Twee paardenhouders uit Twente verwaarlozen hun dieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Fadigho

Re: Twee paardenhouders uit Twente verwaarlozen hun dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:27

Ik ben blij dat er meer op gecontroleerd word,
werk ook wel eens tijd he .. of denk ik er alleen zo over?!
arme dieren..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:56

Als ik de goeie voor me heb, weet ik wel wie die man in Vriezenveen/Almelo/Adorp is. En het grappige is dat HIJ juist paarden opvangt die de dierenbescherming weghaalt bij anderen... Die staat inderdaad in erbarmelijke toestanden in de wei en stal, inderdaad, merries en hengsten door elkaar.
Vroegah ooit een keer een merrie van gekocht. Uiteraard drachtig, maar dat had de beste man ons niet verteld.. Hij heeft thuis ook stands stallen, die paarden kunnen amper uit die stallen en staan soms weken lang dag in dag uit in die stands.... Ja, ze krijgen voer, maar kijk niet wat en hoeveel. Meer wordt er overigens ook niet gedaan, zoals dus uitmesten..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:04

Roxxiej hoe is het met je merrie afgelopen?
Was ze wel gezond enzo of niet .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:42

@roxxiejj, tegenwoordig is het zo dat je al een hbo opleiding paardenhouden gedaan moet hebben om in aanmerking te komen als opvangadres voor inbeslaggenomen paarden, volgens mij zijn vorig jaar alle opvangadressen opnieuw nagekeken.
Iemand die ik ken mocht door het feit dat hij geen hbo had geen opvangadres meer zijn, te belachelijk voor woorden want die man zit al vijftig jaar in de paarden en heeft het zo gigantisch goed voor elkaar en was tot volle tevredenheid al heel lang opvangadres. Je kende de dieren na een maand niet terug, bij veel opvangadressen gaan de beesten gewoon terug de handel in als ze vrijgegeven worden maar hij zocht vaak net zolang ( voor eigen rekening) tot hij een daverend plekje had voor de dieren. En zo iemand gooien ze eruit, paarden hebben daar een hemel op aarde.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:51

jentel schreef:
BarockPinto schreef:
68 jarige man uit Aadorp? Aan de peppellaan.
Dan denk ik dat ik deze meneer wel ken en die is niet zo netjes met zijn paarden.
Hij heeft er nog veel meer ergens anders staan en daar doet ie dingen mee die het daglicht niet
kunnen verdragen.
Jaren geleden wilde hij een hengst van mij kopen en ik heb toen gelijk al nee gezegd.
Begon ie nog te dreigen ook, dat ik hem mijn hengst had beloofd en dat hij m wel ff op kwam halen.
Nou moooooi niet.

Sorry dit is niet een persoonlijke aanval maar waarom heb je het niet aangegeven dan als je wist dat hij dingen doet die het daglicht niet kunnen verdragen?

Ik was toen nog een klein meisje en had niet/nauwelijks verstand van paarden.
Hoorde dat hij dingen deed met drachtige merrie's maar daar ga je als 12jarige dan nog niet echt over na denken zeg maar ( ik niet iig)
Ik ben toen wel een bij hem geweest en had toen wel zoiets van 'nou die staan er ook niet zo netjes bij op stal'
Ook hebben 'wij' daar ooit eens een drachtige Friese merrie gekocht (miskoop van de eeuw).

Westernfreak schreef:
Die uit Aadorp is dat niet die ene handelaar die al tientallen jaren ontzettend veel pony's bij de tennisbaan en achter zijn huis heeft lopen? Merries en hengsten door elkaar?

Ik denk dat wij dezelfde bedoelen :j
En de hengsten en merries lopen niet voor niks bij elkaar in ;)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:54

Super dat er beter gecontroleerd gaat worden!

Droen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:44

Gewoon melden dan kan er tenminste wat aan gedaan worden! Paarden kiezen nl. niet hun baasje! Of een kliksite, namen mogen best bekend worden!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:37

Wat erg dat die man er zo mee om is gegaan en nog gaat zoals ik lees uit verhalen hierboven.. :(:) Echt vervelend dat ze niet alles weg hebben kunnen halen, omdat ze er nog(!) goed uitzien. Hopen dat het voor die merrie's/hengsten optijd komt en ze optijd een nieuw thuis gaan vinden.
BarockPinto: miskoop van de eeuw? Mankeerde de merrie veel?

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:18

bigone schreef:
Twee paarden zijn 17 maart al in beslag genomen, de rest was nog te goed.

Dat vind ik dan weer zo krom in NL meteen alles weghalen zou ik zeggen! Is al aangetoond dat ze dieren verwaarlozen dus de gezondere dieren laten staan met de grote kans dat deze ook verder achteruitgaan vind ik eigenlijk schandalig en bijna al mishandeling! Je weet dat t fout gaat en toxh achterlaten en aan hun lot overlaten....

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:12

orsini schreef:
bigone schreef:
Twee paarden zijn 17 maart al in beslag genomen, de rest was nog te goed.

Dat vind ik dan weer zo krom in NL meteen alles weghalen zou ik zeggen! Is al aangetoond dat ze dieren verwaarlozen dus de gezondere dieren laten staan met de grote kans dat deze ook verder achteruitgaan vind ik eigenlijk schandalig en bijna al mishandeling! Je weet dat t fout gaat en toxh achterlaten en aan hun lot overlaten....

Wees blij dat de 2 "slechte" paarden al weggehaald zijn!
Nu zal er extra controle blijven bij deze stallen!
In amerika worden ook vaak alleen de "slechte" paarden weggehaald, mochten wel de goede paarden weggehaald worden krijgt de eigenaar die vaak terug tijdens de zitting tenzij de verwaarloosde paarden er zo erg aan toe waren dat de dood volgde, dan worden de goede paarden ook vaak in beslag genomen!

enriqo09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:46

blij dat er toch nog op gecontroleerd word!