Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
WendyBZ schreef:Ze doen iets wat ze leuk vinden (want als ze niet willen krijg je ze echt niet over zxo'n hindernis, of willen ze niet eens starten, zoals een paar dagen eerder een deed) en ze zijn meteen weg. Er zijn veel ergere dingen. Hoe leuk is het voor een paard wat een beetje kreupel is om als gezelschapspaard weg te gaan omdat ie te goed is om in te slapen? Kreupel zijn ze niet omdat ze het zo leuk vinden lopen, kreupel zijn ze omdat ze pijn hebben. Dan zou ik liever het leven van een renpaard hebben. Worden top verzorgd, veel beweging en als het eenmaal over is, is het ook snel over.
Maar omdat een paard er geblesseerd kan raken of dood kan gaan moet je het maar niet doen? Hier in de buurt is afgelopen week een trailer aangereden en was ook een paard dood. Moet je dan ook geen paarden meer in de trailer zetten?
chanel1985 schreef:Kimmie, ik zie niet veel mooi aan die sport, wil jij die mooie kanten voor mij uitleggen?
Ik zie namelijk alleen maar paarden die tegen een ongoorloofde snelheid 32 sprongen moeten nemen (correctie, nu waren het er MAAR 30 wegen dode paarden die achter die 2 andere sprongen lagen.
Ik doe echt mijn best maar ik kan echt geen mooie kanten ontdekken.
Wil wel medelen dat ik ook dingen in andere disciplines ook goed vind, laat dit duidelijk zijn.
_lautje_ schreef:Persoonlijk denk ik dat er maandelijks meer paarden doodgaan aan een blessure door onvakkundig dressuurrijden dan jaarlijks in de steeple.
Want laten we eerlijk zijn 9van de 10 blessures bij gewone paarden komt door gewoonweg slecht rijden van de ruiters. En daar horen we nu niemand over.... Want nee dan moeten we in eigen buidel tasten.
Babootje schreef:Laat ik even voorop stellen dat ik het overlijden van deze twee dieren heel erg betreur, dat zou in mijn ogen ook niet moeten gebeuren, maar de rest van je post kun je op iedere tak van de paardensport betrekken. Hoeveel dressuur- of springpaarden worden er wel niet afgedankt? Hoeveel paarden worden er wel niet op jonge leeftijd afgemaakt voordat ze uberhaupt een mooie leeftijd voor een pensioen bereikt hebben? Hoe kom je aan deze indianenverhalen vraag ik me dan af, want het lijkt me sterk dat je deze verhalen uit eigen ervaring vertelt._lautje_ schreef:Persoonlijk denk ik dat er maandelijks meer paarden doodgaan aan een blessure door onvakkundig dressuurrijden dan jaarlijks in de steeple.
Want laten we eerlijk zijn 9van de 10 blessures bij gewone paarden komt door gewoonweg slecht rijden van de ruiters. En daar horen we nu niemand over.... Want nee dan moeten we in eigen buidel tasten.
Haha, nou ja zo kunnen we nog wel ff doorgaan. Hoeveel paarden zijn er die naar de slager kunnen, uberhaupt voordat ze het niveau van de National halen. Of eh, hoeveel paarden kunnen na hun racecarriere van een welverdiende oude dag verdienen?. We hebben het hier wel over twee dode paarden in 1 wedstrijd.