Ruiter zeer ernstig gewond na val van paard in Drimmelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Ruiter zeer ernstig gewond na val van paard in Drimmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:52

Heel veel sterkte voor de nabestaanden...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:27

he wat naar zeg en wat eng ook weer ook sterkte voor de nabestaande natuurlijk

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 07:04

Hè, wat naar! Heel veel sterkte voor familie en vrienden.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 07:17

bah wat een naar bericht zeg.. sterkte!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 07:31

Gooit even wat olie op het vuur: Tja, dit kan altijd gebeuren, moet je niet op een paard stappen. Valt me nog mee dat niemand hier vraagt of er wel of geen cap gedragen is (wat ik nog steeds eigen verantwoording vind), want dat is meestal het geval bij dit soort berichten.

Neemt niet weg dat het natuurlijk nooit leuk is om te horen of mee te maken. Sterven is nooit leuk, maar ik hoop dat die man in ieder geval geen pijn gehad heeft. Laat de familie dan troost vinden in de gedachte dat deze man gestorven is bij het uitoefenen van z'n hobby.

arvistables

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:01

die moet inderdaad een enorme klap gemaakt hebben, misschien onder zijn paard gekomen.
Sterkte en beterschap voor hem en zijn familie
en nog even een opmerking van twee anderen , die dit zeker goed bedoelen!
Volgens mij praat je pas over nabestaanden als de persoon in kwestie is overleden.
Laten we hopen dat dit niet nodig is en dat hij er boven op komt.

arvistables

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:02

excuus bij deze, lees nu dat hij inmiddels overleden is. wat erg

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:03

germie schreef:
Gooit even wat olie op het vuur: Tja, dit kan altijd gebeuren, moet je niet op een paard stappen. Valt me nog mee dat niemand hier vraagt of er wel of geen cap gedragen is (wat ik nog steeds eigen verantwoording vind), want dat is meestal het geval bij dit soort berichten.

Nou ik was eigenlijk blij dat er niet gelijk geroepen werd over het cap-verhaal.
We hebben bijna geen informatie, dus om nou te zeggen het zal wel want het is meestal zo, vind ik erg voorbarig. Dus ik zou graag wel aan iedereen willen vragen om totdat er meer duidelijk is, niet gaan speculeren.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:04

Germie, waarom zou je in vredesnaam in een topic als dit olie op het vuur willen gooien :? Ik vind dit niet erg respectvol overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:05

germie schreef:

Neemt niet weg dat het natuurlijk nooit leuk is om te horen of mee te maken. Sterven is nooit leuk, maar ik hoop dat die man in ieder geval geen pijn gehad heeft. Laat de familie dan troost vinden in de gedachte dat deze man gestorven is bij het uitoefenen van z'n hobby.

Wat bedoel je daarmee, jammer maar helaas, risico van het vak? Want zo komt het wel over om eerlijk te zijn. Cap dragen is geen garantie, vorig jaar is iemand overleden door een klap op het wegdek, maar droeg braaf een cap.

En nee sterven is nooit leuk :roll:

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:12

Dit is een zeer vervelend ongeluk met vervelende afloop.
Waar het mij om gaat is dat je ondanks allerlei bescherming nooit een ongeluk uit kunt sluiten. Meestal wordt er hier op bokt direct met een wijzend vingertje gereageerd van had 'ie wel een cap op.

Ik heb ook een keer onder m'n paard gelegen. Bij mij is het goed afgelopen, alleen een blauwe knie. Iemand die ong. hetzelfde overkwam een week later met een ander paard is met de traumaheli afgevoerd (en dit is goed afgelopen). Maar in dit geval is het kennelijk verkeerd afgelopen (al weten we niet of de ruiter onder het paard gekomen is of niet, maar in ieder geval is er sprake van een flinke smak op de grond).

Elke keer als je op een paard stapt neem je een risico. Elke keer dat je op de fiets stapt kan het mis gaan, elke keer dat je een duik maakt kan het misgaan. Je staat er eigenlijk liever niet bij stil, maar paardrijden is een risicosport.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:16

germie schreef:
Meestal wordt er hier op bokt direct met een wijzend vingertje gereageerd van had 'ie wel een cap op.

*knip*

Elke keer als je op een paard stapt neem je een risico. Elke keer dat je op de fiets stapt kan het mis gaan, elke keer dat je een duik maakt kan het misgaan. Je staat er eigenlijk liever niet bij stil, maar paardrijden is een risicosport.

Maar het is toch alleen maar fijn dat mensen er nu niet direct bovenop duiken van 'hij zal wel geen cap opgehad hebben?' Ik kan dat juist wel waarderen. Je hebt zeker gelijk in je tweede gedeelte, maar dat doet niets af aan het inlevingsvermogen dat ik heb richting de nabestaanden.

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:17

Jeetje wat een heftig nieuws! En nog in de buurt ook.

Erg veel sterkte voor alle nabestaande. Y;(

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:17

erg triest dit ,
het bewijst maar weer dat je hoeveel plezier je ook hebt met een dier dat het helaas altijd fout kan gaan |(
ik wens de nabestaanden heel er veel sterkte en leef oprecht met ze mee,
ik weet namelijk hoe het voelt als er een dichtbijstaande een bijna fataal ongeluk heeft met een paard,
heel erg veel sterkte :(:)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:18

Germie, dus omdat niemand nu met het wijzende vingertje komt doe jij het maar :? want het is nu eenmaal bokt en daar hoort een wijzend vingertje?

Ik denk dat iedereen zich bewust is van de risico's die de omgang met paarden inhoudt. Net zoals autorijden, de straat oversteken, de trap opklimmen. Het is niet zo nodig om dat dan nog eens extra te benoemen.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:20

germie schreef:
Dit is een zeer vervelend ongeluk met vervelende afloop.
Waar het mij om gaat is dat je ondanks allerlei bescherming nooit een ongeluk uit kunt sluiten. Meestal wordt er hier op bokt direct met een wijzend vingertje gereageerd van had 'ie wel een cap op.

Ik heb ook een keer onder m'n paard gelegen. Bij mij is het goed afgelopen, alleen een blauwe knie. Iemand die ong. hetzelfde overkwam een week later met een ander paard is met de traumaheli afgevoerd (en dit is goed afgelopen). Maar in dit geval is het kennelijk verkeerd afgelopen (al weten we niet of de ruiter onder het paard gekomen is of niet, maar in ieder geval is er sprake van een flinke smak op de grond).

Maar daar gaat het toch helemaal niet om in dit topic! het is geen discussie over veiligheid oid.

Veel sterkte voor de nabestaanden.

Daantje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:11

heel veel sterkte voor de nabestaande

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:20

he bah wat een naar ongeluk.
Ik hoop dat niet meneer niet teveel heeft geleden en niet te lang daar heeft gelegen.
veel sterkte voor de nabestaande.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:04

Dat is bij mij om de hoek.. heb niks gehoord/gemerkt/gezien!
heftig, ben benieuwd wie het is(/was).

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 00:36

wat verschrikkelijk .. Sterkte voor de nabestaanden ! :(:)
ben toch wel benieuwd wat er precies gebeurd is dat hij zo ernstig geewond kon raken ..

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:06

Erg ,... sterkte voor de nabestaanden

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:40

echt erg, ik zal hem missen heb altijd van hem genoten als ik hem tegenkwam met z'n paardjes, ik ken hem niet persoonlijk maar zag hem zeer regelmatig rondtoeren met z'n paardjes.

ik wens de familie zeer veel sterkte toe.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:54

Ik hoorde vandaag van mijn moeder wie de overleden man is. Ken hem en ook zijn kinderen nog uit mijn jeugdjaren in Made. Hij was zestig jaar en voor zover ik weet altijd al met paardjes in de weer. Wat een triest einde.

Alle respect en steun toegewenst aan de nabestaanden.

GMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:46

wat vreselijk ;( en ook voor de nabestaande, sterkte