hals dat er op de foto van Totilas staat, kan een geoefend oog zien dat zijn halshouding niet fijn is. Het is gespannen of hoog, en dat is niet wat "men wil zien" bij een paard.
Door de zeer krappe uitsnede staat er zó weinig hals op de foto dat je het verdere verloop niet goed kunt zien/beoordelen.
De open mond had ik al genoemd...
Ik vind 't gewoon geen fijne foto van Totilas.
Sjoert heeft véél betere foto's van 'm gemaakt.Dus ik vind 't ironisch dat dan juist déze mindere foto bij een artikel verschijnt over minder mooie foto's.
Prima als jij het wel een leuke foto vindt.
Ik heb er alleen een andere mening over, als paardenfotograaf.
Pepper1 schreef:Cayenne schreef:Ik ben benieuwd hoe Totilas gaat doen. De bewuste foto uit reiterrevue heb ik inmiddels gezien en ik ben het wel met Arnd eens. Dat was zeker geen handige foto.
Kun je die foto hier plaatsen?
Ben niet nieuwsgierig, maar wil het wel heel graag zien
Sky_As schreef:sporter toch, Femke heeft gewoon gelijk...een hoofdfoto kan veel maken of breken.En dan is het hier misschien niet de grootste fout. Maar ik zie af en toe verkooptopics of advertenties![]()
Het is inderdaad niet de mooiste foto, er zijn mooiere. Doet verder niks af aan het topic en het paard. Hoop ook niet dat Femke het zo bedoelt..... Want Sjoert maakt superfoto's!