Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
germie schreef:Gooit even wat olie op het vuur: Tja, dit kan altijd gebeuren, moet je niet op een paard stappen. Valt me nog mee dat niemand hier vraagt of er wel of geen cap gedragen is (wat ik nog steeds eigen verantwoording vind), want dat is meestal het geval bij dit soort berichten.
germie schreef:Gooit even wat olie op het vuur: Tja, dit kan altijd gebeuren, moet je niet op een paard stappen. Valt me nog mee dat niemand hier vraagt of er wel of geen cap gedragen is (wat ik nog steeds eigen verantwoording vind), want dat is meestal het geval bij dit soort berichten.
Neemt niet weg dat het natuurlijk nooit leuk is om te horen of mee te maken. Sterven is nooit leuk, maar ik hoop dat die man in ieder geval geen pijn gehad heeft. Laat de familie dan troost vinden in de gedachte dat deze man gestorven is bij het uitoefenen van z'n hobby.
germie schreef:Meestal wordt er hier op bokt direct met een wijzend vingertje gereageerd van had 'ie wel een cap op.
*knip*
Elke keer als je op een paard stapt neem je een risico. Elke keer dat je op de fiets stapt kan het mis gaan, elke keer dat je een duik maakt kan het misgaan. Je staat er eigenlijk liever niet bij stil, maar paardrijden is een risicosport.
want het is nu eenmaal bokt en daar hoort een wijzend vingertje? germie schreef:Dit is een zeer vervelend ongeluk met vervelende afloop.
Waar het mij om gaat is dat je ondanks allerlei bescherming nooit een ongeluk uit kunt sluiten. Meestal wordt er hier op bokt direct met een wijzend vingertje gereageerd van had 'ie wel een cap op.
Ik heb ook een keer onder m'n paard gelegen. Bij mij is het goed afgelopen, alleen een blauwe knie. Iemand die ong. hetzelfde overkwam een week later met een ander paard is met de traumaheli afgevoerd (en dit is goed afgelopen). Maar in dit geval is het kennelijk verkeerd afgelopen (al weten we niet of de ruiter onder het paard gekomen is of niet, maar in ieder geval is er sprake van een flinke smak op de grond).
Elke keer als je op een paard stapt neem je een risico. Elke keer dat je op de fiets stapt kan het mis gaan, elke keer dat je een duik maakt kan het misgaan. Je staat er eigenlijk liever niet bij stil, maar paardrijden is een risicosport.