'Duitse media bevinden zich in spagaat dankzij Totilas'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:44

Leuk geschreven stukje.

Wel een beetje ironisch dat de foto die hier geplaatst is ook niet echt een optimale pose is....
Hoge hoofdhouding, half open mond en een niet zo gelukkige beeld uitsnede. ;)

'k Heb helaas zelf nooit 't genoegen gehad om Totilas voor de lens te nemen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:45

Dat zijn dingen die iedereen die enigzins verstand heeft van paarden weet! Wel fijn dat het nu ook tot bokt doordringt :+

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:46

Femke schreef:
Leuk geschreven stukje.

Wel een beetje ironisch dat de foto die hier geplaatst is ook niet echt een optimale pose is....
Hoge hoofdhouding, half open mond en een niet zo gelukkige beeld uitsnede. ;)

'k Heb helaas zelf nooit 't genoegen gehad om Totilas voor de lens te nemen.

:+ 8)7

Dat is nu ook niet een foto waar het paard in training is? Hij kijkt ergens naar toe.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:47

En wat voor foto´s gaan de nederlandse journalisten nu gebruiken? :D

Roxxiejj

Re: 'Duitse media bevinden zich in spagaat dankzij Totilas'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:48

Ben inderdaad ook benieuwd hoe de Nederlandse fotograven gaan reageren hierop :D
Payback time? :')
'Puh, onder Gal liep ie zoveel beter!'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:59

sporter schreef:
:+ 8)7

Dat is nu ook niet een foto waar het paard in training is? Hij kijkt ergens naar toe.

Je hoeft niet gelijk dit soort smiley's te gaan gebruiken hoor ;)
Ik ben niet achterlijk, en ik hoef ook niet op een dergelijke manier aangesproken te worden. Zeker niet als je blijkbaar niet zo goed weet wat ik bedoelde.

Het is inderdaad ook geen foto van Totilas in training, maar ook van een paard in stilstand kun je de goede of juist verkeerde eigenschappen van zijn bouw en houding benadrukken....

Zo kun je een dekhengst op een standfoto maken of kraken door hem op een bepaalde manier neer te zetten.
En dat werkt met dit portret net zo goed. ;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:04

nou dan plaatst Sjoert.com toch de mindere foto's O:)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:06

Dat kan ie niet, die maakt alleen maar mooie :D

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:09

Femke schreef:
Je hoeft niet gelijk dit soort smiley's te gaan gebruiken hoor ;)
Ik ben niet achterlijk, en ik hoef ook niet op een dergelijke manier aangesproken te worden. Zeker niet als je blijkbaar niet zo goed weet wat ik bedoelde.

Het is inderdaad ook geen foto van Totilas in training, maar ook van een paard in stilstand kun je de goede of juist verkeerde eigenschappen van zijn bouw en houding benadrukken....

Zo kun je een dekhengst op een standfoto maken of kraken door hem op een bepaalde manier neer te zetten.
En dat werkt met dit portret net zo goed. ;)

Het is een foto'van zn hoofd. Het is helemaal geen standfoto. Daar kun je niks goeds of fouts van maken. Hoog uit iets wat je wel of niet mooi vind. Het lijkt me nogal een illusie om te denken dat fokkers hun keus bepalen adhv 1 foto als dat wel zo is noem ik het geen foto's. Daar komt nog bij dat de standfoto's voor de hengstenboekjes in opdracht gebeuren.

Dus ik kan me voorstellen dat je zo niet aangesproken wil worden. Je opmerking over die foto slaat nergens op.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:17

frisiangirl schreef:

Precies, alsof de Nederlandse fotografen/journalisten Roomser dan de Paus zijn. Niet dus. Objectiviteit bestaat niet.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:19

Alet74 schreef:
frisiangirl schreef:

Precies, alsof de Nederlandse fotografen/journalisten Roomser dan de Paus zijn. Niet dus. Objectiviteit bestaat niet.

Toch hebben wij nog nooit een duitser of een andere ruiter uit een ander land zo afgebrand als de duitsers dat hebben gedaan en nog steeds doen op het moment dat ze het niet kunnen winnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:23

sporter schreef:
Het is een foto'van zn hoofd. Het is helemaal geen standfoto. Daar kun je niks goeds of fouts van maken. Hoog uit iets wat je wel of niet mooi vind. ....
...Dus ik kan me voorstellen dat je zo niet aangesproken wil worden. Je opmerking over die foto slaat nergens op.

Sorry, maar dan kan ik bij deze dus concluderen dat je geen verstand hebt van paardenfotografie en wat er bij komt kijken....
Tip: http://www.paardenfotografieboek.nl daar kun je nog wat van opsteken ;)

Voorbeeldje...

Je wou dus zeggen dat dit linkse, uitgerekte smalle paard met het vervormde hoofd "niets fouts van te maken" is?
In vergelijking met hoe het paard er in werkelijkheid uit ziet (rechtse foto)...
Deze foto's zijn vanuit hetzelfde standpunt gemaakt, alleen met een verschillende lens.
Afbeelding

En hier... portretje... houding van het paard.
Je wou zeggen dat de bovenste foto een fijne, ontspannen houding is waar het paard er goed uit ziet?
:') _O-
Afbeelding

En dit zijn slechts 2 simpele voorbeeldjes van hoe snel en hoe makkelijk er al iets fout kan gaan met het fotograferen van "slechts een portretje" waarbij het paard ergens naar kijkt.

Terwijl dit beide paarden zijn zonder grove fouten in de bouw.
Zelfs dát kun je verprutsen als je niet weet waar je mee bezig bent tijdens het fotograferen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:28

Je snapt het gewoon echt niet. Ik zeg niet dat er geen goede en slechte foto's zijn. Op de foto bij dit toppic staat alleen zijn hoofd. Op de foto's die jij als voorbeeld geeft zie je allemaal meer paard dan bij de foto bij dit toppic. Van alleen een hoofd kun je niet afleiden of iets een goed of een slecht paard is. Al pak je de meest beroerde foto van een paardenhoofd die je kunt vinden, het zegt verder niks over het paard omdat je de rest van het paard niet kunt zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:34

Ik snap je best hoor...
Jij vindt dat er aan alleen een hoofd niets fout kan gaan.
En ik probeer je uit te leggen, dat hier niet alleen een hoofd, maar ook een stuk hals op staat. En dat de algehele houding en uitsnede in deze foto het paard geen eer aan doet.

Aan het kleine stukje hals dat er op de foto van Totilas staat, kan een geoefend oog zien dat zijn halshouding niet fijn is. Het is gespannen of hoog, en dat is niet wat "men wil zien" bij een paard.
Door de zeer krappe uitsnede staat er zó weinig hals op de foto dat je het verdere verloop niet goed kunt zien/beoordelen.
De open mond had ik al genoemd...

Ik vind 't gewoon geen fijne foto van Totilas.
Sjoert heeft véél betere foto's van 'm gemaakt.
Dus ik vind 't ironisch dat dan juist déze mindere foto bij een artikel verschijnt over minder mooie foto's.
Zeker omdat in 't artikel gesproken wordt over een open mond... en dat laat deze foto óók zien.

Prima als jij het wel een leuke foto vindt. :)
Ik heb er alleen een andere mening over, als paardenfotograaf.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:42

Femke schreef:
Ik snap je best hoor...
Jij vindt dat er aan alleen een hoofd niets fout kan gaan.En ik probeer je uit te leggen, dat hier niet alleen een hoofd, maar ook een stuk hals op staat. En dat de algehele houding en uitsnede in deze foto het paard geen eer aan doet.

Aan het kleine stukje hals dat er op de foto van Totilas staat, kan een geoefend oog zien dat zijn halshouding niet fijn is. Het is gespannen of hoog, en dat is niet wat "men wil zien" bij een paard.
Door de zeer krappe uitsnede staat er zó weinig hals op de foto dat je het verdere verloop niet goed kunt zien/beoordelen.
De open mond had ik al genoemd...

Ik vind 't gewoon geen fijne foto van Totilas.
Sjoert heeft véél betere foto's van 'm gemaakt.Dus ik vind 't ironisch dat dan juist déze mindere foto bij een artikel verschijnt over minder mooie foto's.

Prima als jij het wel een leuke foto vindt. :)
Ik heb er alleen een andere mening over, als paardenfotograaf.

1.Kwa foto kan er aan het hoofd vanalles fout gaan, dat wil ik best geloven. Maar aan een hoofd kan dressuurmatig niks fout zijn. Op een hoofd kun je niet rijden. Een hoofd kan niet verkeerd afgericht worden. En het dressuurmatig verkeerd afgerichte paard daar gaat dit artikel over. Niet of de foto ansich goed of slecht gelukt is.

2. Die hoofd hals houding ontstaat omdat hij zelf staat te kijken dat heeft niks met de ruiter te maken deze zit er waarschijnlijk niet eens op.

3. Ik denk dat sjoert ondertussen al genoeg veren in zijn reet heeft :D

4. HEt gaat er niet om of dat ik dit wel of geen leuke foto vind. Het gaat erom dat er dressuurmatig niks verkeerds aan is. En het dressuurmatig verkeerde beeld op de foto's daar gaat dit artikel over.

Het artikel gaat erover dat er vanaf een foto's een oordeel gevelt word over het correct trainen van het paard. En dat is met alleen een foto van het hoofd onmogenlijk. En daar gaat nu juist dit artikel over.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:46

ja dit is lachen, heb ooit eens commentaar gegeven op het plaatsen van foto,s in het HK topic en hoe er om gelachen werd al die lelijke beesten.En hoezeer je daar meer eigenaar de das omdoet. Werd ik ook voor alles en nog wat uitgemaakt. Want tja de fotograven doen tog hun best om een eerlijk en verhelderend beeld te scheppen om ons bokkers te informeren over de paarden van een ander.

Leuk dat het nu over het zelfde gaat alleen in een ander jasje

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 16:50

Femke, ik vind het vooral erg onprofessioneel om de foto's van een collega fotograaf zo te overanalyseren om dan vervolgens ook nog even tussen neus en lippen door je eigen boek aan te prijzen. Dat is niet de bedoeling hier.

Ik ben benieuwd hoe Totilas gaat doen. De bewuste foto uit reiterrevue heb ik inmiddels gezien en ik ben het wel met Arnd eens. Dat was zeker geen handige foto.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:52

Cayenne schreef:
Ik ben benieuwd hoe Totilas gaat doen. De bewuste foto uit reiterrevue heb ik inmiddels gezien en ik ben het wel met Arnd eens. Dat was zeker geen handige foto.

Kun je die foto hier plaatsen?
Ben niet nieuwsgierig, maar wil het wel heel graag zien :o

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:53

sporter toch, Femke heeft gewoon gelijk...een hoofdfoto kan veel maken of breken.
En dan is het hier misschien niet de grootste fout. Maar ik zie af en toe verkooptopics of advertenties :7

Het is inderdaad niet de mooiste foto, er zijn mooiere. Doet verder niks af aan het topic en het paard. Hoop ook niet dat Femke het zo bedoelt..... Want Sjoert maakt superfoto's!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:54

ik vind de foto prachtig.

Maar goed. Ik heb geen foto cursus of boek geschreven.

Blame me please.

lien96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:54

Leuk geschreven stukje :j
en ben benieuwd hoe Totilas het gaat doen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 16:54

Pepper1 schreef:
Cayenne schreef:

Kun je die foto hier plaatsen?
Ben niet nieuwsgierig, maar wil het wel heel graag zien :o

Dan moet ik de abonnee van het blad even vragen hem in te scannen :D
Ik probeerde er zelf een foto van te maken maar mijn telefoon reflecteerde hem teveel, dus dat werd niet goed zichtbaar.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:55

Cayenne schreef:
Dan moet ik de abonnee van het blad even vragen hem in te scannen :D
Ik probeerde er zelf een foto van te maken maar mijn telefoon reflecteerde hem teveel, dus dat werd niet goed zichtbaar.

:j dat zou aardig zijn! ;-)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:57

Sky_As schreef:
sporter toch, Femke heeft gewoon gelijk...een hoofdfoto kan veel maken of breken.En dan is het hier misschien niet de grootste fout. Maar ik zie af en toe verkooptopics of advertenties :7

Het is inderdaad niet de mooiste foto, er zijn mooiere. Doet verder niks af aan het topic en het paard. Hoop ook niet dat Femke het zo bedoelt..... Want Sjoert maakt superfoto's!

Heeft gewoon gelijk? Jou mening is een feit? :+ Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen. Het gaat hier niet over verkoop advertentie's heb jij ook alleen naar de foto gekeken en niet het artikel gelezen?

Het gaat over de beoordeling van de dressuurmatige training aan de hand van een foto. Dit is onmogenlijk met alleen een foto van het hoofd. Voor de mensen die het nu nog niet snappen die zijn hopeloos verloren ben ik bang :+

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:59

Sjoert schreef:
ik vind de foto prachtig.

Maar goed. Ik heb geen foto cursus of boek geschreven.

Blame me please.

_O-

Heb je niet eens een boek geschreven? :')