Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

RougeLaMer schreef:kyrkelover schreef:Iets genuanceerder mag wel graag.
Ik ben het met haar eens hoor, ze heeft gewoon 100% gelijk!
spettertjuh schreef:Degene die deze sport beoefenen zijn ook echte paardeliefhebbers. Het leven geven van je paard voor een zak met geld.

spettertjuh schreef:Kyrkelover?
Kennelijk wegen jou argumenten zoveel zwaarder dan een paardeleven!
Ik geloof best dat het veel geld, tijd en energie kost om zo'n paard te trainen maar het is wel een tak van sport waar heel veel paarden het leven laten. Hoe zou dat toch komen denk je? Door al die trainingen en geld wat erin gestopt wordt? Bij de Hurdle zijn de hindernissen een stuk diervriendelijker en deze vorm mag van mij in al zijn facetten blijven bestaan maar de Steeple niet. Gebroken nekken, benen e.d. komen met de regelmaat van de klok bij deze vorm van sport aan de orde.
Voorheen was het in de endurance hetzelfde liedje. Paarden liepen zichzelf letterlijk dood. Gelukkig zijn de controles heel erg aangescherpt en de paarden heel goed in de gaten gehouden.
Joolien?
Waarop baseer jij dat ik niets van deze sport afweet?
kyrkelover schreef:Heb je ooit zo'n paard in de hand gehad?
Heb je ooit mee gemaakt hoe zwaar het is als trainer, jockey,stalmedewerker om het vol te houden in deze tak van de sport?
Heb je ooit gezien hoeveel training er aan vooraf gaat?
Heb je ooit gezien met eigen ogen hoe heel veel ex-renpaarden terecht komen en hoe deze er nog uit zien?
Heb je ooit gezien/gehoord hoeveel geld het KOST om hieraan deel te nemen?
RougeLaMer schreef:kyrkelover schreef:Heb je ooit zo'n paard in de hand gehad?
Heb je ooit mee gemaakt hoe zwaar het is als trainer, jockey,stalmedewerker om het vol te houden in deze tak van de sport?
Heb je ooit gezien met eigen ogen hoe heel veel ex-renpaarden terecht komen en hoe deze er nog uit zien?
Heb je ooit geweten, hoe vroeg ze deze paarden al in deze sport gooien, en ze op hun 6de helemaal kapot zijn?!
RougeLaMer schreef:kyrkelover schreef:Heb je ooit zo'n paard in de hand gehad?
Heb je ooit geweten, hoe vroeg ze deze paarden al in deze sport gooien, en ze op hun 6de helemaal kapot zijn?!
spettertjuh schreef:Kyrkelover het is zeer begrijpelijk dat jij deze sport verdedigd, gezien de foto's die je plaatst.
Het is niet zo dat ik alleen over deze tak van sport zo denk maar ook in de drafsport. Paarden worden veel te jong al beleerd maar dat is een hele andere discussie