KNHS buitenseizoen van start met nieuwe proeven, bevalt het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:02

oline schreef:
rijvaardigheid en effect van de hulpen dubbel tellen vind ik juist een goed idee. Over het algemeen zijn de proeven weer gemakkelijker geworden omdat iedereen maar verder moet kunnen komen.
Doe mij de proeven maar moeilijker en dan met een deskundige jury.

Het is in de loop van de afgelopen decennia alsmaar gemakkelijker geworden inderdaad.

romygic

Re: KNHS buitenseizoen van start met nieuwe proeven, bevalt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:50

Beetje jammer dat het weer 3 maanden dezelfde proef is, echt een tegenvaller!!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:52

Impulsrubrieken zijn niet voor jonge paarden, maar voor ruiters die willen kennis maken met de wedstrijdsport. De proeven zijn nog lager dan het B niveau.

Voor jonge paarden worden jonge paarden proeven uitgeschreven.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:54

Flitssie schreef:
Nies_ schreef:
Ik snap je punt :j Al zijn er voor jonge paarden de impulsrubrieken in het leven geroepen (ja toch, of zit ik nu onzin uit te kramen?). Maargoed, dan niet door een S van hand veranderen, moet ook zeggen dat ik maar wat riep hoor :o . Ze kunnen bijvoorbeeld ook vragen om van hand te veranderen en dan op de diagonaal een overgang vragen, niet zozeer moeilijk, maar geeft wel wat afwisseling.

Impulsrubrieken zijn niet zozeer voor jonge paarden volgensmij? En die zijn er meer met springen heb ik gemerkt, heb tot nu toe 1 oefenwedstrijd gevonden met dressuur maar voor de rest niks, alleen BB springen alleen dat ga ik niet met m proberen :p

Een overgang op de diagonaal oid zou wel een goed idee zijn ja. Alleen kleine voltes (want door een s van hand veranderen is in principe gewoon een soort volte 10 m) zijn nog wat te hoog gegrepen in de B, vind ik dan.

Zou ook kunnen hoor, moet heel eerlijk bekennen dat ik me nooit zo verdiept heb in die impuls rubrieken..

Ja, daar heb je ook gelijk in, had er niet zo bij nagedacht toen ik dat zei. :o

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:55

Fair schreef:
Ik blijf punt 12 en 13 in proef 22 van het M2 toch maar raar vinden...

Heb ook gebeld naar de KNHS maar het bleek toch echt zo bedoeld te zijn, nou ik ben benieuwd! :D

Is dat dat stuk met die eerste keertwending en dan de F-E-H uitgestrekte stap? Die is inderdaad echt raar en totaal niet makkelijk te rijden!

En idd die 3 maanden dezelfde proef is echt niet leuk! Jaren geleden had we nog elke keer een andere! Daar zat veel meer uitdaging in! En zeker aangezien mijn vader en ik beide op hetzelfde paard in dezelfde categorie rijden... Ons paard kent die proeven nu al uit z'n hoofd en dat helpt niet bij de stap-galop overgangen!

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:44

ik vindt het maar stom. er is bijna niks veranderd, wel moet iedereen een nieuw boekje kopen.

had het wel leuk gevonden als er hele nieuwe proeven waren gekomen!
ze heb ben 5 jaar de tijd om wat nieuws te verzinnen toch!
hopelijk komen ze over 5 jaar met wat leukers!!!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:36

Je hoeft het boekje niet te kopen, want de A4 bladeren staan gratis op de website van de KNHS! Maar dat is wel moeilijker, vandaar dat iedereen liever een boekje heeft.

Ik vind het wel fijn dat er nu een plastic hoesje omheen zit! Hopelijk overleeft het boekje de 5 jaar nu beter!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:43

Ben je verplicht een nieuw boekje te kopen? En zijn er in de B veranderingen? Vind namelijk beetje zonde geld om een boekje te kopen als er in de B niets veranderd is :')

Edit; ik heb even gekeken, ze hebben bij proef 5 15 en 16 samengevoegd, en bij proef 6 5 en 6. Ik neem aan dat ik dan gewoon voorgelezen kan worden uit mijn oude boekje?

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:03

ach voor mij geen nieuw boekje..
had ze toch al overgetyped in in plastic, dus dat heb ik nu ook weer gedaan.
vind er niet veel veranderd, jammer genoeg..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 07:02

Plastic hoesje is zeker fijn. Die mogen ze erin houden.

michelle1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 08:00

Ik vind de Z2 proeven wel verbeterd! Ik heb afgelopen zondag gestart en ik had echt het gevoel dat ik meer tijd had om alles netjes af te werken! Vooral in proef 30.

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 08:22

11AFotograaf schreef:
Is dat dat stuk met die eerste keertwending en dan de F-E-H uitgestrekte stap? Die is inderdaad echt raar en totaal niet makkelijk te rijden!

En idd die 3 maanden dezelfde proef is echt niet leuk! Jaren geleden had we nog elke keer een andere! Daar zat veel meer uitdaging in! En zeker aangezien mijn vader en ik beide op hetzelfde paard in dezelfde categorie rijden... Ons paard kent die proeven nu al uit z'n hoofd en dat helpt niet bij de stap-galop overgangen!

Ja, dat is dat stuk!

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:24

Ik vind de nieuwe proeven niet fijner geworden ofzo,
Doe mij de oude maar ;)

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:45

Fair schreef:

Heb ook gebeld naar de KNHS maar het bleek toch echt zo bedoeld te zijn, nou ik ben benieuwd! :D

Deze lijn heeft er altijd al ingezeten maar dan in het Z, nu is deze lijn verplaats naar het M2. Het ziet er misschien wat raar uit maar het is prima te rijden, niks geks aan

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:47

impi schreef:
Fair schreef:

Deze lijn heeft er altijd al ingezeten maar dan in het Z, nu is deze lijn verplaats naar het M2. Het ziet er misschien wat raar uit maar het is prima te rijden, niks geks aan

Nou ik vind het maar een onnozele lijn. en ik stel me voor dat hij in een 20x60 baan makkelijker te rijden is.
Je moet nou echt een mega scherpe wending maken! :O
Doe mij de oude M2 proeven maar. die gingen lekker vlot.
Ik vind de boel nou een beetje langdradig netzoals het M1..

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:09

Ik moet zeggen dat ik de B/L1 proeven ook dodelijk saai vind, dit is mede ook een reden dat ik geen dressuurwedstrijden meer rij.

Thuis rij ik zo nu en dan wel proefjes maar dan uit de multomapjes die er vroeger waren daar had je tenminste nog leuke B proeven in waar een beetje moeilijkheid in zat.