Tornado doodt verschillende paarden in Noord Carolina

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

96_Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:20

wat zielig! |(

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:28

Nimuz_ schreef:
@ Annesh

Klopt inderdaad dat valwinden en windhozen qua spoor op elkaar lijken. Het grootste verschil is het patroon waarin omgevallen bomen liggen, als ze allemaal de zelfde kant op liggen is het een valwind, liggen ze kriskras is het een windhoos. :)

Ik weet het! ;)
Daarom concludeerde ik ook dat de schade bij stal niet van een windhoos is maar van een valwind. Alles ligt in dezelfde richting.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 12:06

Nebraska schreef:
Is er vorig jaar in juli in Nederlands niet een flinke windhoos geweest???
Een flink storm, daken van huizen, hele stukken bos om zeker in Brabant en Limburg.
Het was heel apart om te zien....ineens begon het heel hard te waaien en de lucht was pikzwart...en toen kwam de regen en de windhoos.....

klopt dat was vorig jaar 15 of 17 juli
en het jaar ervoor ook in precies diezelfde week :)
wij lagen in bed toen eropeens een windvlaag door het huis heen jaagde en wij echt verrast werden
in paniek natuurlijk en door de hagel en rondvliegend puin mijn paard uit de wei getrokken en direct binnen gezet.

overal vloog van alles rond en te zwijgen over de onweer hagel en weet ik dat wat allemaal. :')

erg vervelend als zoiets gebeurt maar ik zou er toch voor kiezen als ik wist dat zoiets aankwam mijn paarden toch binnen te halen.

Gini

Re: Tornado doodt verschillende paarden in Noord Carolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:00

Ik denk persoonlijk dat als er een tornado pal over je domein raast, het eigenlijk niet zo veel uitmaakt of je paarden binnen of buiten staan. Ik denk dat overleven dan een kwestie van toeval, geluk, lot,... is.

GMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 10:54

wat erg ;(