Nederland op vierde plek meest dieronvriendelijke landen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 10:38

Freggel schreef:
Wij zijn een land wat veel registreert. Denk je nu echt dat bv Roemenië omtrent zulke zaken registraties bijhoudt, natuurlijk niet. Er zijn ook geen meldingen, iedereen vind het daar doodnormaal.....

Maar ze staan toch op een vijfde plaats, dus dan moeten er wel degelijk meldingen zijn, anders hadden ze stukken lager gestaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:38

Vraag me af in welke landen deze organisatie allemaal werkzaam is, want daar zal het op gebaseerd zijn

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 10:39

stef schreef:
Vraag me af in welke landen deze organisatie allemaal werkzaam is, want daar zal het op gebaseerd zijn

Citaat:
Deze lijst komt tot stand op basis van meldingen van toeristen, dierenartsen, rapporten, mediaberichten, dieren organisaties en eigen waarneming.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:39

Bandida schreef:
Zoals duizenden anderen in een welvarend land als Nederland waar veel mensen financieel niet hoeven na te denken over de aanschaf van een huisdier, waardoor ze vergeten eens diep na te denken over de zorg en tijd die je aan dieren moet besteden. Hoe rijker een land, hoe meer gedumpte dieren.. Van honden katten en paarden tot de meest vreemde exoten.
Vergeleken met magere straathonden in een derde wereld land hebben zij vermoedelijk in volume een kleiner probleem.

Klopt, dat is weer een heel andere kant van dierenleed, wat hier in NL gebeurt.
In andere landen worden dieren net zo goed gedumpt (zoals ik al zei, als ze al een baasje hadden), maar het wordt niet geregistreerd, het is daar maatschappelijk geaccepteerd.
In NL heb je nog weleens de sterilisatieprojecten onder zwerfkatten, dit gebeurt niet zo snel in andere landen, daar gaan ze liever voor massaal afmaken (las onlangs nog een bericht over de honden in -ik meen- Roemenië).

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:40

Ik vind het ook vreemd dat België niet in de lijst voorkomt en NL dus wel. Ik kan me niet voorstellen dat het hier zoveel beter is dan in NL, of dat de gewoontes ivm melding maken en dergelijke hier zoveel anders zijn dan bij jullie.

Sodeletuut

-O- Pff beetje jammer, zo'n lijst. Maar ik denk dat jullie inderdaad gelijk hebben met dat 'registratie dierenleed'.

Janine1990

Cayenne schreef:
stef schreef:

Citaat:
Deze lijst komt tot stand op basis van meldingen van toeristen, dierenartsen, rapporten, mediaberichten, dieren organisaties en eigen waarneming.

Dus de titel is helemaal niet relevant aan het onderzoek... En het resultaat van het onderzoek is zo verkeer geïnterpreteerd als maar kan, waarschijnlijk bewust.. :+

LadyMadonna

Cayenne schreef:
stef schreef:

Citaat:

Euh ja? Leuke quote, maar staat toch geen antwoord in op mijn vraag?

Sodeletuut

Tieneke schreef:
Ik vind het ook vreemd dat België niet in de lijst voorkomt en NL dus wel. Ik kan me niet voorstellen dat het hier zoveel beter is dan in NL, of dat de gewoontes ivm melding maken en dergelijke hier zoveel anders zijn dan bij jullie.

1 Griekenland, 2 Spanje, 3 Nederlandse Antillen, 4 NEDERLAND, 5 Roemenie, 6 Turkije, 7 Venezuela, 8 Bulgarije, 9 Egypte, 10 Portugal, 11 Mexico, 12 Aruba, 13 China, 14 Thailand, 15 Amerika, 16 België, 17 Brazilië, 18 Italië, 19 Zuid Afrika, 20 Japan, 21 Bali/Indonesië, 22 Tsjechië, 23 Korea, 24 Cuba, 25 Frankrijk, 26 Dominicaanse Republiek, 27 Hongarije, 28 Argentinië, 29 Nepal, 30 Tunesië, 31 Groot Brittanie, 32 India, 33 Servië, 34 Polen, 35 Canada, 36 Jamaica, 37 Suriname, 38 Irak, 39 Vietnam, 40 Denemarken, 41 IJsland 42 Duitsland, 43 Filippijnen, 44 Cyprus, 45 Afghanistan, 46 Ierland, 47 Georgië, 48 Bosnië, 49 Chili, 50 Costa Rica, 51 Marokko, 52 Israël, 53 Maleisië, 54 Colombia, 55 Rusland, 56 Zweden.

Tieneke

Re: Nederland op vierde plek meest dieronvriendelijke landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:42

Ja ok, ik bedoelde de korte lijst met de top 10.

Freggel

Cayenne schreef:
Freggel schreef:
Wij zijn een land wat veel registreert. Denk je nu echt dat bv Roemenië omtrent zulke zaken registraties bijhoudt, natuurlijk niet. Er zijn ook geen meldingen, iedereen vind het daar doodnormaal.....

Maar ze staan toch op een vijfde plaats, dus dan moeten er wel degelijk meldingen zijn, anders hadden ze stukken lager gestaan.

Slecht voorbeeld van mij. Neem ipv Roemenië bv China, Japan. Of een Afrikaans land, of wat voor land dan ook.

Ik wil zeker niet beweren dat we het allemaal goed doen, maar ik kan met zo'n lijstje als dit weinig. Zeker omdat er wel wat dingen genoemd worden maar mij niet duidelijk is hoe ze dat precies meten en/of er een bepaalde waarde aan hangen.
Laatst bijgewerkt door Freggel op 19-04-11 10:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Sodeletuut

Tieneke schreef:
Ja ok, ik bedoelde de korte lijst met de top 10.

Oh oké. :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:43

@Rianneke, over dat rapport van Wakker Dier heb ik idd ook mijn vraagtekens, een koe met zere klauwen is een koe die minder melk geeft, dus ik ken alleen maar boeren die heel goed letten op de klauwverzorging en dit soort aantallen zijn bij hen ook absoluut niet aan de orde. Het lijkt er soms op dat dit soort organisaties het slechts mogelijke bedrijf als voorbeeld nemen voor de gemiddelde populatie, om zo zieltjes te winnen over al het dierenleed wat er wel niet is volgens hen. En blijkbaar trappen mensen daar nog in ook..... Bij mij worden ze er alleen maar ongeloofwaardiger door en heb ik besloten dat dat soort organisaties geen cent meer van mij krijgen omdat ze niet daadwerkelijk LEED verhelpen. Alleen Brookes Hospital kan nog op mijn steun rekenen, die doen tenminste NUTTIG werk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:45

Die lijst is mega incompleet zeg daar klopt dus geen ene bal van :n geloof er niks van

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:46

Ik ben blij dat ik in Belgïë woon want jullie gaan in NL deze week weer een hoop belastingcenten verliezen door de PvdD die hier natuurlijk weer de nodige tijd aan gaat willen besteden in de Kamer.... ;)

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:47

dit snap ik echt niet!

In 2 weken bulgarije heb ik meer dierenleed gezien dan in nederland in 22 jaar! beetje jammer dat er nu zo over nederland gedacht wordt, terwijl heel veel mensen juist bezig zijn met het zo diervriendelijk mogelijk maken..

afghanistan op een 45e plaats :') kom op zeg..

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:48

Ik geloof er geen snars van dat Nederland 4e staat, kijk eens wat ze in China met honden doen? die staan op plaats 13?

Bij ons komt een gans met visdraad in zijn vleugel bij Hart van Nederland......

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:49

snoetie schreef:
afghanistan op een 45e plaats :') kom op zeg..

:D
Daar liggen natuurlijk ALLE hondjes en katjes heerlijk in een mandje onder de airco _O-

Sambagirl, dat is inderdaad wat ik bedoelde met wat maatschappelijk is geaccepteerd.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:50

horseyfries schreef:
Kom nou, in asiels worden ze ook keurig verzorgd!

In asiels wordt de meerderheid gewoon doodgespoten na een periode wachten op een tweede kans.

Wat betreft de bioindustrie.. gelukkig zijn er wettelijke regels. Blijft dat honderden dieren op een zeer kleine ruimte grootbrengen voor het vlees niet echt de dierenliede in de hand werkt. Wat voor de boer correct is, is misschien correct voor de wet (hopelijk) maar blijft dierenleed als je naar een individueel dier gaat kijken.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:51

Eleandra schreef:
Ik geloof niet dat Nederland werkelijk zoveel dierenleed kent in vergelijking met andere landen. Ik denk eerder dat wij zo hoog staan omdat er zoveel mensen zijn die melding maken van dierenleed, terwijl dat in andere landen niet opgemerkt/gemeld wordt.

Dat denk ik ook.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:51

horseyfries schreef:
Wat een onzin zeg, dus wij staan hoger op de lijst dan de landen waar Brookes Hospital hun werk moet doen?
Dat zegt me genoeg over de waarde van deze lijst: NUL.

:D Dat dacht ik dus ook...

Afghanistan op de 45 ste plaats?...Er zijn geen dieren meer daar,allemaal dood...ik zou er geen andere verklaring voor hebben :o

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:52

horseyfries schreef:
Ik ben blij dat ik in Belgïë woon want jullie gaan in NL deze week weer een hoop belastingcenten verliezen door de PvdD die hier natuurlijk weer de nodige tijd aan gaat willen besteden in de Kamer.... ;)

;( Vrees dat je nog gelijk gaat krijgen ook...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:52

horseyfries schreef:

Ik denk dat belastingcenten verliezen nu niet bepaald een onderwerp is waarin België gaat moeten onderdoen voor Nederland, niet deze week en niet de rest van het jaar :+ Jongens toch.. laat de Nederlanders rustig debateren, die hebben tenminste een regering!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:53

Eleandra schreef:
Ik geloof niet dat Nederland werkelijk zoveel dierenleed kent in vergelijking met andere landen. Ik denk eerder dat wij zo hoog staan omdat er zoveel mensen zijn die melding maken van dierenleed, terwijl dat in andere landen niet opgemerkt/gemeld wordt.

Dat denk ik dus ook! :j

Op Curacao is het echt sneu vind ik, liggen honden dood langs de kant van de weg en de honden zien er vaak slecht uit!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:54

Bandida schreef:
horseyfries schreef:

Ik denk dat belastingcenten verliezen nu niet bepaald een onderwerp is waarin België gaat moeten onderdoen voor Nederland, niet deze week en niet de rest van het jaar :+ Jongens toch.. laat de Nederlanders rustig debateren, die hebben tenminste een regering!

_O- *Proest*

Ahum, je hebt helemaal gelijk. :)