Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
svdijk86 schreef:Je kunt zien aan het paard dat hij zo hard opzij gaat omdat hij verwacht had dat hij op zn sodemieter
zou krijgen van de baas..
Anoniem schreef:svdijk86 schreef:Je kunt zien aan het paard dat hij zo hard opzij gaat omdat hij verwacht had dat hij op zn sodemieter
Vind het vreselijk sneu hoe die terecht is gekomen. Die heeft echt lastHeb liever zelf dan ik wat breek
dan dat mn paard ook maar een dagje ietsjes onregelmatiger stapt door een glippertje of wat dan ook..
(penny-doos)Ik duim voor het paardje dat hij er goed bovenop komt
Wat is dat nou weer voor gelul? Hij schrikt door dat zijn ruiter er af valt.. En daarbij heeft het helemaal geen zin om een eventing paard te straffen als hij niet springt... Die hindernissen springen ze op basis van vertrouwen.. Slaan heeft echt geen zin hoor
Verder zie je de ruiter ook niet slaan of zwaaien met haar zweep.. Dus ik geloof niet dat ze hem wilde gaan straffen..
svdijk86 schreef:Je kunt zien aan het paard dat hij zo hard opzij gaat omdat hij verwacht had dat hij op zn sodemieter
Cassidy schreef:svdijk86 schreef:Je kunt zien aan het paard dat hij zo hard opzij gaat omdat hij verwacht had dat hij op zn sodemieter
Je insinueert in je berichtje dat Karen O'Connor haar paard onterecht zou gaan slaan, en dat vind ik niet kunnen. Want als je zou weten wie Karen O'Connor was, zou je anders piepen. Projecteer je nu niet iets van jezelf in dat filmpje?
Karen O'Connor en haar man David O'Connor zetten zich in voor een goede communicatie met hun paarden. Ze doen aan Natural Horsemanship, en dat kan ook op Olympisch Niveau (want Karen en haar man zijn Olympisch medaillewinnaars). Dat neemt niet weg dat er een communicatiefoutje kan ontstaan, het zijn en blijven dieren. Met een instinct dat er miljoenen jaren in is geselecteerd, en dat kun je niet wegpoetsen door Natural Horsemanship.
Filmpje van David en Karen O'Connor tijdens een Parelli dag:
http://www.youtube.com/watch?v=ImzUgnhV-EU
Elin_ schreef:Gadver .. ook een rotsprong ook!
Vind dat echt niet meer kunnen![]()
Bijna onpaardelijk.
Net als de normale springsport en dresuursport.
Alles op dat niveau zou moeten worden afgeschaft worden (Dresuur , springen , eventing , polo etc)
Elin_ schreef:Gadver .. ook een rotsprong ook!
Vind dat echt niet meer kunnen![]()
Bijna onpaardelijk.
Net als de normale springsport en dresuursport.
Alles op dat niveau zou moeten worden afgeschaft worden (Dresuur , springen , eventing , polo etc)
Elin_ schreef:Dat is ook weer onzin ,maar als je kijkt wat er allemaal vn die paarden gevraagt word zie je deat het bijna niet meer te doen is
Anoniem schreef:Elin_ schreef:Dat is ook weer onzin ,maar als je kijkt wat er allemaal vn die paarden gevraagt word zie je deat het bijna niet meer te doen is
Die paarden zijn daar voor gefokt en getraind. Ze hebben daar plezier in. En doen het echt wel graag hoor. En dat er een keer een ongeluk(je) gebeurt kan altijd. Beetje vergezocht om dan gelijk alles maar af te willen schaffen