Anky van Grunsven: "Grote verbazing in de Oekraïne"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:39

Ja, ik begrijp jullie punt... maar vind eigenlijk dat iemand als Anky daar zorgvuldig(er) mee om moet gaan. Maar dat is mijn mening. Ze heeft op haar site allemaal links naar goede doelen staan en ze zet zich in voor Brooks. Aan de andere kant kan ik mij niet ontrekken aan het feit dat ze zich laat betalen door mensen die een wat mindere reputatie hebben (ik druk mij voorzichtig uit) en in hun land de corruptie de boventoon laten voeren. Het gaat om geld en daar is niets mis mee, iedereen moet geld verdienen... maar wel zou ik graag willen weten waar dat geld vandaan komt, vooral omdat je in een land als de Oekraine toch op een heel dun lijntje loopt en er zo heel veel mis is in dat land.

Edit: het is mijn mening hoor, ik laat het hierbij want het is niet echt on-topic.

XLeandrosX

Re: Anky van Grunsven: "Grote verbazing in de Oekraïne"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:42

Corruptie of niet, ik denk wel dat mee doen aan de olympische spelen of andere grote toernooien Oekraïne op de kaart zet. Het is een begin.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:01

XLeandrosX schreef:
Corruptie of niet, ik denk wel dat mee doen aan de olympische spelen of andere grote toernooien Oekraïne op de kaart zet. Het is een begin.

Zó kan je het ook bekijken! _/-\o_
Anky kan moeilijk een heel land veranderen, maar ze kan het land wel op de kaart zetten.

Ik vind het geweldig dat ze zulke landen een kans gunt.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:11

Ik kan 't niet laten :o
Citaat:

Voor mij zit daar nou net het dilemma: Anky 'kost' heeel veel geld, het heeft volgens mij niets met gunnen te maken. Een paar uurtjes (2-3 uur) clinic op een middag kost al snel 8000,- euro. Er zijn niet zo veel mensen die dat 'even' betalen. Ze zal daar echt niet voor niets huis, haard, kids en paarden voor verlaten. Het geld wat ze daar verdient zal zeker een commerciele afweging zijn en zal waarschijnlijk meer verdienen dan een middagje clinic hier. Als dat geld dan indirect via een corrupte regering bij haar komt vind ik dat niet slim en passend voor iemand met een reputatie als Anky...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:13

Embe schreef:
Ik kan 't niet laten :o
Citaat:

Voor mij zit daar nou net het dilemma: Anky 'kost' heeel veel geld, het heeft volgens mij niets met gunnen te maken. Een paar uurtjes (2-3 uur) clinic op een middag kost al snel 8000,- euro. Er zijn niet zo veel mensen die dat 'even' betalen. Ze zal daar echt niet voor niets huis, haard, kids en paarden voor verlaten. Het geld wat ze daar verdient zal zeker een commerciele afweging zijn en zal waarschijnlijk meer verdienen dan een middagje clinic hier. Als dat geld dan indirect via een corrupte regering bij haar komt vind ik dat niet slim en passend voor iemand met een reputatie als Anky...

Het kost haar wel tijd, naar Oekraïne toe vliegen, daar verblijven.
Thuis kan ze meer mensen trainen in die tijd, die haar evengoed betalen en mogelijk voor haar eigen land uitkomen. Als ik Anky was, wist ik het wel. Investeren in eigen land.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:38

En met t geld wat ze verdient helpt ze ook weer een heel aantal goede doelen....

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:39

XLeandrosX schreef:
En met t geld wat ze verdient helpt ze ook weer een heel aantal goede doelen....

Hahaha, ja zo is alles weer opgelost! :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:49

Embe schreef:
XLeandrosX schreef:

Hahaha, ja zo is alles weer opgelost! :+

Je moet het niet overdrijven Embe, maar als iemand haar steentje bijdraagt uit de paardensport aan een betere wereld, is het Anky wel.
Verdiep je onder andere eens in haar kledinglijn, bijzonder mvo!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:52

Tja, dat is ook een zienswijze... Ik zal jullie niet verder vermoeien met mijn hersenspinsels ;-)

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:40

@ Embe

Je hebt weer helemaal gelijk!

Ach en die "arme" Anky die stond daar met verbazing, terwijl ze naar een land gaat waar corruptie het hoogste tij viert. Leest ze geen reisinfo. Nee, tuurlijk niet, want met dit bericht lijkt het net of Anky dom is, maar zo krijgen we wel een mooi kort reisverslagje van haar (zaten we op te wachten, wat iemand hier zei "het voegt geen nieuwswaarde toe"), want we uiteraard allemaal op Google vooraf al hadden kunnen lezen, maar Anky's laptop was natuurlijk een poosje van slag, zodoende wist ze niet waar ze terecht zou komen, whaha.

Of zou Anky zich van te voren willen rechtvaardigen tegenover mensen die het niet zo'n fantastisch idee zouden hebben gevonden als zij naar de Oekraine vertrok? Dat denk ik.

Tja, Oekraine en voormalig Sovjet-Unie staan natuurlijk gelijk aan het witwassen van geld, onderdrukking = corruptie. Mensen in de Oekraine klagen steen en been dat ze terug willen naar het communisme. Toen hadden ze het stukken beter.

Maar goed Anky heeft haar oogjes even opengedaan, heeft kunnen zien dat de paarden in de Oekraine uit gouden kranen drinken en in de grote stad Kiev heeft ze lijmsnuivers rondom centrum stations kunnen zien. Tja, een land vol contrasten.

Maar hoe je het ook wendt of keert, Anky is een "mooie" reiservaring rijker! (oh, wat toepasselijk dat rijker).

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:49

@CathCath: _/-\o_ thx (voelde mij al roepende in de woestijn, of in dit geval op een Oekrainse vlakte := )

wellantcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:11

Anky Anky Anky Anky! *\o/*

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:08

Hoe denken jullie dat de westerse voetbaltrainers in het Midden-Oosten betaald worden?

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:47

Beste moderator,

Niet om jou te pesten, maar een heleboel antwoorden slaan nergens op en zeker de voorgaande vraag niet. Haal dit van mij als antwoord op Maxxie aub dan ook weg, maar ook die vraag van Maxxie, maar wees zo lief om het even te laten staan

@ Maxxie

Westerse voetbaltrainers worden betaald door de Arabieren. In het Midden-Oosten en zwaar islamitische landen zit de wereld een beetje anders in elkaar. Je bent daar een held als je als man, en zeker als voetbaltrainer als je goeddoet, tja en anders moet je het veldruimen.

Hun motieven komen, zoals in Saoedi-Arabie niet voort uit politieke motieven, maar uit religieuze en daarmee doel ik op ook onderdrukking. Er is in islamitische landen scheiding tussen Kerk (de moskee) en staat. De Oekraine is een totalitaire staat totaal iets anders, dus je kan het Midden-Oosten en de Oekraine totaal niet met elkaar vergelijken

Tja, ik weet het behoorlijk OFF TOPIC, dus back to

ANKY.

Excuus moderator -x-

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:10

het gaat jou om witwassen van geld en corruptie, dat is ook in het midden oosten schering en inslag dus ik vind jouw reactie een beetje kinderachtig. Als zij rond het station in Den Bosch loopt dan ziet ze ook zwervers dus ik snap jouw opgefokte reactie niet zo.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:24

@ Michael

Weer ff helemaal OFF TOPIC Als je niet weet wat de Oekraine inhoudt, dat is totaal niet te vergelijken met een zwerver hier. Hier heb je het Leger des Heils of andere opvangcentra. Hier kan iedereen een uitkering krijgen, maar in de Oekraine niet.

Ik heb overigens geen opgefokte reactie, zeg alleen even waar het op staat.

Wat jij denkt en vindt moet je zelf weten, maar de feiten liggen er.

Maar laten we hierover ophouden, want dat vinden die moderators niet echt leuk, want anders kunnen we het beter gaan hebben over de wereldproblematiek, nou dan zijn we met Sint Juttemus nog niet klaar.

Maar, no hard feelings aan mijn kant hoor

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:39

haha wat een belevenis, leuk geschreven

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:50

Waar het in grote lijnen om gaat is het volgende:

Is het wijs van Anky dat zij in een bewezen corrupte staat (met alle gevolgen van dien voor de gewone burger) door een van de rijkste mannen (Vitali Gaiduk) in de Oekraine, die tevens een politieke functie heeft, wordt ingehuurd?

De krant van Kiev heeft er in ieder geval zijn vraagtekens bij hoe het bedrijf van deze man aan zijn staatsorders komt om bv de genoemde sportaccomodatie te bouwen. Het gaat er om of Anky wel of niet met een corrupte 'zakenman/politicus' in zee is gegaan. Anky doet dit echt niet voor niets, dan was ze lekker thuis bij man, kids en paardjes gebleven. Want dan kan je aan de ene kant nog zo veel centjes geven aan goede doelen (zie site Anky)... ik persoonlijk vind het hypocriet om dan (direct of indirect) geld aan te nemen van een van de meest corrupte landen in de wereld.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:08

Lante schreef:
Sympathiek stuk weer van Anky, wel triest eigenlijk dat er duidelijk zoveel armoede is in Oekraïne (bejaarden hoeven hier in NL geen bloemen aan de weg te verkopen, nog niet tenminste) en dat er dan wel geld is om zo'n hippisch centrum neer te zetten ....

Het is niet speciaal altijd zo dat de bejaarden zo'n armoede hebben hoor (lees: niet altijd, eant het komt inderdaad wel vaak voor in zulke landen).
Want kinderen moeten naar school en/of hun ouders helpen en de ouders werken ook hard voor hun centen. Dan is er altijd nog oma in het huis die wel wat kan doen, ookal is het geen hele zware klus.

Maar verderlntopic, leuk stuk, alleen ik vind het niet super bijzonder dat het op de voorpagina geplaatst moet worden :o

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:53

Kiev is een goede bron van inkomsten.
Anky geeft les en Sjef bekommert zich erom dat daar goede paarden komen
voor de leerlingen van Anky.
Sjef wil natuurlijk ook graag de commissie opstrijken. :D
Hoeveel paardjes zijn er nu al aangekocht door de Ukraine ?
http://www.horsus.nl/?p=nieuws&i=8249-g ... ar-ukraine

Yessin blijft af er en toe een weekje om te starten en begeleidt de leerlingen en
houdt een oogje in het zeil.

Het is te hopen dat Sjef en Anky daar een fijne tijd hebben en geen
mot krijgen daar, want dan zijn de rapen gaar. :+

Ik snap ook niet wat dit stuk op de voorpagina doet.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 07:25

(vraag me altijd af waar dat lidwoord voor Oekraine vandaan komt... :o )

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 07:39

Klijntje schreef:
(vraag me altijd af waar dat lidwoord voor Oekraine vandaan komt... :o )

Oorspronkelijk is Oekraïne een streeknaam. Streeknamen komen soms mét en soms zónder lidwoord voor; zo is het de Veluwe en de Provence, met lidwoord, maar Twente en Lapland zonder. De aanduiding de Oekraïne hoort bij de eerste groep. Toen (de) Oekraïne in 1991 een onafhankelijk land werd, werd de streeknaam opeens ook de aanduiding voor het land. En landnamen worden in principe zónder lidwoord gebruikt. Vandaar dus Oekraïne. Bron: Genootschap Onze Taal

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:11

Leuk stukje :j Ik vraag me alleen af wat er in mensen om gaat om meteen zo cynisch en negatief te moeten reageren?

Natuurlijk zijn de omstandigheden daar niet geweldig en corruptie is daar ook bijna een werkwoord, dat weet ik ook wel.

Maar Guus Hiddink was ook trainer voor Rusland, en het is daar niet anders hoor :n het is alleen wat mooier ingepakt naar de buitenwereld toe, maar ondertussen worden er de meest smerige spelletjes gespeeld...

Ik vind het leuk dat Anky deze meiden helpt om misschien deel te kunnen nemen aan de OS, het zal het land op de kaart zetten, en wie weet wat voor positive dingen dat voor het land zou kunnen doen.
Ook leuk dat ze meteen vooruitgang zag tijdens het wedstrijd weekend :)

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:19

@ Klijntje
Dat geldt ook voor "de" Kaukasus :) Maar wel een goede vraag. TOP!

@ Malibu
Wat is er cynisch of negatief aan hoe Embe en ik reageren? :? Wij hebben tenminste onze eigen mening en wandelen niet die makke (lees: zwakke) schapen mee c.q. achterna.

WAt iemand hier ook zei: "Als het fout loopt zijn de rapen gaar voor Anky".
Ze is er ook niet voor niets heengevlogen. Ik denk dat er achter die 8000 euro minimaal een 0 staat, maar dat gaat dan weer mooi naar die GOEDE DOELEN die Anky ondersteunt :D Iedereen blij! *\o/*

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:36

CathCath: Gniffel :=

Anky heeft een contract voor 5 jaar. Daar zal wel een mooi bedrag tegenover staan lijkt mij. Anky is een goed geoliede commerciele machine hoor! Op zich niets mis mee, maar een kritische houding mbt landen waar de corruptie hoogtij viert lijkt mij gepast, zeker als je opdrachtgever een twijfelachtige reputatie heeft. Sommige bedrijven hebben hierover afspraken om dus geen handel te drijven met zulke opdrachtgevers (corporate governance). Het bedrijf Anky waarschijnlijk niet.