Zes paarden dood in veewagen door sigaret van motorrijder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:23

lisaislisa schreef:
Die man zou het dan wel niet expres hebben gedaan, maar toch :oo
Die arme paarden, hebben een vreselijk einde gehad -O-

complimententen voor die 'passerende automobilist" :j

ik ben het hier mee eens!

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:24

Lamar schreef:
Een sigaret roken op een motor :?
Ik heb een motor en een motorrijbewijs en ik rook... maar een sigaret roken op de motor, dat zou nou nooit in me opkomen. Ik zou niet eens weten hoe ik het zou moeten doen. Levensgevaarlijk!!!

Arme paarden.
Dood door zo'n $%^&* die niet let op wat hij doet :n

in america hebben ze vaak geen helm op dus dan gaat het al makelijker :D
het lijkt mij meer voor de hand liggend dat de bestuurder zelf per ongeluk zijn peuk naar binnen heeft laten waaien en dat niet zo goed durft toe te geven ofzo :?
wel een vresselijk bizzar ongeluk ;(
Laatst bijgewerkt door plientjedres op 18-04-11 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Re: Zes paarden dood in veewagen door sigaret van motorrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:27

Vreselijk ongeluk, wat een drama voor de eigenaren en de vrachtwagenchauffeur!
En iedereen die vanuit een auto (rijdend of niet) of motor, of fiets een sigaret uit het raam gooit of weggooit zonder te controleren of hij echt uit is, moest zich eens realiseren wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn voor bosbranden, dat de sigaret bij een ander in de auto beland, of idd in een veewagen met dieren.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:31

Jeetje wat een vreselijk ongeluk zeg! Verschrikkelijk!
En dat door zo'n sigaretje wat toevallig nét op een plak hooi terecht komt.. Verschrikkelijk!
Gelukkig let ik meestal wel ff op voordat ik mijn sigaret uit de auto gooi..
Het zal je maar gebeuren zeg!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:32

Charmaiineee schreef:

Ik heb zelf een asbakje in de auto zodat er nooit iets naar buiten gegooid hoeft te worden... Dat vind ik wel zo onbeschoft.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:33

Faux schreef:
Charmaiineee schreef:

Ik heb zelf een asbakje in de auto zodat er nooit iets naar buiten gegooid hoeft te worden... Dat vind ik wel zo onbeschoft.

Niet alle auto's waar ik weleens in meerij hebben geen asbakje ;)
Laatst bijgewerkt door Charmaiineee op 18-04-11 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:34

ja, al die smerige peuken langs de weg zit ook niet iedereen op te wachten namelijk..

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:35

Charmaiineee schreef:

Niet alle auto's waar ik weleens in meerij hebben geen asbakje ;)[/quote]

Das niet echt een goed excuus hè... Net als dat men geen prullenbak ziet en dus afval maar op de grond gooit...

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:35

Wat een vreselijke dood moet het voor die dieren zijn geweest :(:)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:37

Hoe is te bewijzen dat een motor rijder zijn sigaret weggooide? Heeft iemand dat gezien...de chauffeur lijkt me dat niet te hebben gezien..

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:37

Ik vind dit een heel erg 'Amerika'-bericht. Hangt wel van een heleboel toevalligheden aan elkaar of ben ik de enige die m'n vraagtekens zet bij het waarheidsgehalte van dit bericht?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:38

Ik vind het knap dat er wordt gezegd dat het door een sigaret komt.

Op een binnenweg is het al haast onmogelijk om een sigaret te roken op een scooter/moter. Laat staan met snelheid op de snelweg.

Ik zeg: Nee, bijna onmogelijk :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:40

eenitraM schreef:

Op een binnenweg is het al haast onmogelijk om een sigaret te roken op een scooter/moter. Laat staan met snelheid op de snelweg.

En op een binnenweg, of voordat je een snelweg opgaat, kom je geen kruispunten of stoplichten tegen?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:41

Zonnetje81 schreef:
Hoe is te bewijzen dat een motor rijder zijn sigaret weggooide? Heeft iemand dat gezien...de chauffeur lijkt me dat niet te hebben gezien..

Dat lijkt mij ook, hoe weten ze nou dat het door een motorrijder komt?

Wel vreselijk voor die paarden....

Kris

Zonnetje81 schreef:

En dat vraag ik mij ook af....
Chauffeur had pas later in de gaten dat zijn wagen in brand stond, heeft hij dan wel gezien dat de passerende motor rijder zijn peuk weg gooide?

Daarnaast ben ik roker en motor rijder en die combinatie gaat echt niet samen, wel of geen helm.
Al met al, misschien is de oorzaak wel heel iets anders, is helaas bijna niet meer vast te stellen denk ik.

Voor de paarden blijft het verschrikkelijk iig.

Cassidy

Marion71 schreef:
Ik vind dit een heel erg 'Amerika'-bericht. Hangt wel van een heleboel toevalligheden aan elkaar of ben ik de enige die m'n vraagtekens zet bij het waarheidsgehalte van dit bericht?

Ik heb dit wel vaker gehoord hoor, kan wel degelijk en is geen broodje aap verhaal. De paardentrailers in Amerika zijn ook anders dan hier...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 15:42

De brandweer en andere officials zijn vaak wel getraind om oorzaken op te sporen, dus ik geloof het wel wanneer zij zeggen dat de brand hoogstwaarschijnlijk is veroorzaakt door een sigaret. Dat is meestal nog wel te achterhalen. Misschien is er op de camerabeelden te zien dat er iets de trailer in vliegt? Ze hadden immers camera's aan boord.

Wie de sigaret heeft weggegooid zal wel moeilijker te achterhalen zijn, maar ook daar zullen ze wel hun theorie over hebben :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:42

Cassidy schreef:
eenitraM schreef:

En op een binnenweg, of voordat je een snelweg opgaat, kom je geen kruispunten of stoplichten tegen?

Er staat toch snelweg? :o?

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:50

Cayenne schreef:
Bellarose schreef:
'op een plak hooi IN de veewagen'; hoe krijg je dat voor mekaar? Dan moet ie de peuk ipv naar de grond de lucht in gegooid hebben? Vreemd verhaal!

Veewagens in Amerika zijn aan de zijkant vaak gedeeltelijk open door middel van tralies.
En wanneer je dan iets zoals bijv een sigaret wegmikt, dan zal ie door de windstroming eerst nog een stukje door de lucht vliegen en waarschijnlijk door zo'n rooster aan de zijkant naar binnen gekomen zijn.
Op de foto kun je de open gedeeltes ook duidelijk zien.
De veewagens zijn daar vaak niet te vergelijken met de wagens zoals wij die kennen.

Als aanvulling hierop, paarden staan er schuin in met hun hoofd naar links. Onder de tralies zit een voerbak (vaak zo'n 10 cm diep) waar vaak een plak hooi in wordt gelegd. De Tralies worden met mooi weer vaak open gedaan. De luiken met tralies gaan helemaal open om de paarden te laden, de paarden doen hun hoofd dan naar buiten, zodra het zijschot dicht is wordt hoofd weer naar binnen gedrukt en worden de tralies dicht gedaan en met kouder weer dus ook het luik. De mensen waar ik werkte in Amerika hadden altijd de luiken dicht tijdens het rijden voor oa dit soort dingen. Ik vind het ook niet slim de luiken open te laten op de snelwegen. Over het algemeen hangen er ook minstens 6 ventilatoren aan het dak, die zou ik wel aanzetten als het warm is!

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:52

Oh mijn god, ik zit hier men tranen in mijn ogen. Ja die man kon ook niet weten dat die sigaret net in het hooi komt, maar kom op, wie gooit er nou zijn sigaret in de wildernis?
Wat zullen die paarden een pijn hebben geleden, ze moeten heel bang zijn geweest.
Dit wens je echt niemand toe.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:02

onley schreef:
waanzin hoe snel dat dat ding dan is afgebrand

Zuurstof.
Door de rijdende vrachtwagen wakkert het vuur des te sneller aan :\
Arme dieren.

Bellarose schreef:
'op een plak hooi IN de veewagen'; hoe krijg je dat voor mekaar? Dan moet ie de peuk ipv naar de grond de lucht in gegooid hebben?

Ik passeerde een stilstaand iemand op mijn snor (nou deed deze persoon het expres) maar de sigaret viel dus precies op mn borst en het brandde meteen een gat in mijn synthetisch topje.
Politie zei dat ik geluk heb gehad, meestal brand dit meteen door in je huid. Ventje heeft het flink moeten bezuren door de politie en zijn ouders :')

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:23

Ik geloof er niets van dat een moterrijder een sigaretje opsteekt op de snelweg!

En wat dan ook uit het raampje van je auto kijlen,is erg asociaal gedrag.Nog afgezien van brandgevaar,kan iemand het in zijn gezicht krijgen(moterrijders!) en moet er iemand de troep weer opruimen. :roll:
Als je geen asbak(of iets vervangends) bij de hand hebt,dan rook je maar niet of je houd hem in je hand tot je een vuilnisbak ziet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:29

Toen ik het las vroeg ik me in eerste plaats ook al af, hoe rook je in hemelsnaam een sigaret op een motor. Dat zonder helm maakt dan niet eens uit.
Verder jammer voor de paarden, voor mij mag roken tijdens het rijden ook verboden worden.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:33

Charmaiineee schreef:

En door iemand net zoals jij heeft mijn vriendin dus een hele lelijke brandplek in haar gezicht. Mijn vriendin reed op de motor en iemand gooide dus ook uit de auto een sigaret en die kwam precies in haar helm terecht. Mijn vriendin kon op de snelweg niet zo snel stoppen en loopt dus nu met een lelijk litteken op haar gezicht.

Dit moet vreselijk zijn geweest voor de paarden.

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:33

Jeetje wat erg voor die paarden :(:)