Eventingpaard Mandiba breekt 6 ribben op Badminton *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eslixapie

Re: Eventingpaard Mandiba breekt rib tijdens Badminton *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:22

Oeh, wat een nare val! Ik heb gister nog een stuk van deze cross gekeken op tv, maar deze val heb ik op tv niet gezien. Echt heel naar! Ik hoop dat het goed komt met het paard.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:26

Wat een nare val!

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:36

svdijk86 schreef:
Je kunt zien aan het paard dat hij zo hard opzij gaat omdat hij verwacht had dat hij op zn sodemieter
zou krijgen van de baas..

Ik weet niet welk filmpje u hebt gezien maar ik haal het uit dit filmpje in ieder geval niet.
Dit soort opmerkingen maakt het dat de eventing in een kwaad daglicht komt te staan.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:39

Anoniem schreef:
svdijk86 schreef:
Je kunt zien aan het paard dat hij zo hard opzij gaat omdat hij verwacht had dat hij op zn sodemieter

Vind het vreselijk sneu hoe die terecht is gekomen. Die heeft echt last :( Heb liever zelf dan ik wat breek
dan dat mn paard ook maar een dagje ietsjes onregelmatiger stapt door een glippertje of wat dan ook..

(penny-doos) := Ik duim voor het paardje dat hij er goed bovenop komt

Wat is dat nou weer voor gelul? Hij schrikt door dat zijn ruiter er af valt.. En daarbij heeft het helemaal geen zin om een eventing paard te straffen als hij niet springt... Die hindernissen springen ze op basis van vertrouwen.. Slaan heeft echt geen zin hoor :n

Verder zie je de ruiter ook niet slaan of zwaaien met haar zweep.. Dus ik geloof niet dat ze hem wilde gaan straffen..

Een beetje een rare opmerking idd.. tsjonge, :x paard schrok zich tot ook gewoon ter pletter..

Hoe dan ook, hele nare val maar gelukkig maar 1 rib! Het had veel erger kunnen zijn.. Hopen dat 'ie er echt volledig bovenop komt!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:31

Ai dat ziet er niet fijn uit inderdaad. Gelukkig heeft de amazone niets en lijkt het met het paard ook mee te vallen..

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:33

auw ziet er heel pijnlijk uit!

ik vind dat de ruiter heel koel blijft en zeer correct reageerd. imo schrikt het paard gewoon van de situatie, val van de ruiter, paard komt toch wel hard met het borstbeen tegen de hindernis aan, en dan lijkt het imo dat het paard een vrije val naar beneden maakt, alsof die niet door had dat er een afgrond was.

zeer onfortuinlijk, maar gewoon een ongeval. ik hoop voor een voorspoedig herstel van het paard, en dat de ruiter er ook niets aan overgehouden heeft.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:45

imd schreef:
Ai dat ziet er niet fijn uit inderdaad. Gelukkig heeft de amazone niets en lijkt het met het paard ook mee te vallen..

gelukkig valt het idd. Mee!
Het had nog veel erger gekund .

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:48

svdijk86 schreef:

Je insinueert in je berichtje dat Karen O'Connor haar paard onterecht zou gaan slaan, en dat vind ik niet kunnen. Want als je zou weten wie Karen O'Connor was, zou je anders piepen. Projecteer je nu niet iets van jezelf in dat filmpje?

Karen O'Connor en haar man David O'Connor zetten zich in voor een goede communicatie met hun paarden. Ze doen aan Natural Horsemanship, en dat kan ook op Olympisch Niveau (want Karen en haar man zijn Olympisch medaillewinnaars). Dat neemt niet weg dat er een communicatiefoutje kan ontstaan, het zijn en blijven dieren. Met een instinct dat er miljoenen jaren in is geselecteerd, en dat kun je niet wegpoetsen door Natural Horsemanship.

Filmpje van David en Karen O'Connor tijdens een Parelli dag:
http://www.youtube.com/watch?v=ImzUgnhV-EU

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:50

Cassidy schreef:
svdijk86 schreef:

Je insinueert in je berichtje dat Karen O'Connor haar paard onterecht zou gaan slaan, en dat vind ik niet kunnen. Want als je zou weten wie Karen O'Connor was, zou je anders piepen. Projecteer je nu niet iets van jezelf in dat filmpje?

Karen O'Connor en haar man David O'Connor zetten zich in voor een goede communicatie met hun paarden. Ze doen aan Natural Horsemanship, en dat kan ook op Olympisch Niveau (want Karen en haar man zijn Olympisch medaillewinnaars). Dat neemt niet weg dat er een communicatiefoutje kan ontstaan, het zijn en blijven dieren. Met een instinct dat er miljoenen jaren in is geselecteerd, en dat kun je niet wegpoetsen door Natural Horsemanship.

Filmpje van David en Karen O'Connor tijdens een Parelli dag:
http://www.youtube.com/watch?v=ImzUgnhV-EU

Vind het inderdaad een erg vreemde reactie, aangezien ik toch een paard zie dat schrikt van alle gebeurtenissen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:53

A) Het paard is een volbloed (dus misschien schrikkeriger?)
B) Hij is 11 jaar en bij Karen onder het zadel, maar is hij ook van haar?
C) wat heeft dit paard in zijn 11 jarige leven voor ervaringen opgedaan, VOORDAT hij bij Karen terecht kwam?
D) hoe lang is de periode dat ze hem nu rijdt? Of als hij van haar is, hoe lang hij in haar bezit is?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:23

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:27

Wat een nare val! Getver.

Het zou natuurlijk ook gewoon kunnen dat het paard schrok van het opblazen van de airjacket? Lijkt mij dat dat een voor een paard 'eng' geluid kan geven waardoor het terugdeinst. Of gewoon van het vallen van de ruiter.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:38

Zeker een heftige val. Denk dat het dier gewoon door het voorval is geschrokken en daarom zo terug deinsde. Kan me niet voorstellen dat de ruiter dit paard op zn sodemieter zou willen geven. Daar bereik je niets mee en je staat wel met je snufferd op de camera een paard te meppen. Ook zal het totaal oneerlijk zijn tegenover het paard, dat hij weigerde was puur omdat hij niet uitkwam.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:07

Ik denk ook dat het heel goed kan dat het paard schrok van het opblazen van het airjacket, en natuurlijk kunnen de door Cassidy genoemde zaken ook een reden zijn van het terugdeinzen.

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:16

Auw.. Erg nare val.. Arm paard

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:19

Gadver .. ook een rotsprong ook!
Vind dat echt niet meer kunnen :n
Bijna onpaardelijk.
Net als de normale springsport en dresuursport.
Alles op dat niveau zou moeten worden afgeschaft worden (Dresuur , springen , eventing , polo etc)

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:39

Elin_ schreef:
Bijna onpaardelijk.
Alles op dat niveau zou moeten worden afgeschaft worden (Dresuur , springen , eventing , polo etc)

uhh juist :') het is gewoon een nare val met gelukkig maar 1 gebroken rib bij het paard..

Om alles af te schaffen vind ik een beeje kul.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:41

Ehm voor dit bericht vond ik dat ook al hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:42

Elin_ schreef:
Bijna onpaardelijk.

Op basis niveau gebeuren minstens zo veel ongelukken hoor ;) misschien wel meer omdat de ruiters minder ervaren zijn. Verder gebeuren er in de wei,opstal en op de poets plaats ook genoeg ongelukken. Dus dan kun je misschien beter het hebben van paarden maar verbieden...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:43

Dat is ook weer onzin ,maar als je kijkt wat er allemaal vn die paarden gevraagt word zie je deat het bijna niet meer te doen is :)

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:43

Elin_ schreef:
Ehm voor dit bericht vond ik dat ook al hoor :+

Ja dus? :')
neemt niet weg dat ik het kul vind.

Met een goede conditie, en een top sportpaard en een goede ruiter/amazone is dit te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:48

Elin_ schreef:
Dat is ook weer onzin ,maar als je kijkt wat er allemaal vn die paarden gevraagt word zie je deat het bijna niet meer te doen is :)

Die paarden zijn daar voor gefokt en getraind. Ze hebben daar plezier in. En doen het echt wel graag hoor. En dat er een keer een ongeluk(je) gebeurt kan altijd. Beetje vergezocht om dan gelijk alles maar af te willen schaffen :')

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:50

Arm paard! Dat ziet er inderdaad niet fijn uit...! :(:)

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:58

wat een nare val! :(:)

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:09

Anoniem schreef:
Elin_ schreef:

Die paarden zijn daar voor gefokt en getraind. Ze hebben daar plezier in. En doen het echt wel graag hoor. En dat er een keer een ongeluk(je) gebeurt kan altijd. Beetje vergezocht om dan gelijk alles maar af te willen schaffen :')

dankje voor het verwoorden wat ik bedoelde :P
ik kwam er niet helemaal uit :')