Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 19:37

karijn schreef:
Hij dreigt zijn huis te moeten verkopen en eist een onmiddelijke betaling van 458 ton? Waarschijnlijk om zijn huis te kunnen behouden? Misschien trek ik dan wel de verkeerde conclusie maar zo lees ik het.

458 ton?
Waar staat dat? Volgens mij bedoel je 4 ton :+

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:37

Lobke_ schreef:
Dat hij geld wil hebben snap ik wel, maar dit bedrag is gewoon extreem hoog.
Dat kun je niet maken om dat te eisen :n

Dat dacht ik toen ik de titel zag ook, maar stel je voor: dit is niet de eerste keer dat die paarden loslopen en ze al eerder voor de rechtbank is verschenen. Dan heb je het wel bont gemaakt ... Ze wist blijkbaar dat het hek niet goed in elkaar zat, maar heeft toch geen actie ondernomen terwijl ze wist dat haar paarden konden ontsnappen (met alle gevolgen van dien). Dan botst er dus iemand tegen dat paard op (wat op zich al een hele vervelende ervaring is), waardoor hij zijn nek op vier plaatsen breekt en een beschadigde ruggengraat heeft, waardoor hij geen geld meer kan verdienen om zichzelf te onderhouden. Het is gewoon triest te weten dat zo'n man nu met pijn en zonder werk het leven door moet, terwijl dat het waarschijnlijk voorkomen had kunnen worden. Dan mag je best hoog mikken vind ik, ook al zal hij het waarschijnlijk niet op haar kunnen verhalen...

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:38

Ben benieuwd of ie ook 4 miljoen had verdiend alsie nog wel had kunnen werken :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:41

daarbij wordt er niet bij de partijen zelf geclaimd maar wordt het een heel lang gesteggel tussen verzekeringsmaatschappijen

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:43

4,58 ton. Ik was vergeten een komma te plaatsen. Scheelt wel een hoop, ja! :o
Anyways, lees net op een andere site een iets ander bericht: geen 4,4 miljoen maar slechts 3,8. Geen onderhoudsmonteur maar onderhoudsingenieur met een eigen bedrijf dat hij moet verkopen en dus geen huis.
Bron: http://horsetributes.com/

Hilbrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:43

natuurlijk is dat geld niet voor de geleden materieele schade maar voor de geleden immaterieele schade,zogenaamd smartegeld .Geen idee hoe hoog die bedragen in Engeland zijn maar in Amerika rijzen ze echt de pan uit .Daar worden smartegeldbedragen uitgekeerd van miljoenen dollars .In Nederland daarentegen zijn de bedragen die worden uitgekeerd echt belachelijk laag .Als je hier in Nederland 100.000 euro krijgt uitgekeerd moet je wel bijna dood zijn .Ik heb er in de jaren tachtig aardig voor moeten knokken om nog een relatief klein bedrag uitgekeerd te krijgen van de verzekering van de tegenpartij die schuldig was aan een ongeval die voor mij grote gevolgen heeft gehad .Als die vrouw echt nalatig is geweest en schuldig is bevonden dan mag die man wat mij betreft ruim schadeloos gesteld worden .Natuurlijk is ruim 4 miljoen veel te veel , maar 1 miljoen zou ik redelijk vinden .Je moest eens weten wat die man in de toekomst allemaal moet missen door de gevolgen van dit ongeluk .Goed , geld kan je gezondheid niet beinvloeden , maar het kan je leven wel een beetje aangenamer maken en daar heeft deze man recht op in mijn ogen .

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:44

Ik vind dit bedrag niet heel erg hoog eigenlijk... Als je 50.000 op jaarbasis verdient (wat ik me gezien zij nleeftijd en vermoedelijke ervaring wel voor kan stellen?) zit je al aan 600.000 per jaar.
5 jaar voor de pensioengerechtigde leeftijd een ongeluk krijgen en je zit aan 3 miljoen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:45

karijn schreef:
Even goed lezen? Dat heb ik wel gedaan. Het was meer ironisch bedoeld. Ja, het is heel vervelend voor deze meneer dat hij door dit ongeval arbeidsongeschikt is geraakt. Het feit dat hij nu dus door financiële tekorten zijn huis dreigt te verliezen, bewijst naar mijn idee ook het falen van de overheid om deze meneer tegemoet te komen in zijn arbeidsongeschiktheid. Wellicht ook zijn werkgever...Ik weet niet hoe het in de UK geregeld is op het moment dat iemand arbeidsongeschikt raakt.
Maar goed: hij is onderhoudsmonteur, woont in een huis van ruim 4 ton en claimt dus nog zo'n 4 miljoen erbij. Ik ga verder niet speculeren over dat bedrag en waarom.
Ik vind het gewoon een absurde claim. Van haar gaat hij het zeker niet krijgen.

In Nederland ben je ook goed de pineut als je (langdurig) arbeidsongeschikt wordt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:46

Oftewel, een aansprakelijkheidsverzekering is geen overbodige luxe...

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:47

Smartiej schreef:
Dat dacht ik toen ik de titel zag ook, maar stel je voor: dit is niet de eerste keer dat die paarden loslopen en ze al eerder voor de rechtbank is verschenen.

Waar haal jij die info vandaan? Er staat in het bericht dat er volgens politie al 9x eerder een ongeval door loslopende paarden geweest is... niet dat dit door haar paarden kwam. Ze is in sept 2008 verschenen voor de rechtbank staat er, maar het ongeval was in feb. 2008... ik lees nergens dat ze voor een eerder ongeval al in de rechtbank geweest is.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:48

Asyaa schreef:
Automobilist wil zijn 5 minuten aan roem en eist daarom absurd bedrag van paardeneigenaresse?
als je even leest wat voor lichaamelijke schaden deze meneer heeft opgelopen, om het nog maar niet over de emotionele kant te hebben vind ik dat die het volste recht heeft om dit te doen vooral als de eigenaar nalatig is geweest wat betreft de omheinig waar de paarden achter stonden

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:49

HLPhoto schreef:
Ik vind dit bedrag niet heel erg hoog eigenlijk... Als je 50.000 op jaarbasis verdient (wat ik me gezien zij nleeftijd en vermoedelijke ervaring wel voor kan stellen?) zit je al aan 600.000 per [/b[b]]jaar.5 jaar voor de pensioengerechtigde leeftijd een ongeluk krijgen en je zit aan 3 miljoen.

Ik snap jouw berekening niet.
Geschat jaarinkomen 50.000 x 6 jaren = 300.000, dan nog vergoeding aanpassingen huis en auto en nog wat immateriele schade?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:49

HLPhoto schreef:
Als je 50.000 op jaarbasis verdient (wat ik me gezien zij nleeftijd en vermoedelijke ervaring wel voor kan stellen?) zit je al aan 600.000 per jaar.

Hoe bereken jij dat? 50.000 per jaar wordt 600.000 per jaar. Ik neem aan dat een onderhoudsmonteur geen 50.000 per MAAND verdient, en al zeker geen 600.000 per jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:50

tassie schreef:
Asyaa schreef:
Automobilist wil zijn 5 minuten aan roem en eist daarom absurd bedrag van paardeneigenaresse?
als je even leest wat voor lichaamelijke schaden deze meneer heeft opgelopen, om het nog maar niet over de emotionele kant te hebben vind ik dat die het volste recht heeft om dit te doen vooral als de eigenaar nalatig is geweest wat betreft de omheinig waar de paarden achter stonden

Ik heb gelezen en ik snap ook volledig dat deze meneer een zeer flinke schadevergoeding eist, maar 4,4 miljoen is buiten alle proporties.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:51

Cayenne schreef:
Ze zou haar paarden om een goed afgezet weiland moeten houden

Ze kan ze er beter in zetten denk ik... :D

Ga er trouwens vanuit dat deze meneer een exorbitant hoog bedrag vraagt omdat hij verwacht dat hij er dan meer uit zal kunnen slepen dan iemand ooit voor mogelijk zou houden.
Ik roep ook altijd dat je wat je ambities betreft het onmogelijke moet willen bereiken, als je op bovenin de hoogste boom mikt kom je waarschijnlijk niet verder dan de helft, daarom kan je beter de maan nemen, als je dan tot de helft komt ben je ruim over de hoogste boom heen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:52

Misschien moeten die advocaten van hem toch eens even na gaan rekenen, want een bedrag van ruim 4 miljoen, is echt belachelijk hoog. Kan me niet voorstellen dat een rechter dat vonnist.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:53

Ik vind het bedrag inderdaad wel extreem hoog, maar ik geef hem absoluut geen ongelijk voor het claimen van een grote geldsom.
Hij zal de rest van zijn leven toch leven met beperkingen en hij had wel dood kunnen zijn! Al deze psychische problemen die hij nu moet verwerken en ook lichamelijk. Voor deze man is zijn leven in 1 enkele seconde grandioos veranderd. Niets is meer zoals het was.
Het gaat niet alleen om de auto, roem, geld voor zijn verloren arbeidsjaren, maar het gaat ook om het geheel.
Deze vrouw heeft zijn leven "verpest" en nu wil ze eigenlijk niets betalen. Tuurlijk kan het gebeuren dat een paard ontsnapt, maar ze moet gewoon haar hekken e.d. heel maken. Het gaat om het principe. Ze had een dood op haar geweten kunnen hebben.
Hij eist het geld omdat hij zich beseft wat voor een geluk hij heeft gehad en wil dit op de manier van geld ook haar duidelijk maken.

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:55

karijn schreef:
4,58 ton. Ik was vergeten een komma te plaatsen. Scheelt wel een hoop, ja! :o
Anyways, lees net op een andere site een iets ander bericht: geen 4,4 miljoen maar slechts 3,8. Geen onderhoudsmonteur maar onderhoudsingenieur met een eigen bedrijf dat hij moet verkopen en dus geen huis.
Bron: http://horsetributes.com/

3,8 mil is in ponden en dat is 4,4 in euro's :)
Over dat tweede heb je volgens mij wel gelijk.
Raiza schreef:
Smartiej schreef:
Dat dacht ik toen ik de titel zag ook, maar stel je voor: dit is niet de eerste keer dat die paarden loslopen en ze al eerder voor de rechtbank is verschenen.

Waar haal jij die info vandaan? Er staat in het bericht dat er volgens politie al 9x eerder een ongeval door loslopende paarden geweest is... niet dat dit door haar paarden kwam. Ze is in sept 2008 verschenen voor de rechtbank staat er, maar het ongeval was in feb. 2008... ik lees nergens dat ze voor een eerder ongeval al in de rechtbank geweest is.

Dat had ik inderdaad niet goed gelezen, ze is eerder voor de rechtbank gekomen voor dit ongeval. Maar ik denk niet dat iemand zo'n bedrag kan eisen terwijl iemand zijn paarden een keertje losbreken. In het bericht kwam het 'in de omgeving' een beetje ironisch over en er staat ook niet dat ze niet van haar waren.

karijn

Re: Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:05

Sterker nog: ik heb net het originele artikel in horseandhound gelezen.
hij claimt 3,8 miljoen engelse ponden, hij is maintenance contruction engineer. Business creditors eisen verkoop van zijn premises. Het is nog steeds niet duidelijk of hij nu in loondienst was of zelfstandig ondernemer. Vertalen is een vak apart. Maar als je het zo leest dat business creditors willen dat hij overgaat tot verkoop, dan maak ik daaruit op dat hij zelfstandig ondernemer was. Premises is een term die eerder gebruikt wordt als het om een zaak gaat en niet om een huis.
Hoe meer ik alles nu lees, vind ik die hoge claim nog niet eens zo heel erg raar. Stel dat het om een zelfstandig ondernemer gaat?
Absurd blijft het wel omdat hij het bij haar wil verhalen. Zij heeft het echt niet...
Hoe is het qua pensioen in de UK geregeld? Wat doet de overheid, wat keren zij uit? Hoe had hij, er vanuit gaande dat hij zelfstandig ondernemer was, zijn pensioen geregeld? En een arbeidsongeschiktheidsverzekering? Had hij dat? Zo niet, dan is die claim nog niet eens zo absurd maar je kan je ook afvragen waarom hij dergelijke verzekeringen dan misschien niet geregeld had?
Hoe zou het allemaal geregeld zijn als hij in loondienst was geweest? Dan gelden vragen als regelingen die door de werkgever worden verstrekt aangaande arbeidsongeschiktheid en pensioenuitkering???

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:05

Nogmaals, zoals eerder aangegeven wordt, 4 miljoen eisen is hopen dat je 1 miljoen krijgt

Karijn: HIJ verhaalt niks bij HAAR, ZIJN verzekering (de advocaten daarvan) verhaalt bij HAAR verzekering. Dat is een stuk aannemelijker bij normale gang van zaken. Dergelijke bedragen zijn niet op een particulier te verhalen

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:08

Als hij zoveel breuken in zijn nek heeft en aan zijn rug ook schade heeft kan deze man dan überhaupt nog wel lopen/bewegen of is hij (totaal) verlamd?

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:09

Thomas schreef:
Fiat Punto.. een rug.... een lichaam... altijd hoofdpijn.

Het is wel een groot bedrag, maar ik denk dat hij een grote kans maakt om een groot bedrag terug te krijgen. Mede doordat het niet het eerste geval was met de loslopende paarden.

wie zegt dat hij zijn hele leven hoofdpijn zal hebben?

ik vind het een belachelijk groot bedrag...
en ik vraag me af; als hij een gebroken rug enz heeft, en misschien wel verlamd is, wat wil hij doen met 4,4 mil? operaties betalen, rostoel enz...
maar daar heb je geen 4,4 miljoen, en er is ook nog een verzekering toch??

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:10

En waar haalt haar verzekering dan het geld vandaan? Die zal zeker haar premies gaan verhogen tot onmogelijke bedragen, dus bij haar valt het niet te halen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:11

iklieftponys schreef:
Thomas schreef:
Fiat Punto.. een rug.... een lichaam... altijd hoofdpijn.

Het is wel een groot bedrag, maar ik denk dat hij een grote kans maakt om een groot bedrag terug te krijgen. Mede doordat het niet het eerste geval was met de loslopende paarden.

wie zegt dat hij zijn hele leven hoofdpijn zal hebben?

ik vind het een belachelijk groot bedrag...
en ik vraag me af; als hij een gebroken rug enz heeft, en misschien wel verlamd is, wat wil hij doen met 4,4 mil? operaties betalen, rostoel enz...
maar daar heb je geen 4,4 miljoen, en er is ook nog een verzekering toch??

Ik gok zomaar dat je geen ervaring hebt met mensen die (al dan niet door ongeval) in een rolstoel zitten

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:13

karijn schreef:
Een Fiat Punto van 4,4 miljoen? Laat me niet lachen! Gewoon de dagwaarde van de auto vergoeden en de eigenaresse van de paarden een fikse boete opleggen voor het loslopen van haar paarden en de nalatigheid om voor een goede afrastering te zorgen. Het zal mij benieuwen of hij die 4,4 krijgt...

de dag waarde van een oude fiat punto is geen hol :')
van de nieuwe fiat punto is het ook niet veel haha
wat een idiit zeg 4,4 miljoen eisen hiervoor _O-
ik mag hopen dat die rechter hierom in de lach schiet :') _O-