Britse ezel krijgt onderscheiding voor uitzonderlijke moed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:18

ahh, wat leuk & lief! _/-\o_ <3

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:18

Waar maken mensen zich nou weer druk om. >;)
Het is toch harstikke leuk dat de ezel (en dus ook de eigenaar die deze dieren redt) in de schijnwerpers komt. Gun het hen van harte!

Foto van die twee is trouwens te lief! <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:21

Leuk verhaal, maar uitzonderlijke moed?? Dier vertoonde alleen maar zijn natuurlijke, verdedigende, gedrag....

Kuggur

Re: Britse ezel krijgt onderscheiding voor uitzonderlijke moed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:42

Ezels worden gebruikt als "beschermdieren" voor free range schapenkuddes in gebieden met predatoren zoals coyotes. "Uitzonderlijk gedrag" zoals gesteld in dit op zich mooie berichtje is het dus niet.

o0horsey0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:44

Wat een superlieve foto zeg. En echt geweldig hoe ook "verschillende" dieren toch een hele goede band kunnen hebben. :P

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 13:07

wat lief dat ie dat heeft gedaan echt droppige foto <3

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 13:40

Wat een mooi verhaal en wat een mooie foto. Zo zie je maar, dat vriendschap bestaat in verschillende maten en grote.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 13:52

Voor alle mensen die denken dat een ezel het leuk vind om nooit normaal om te kunnen gaan met soortgenoten die hem begrijpen... Breng es een jaar door met een chimpansee en niemand anders, en kom dan vertellen of het leuk was. Ik denk toch echt van niet....

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 13:59

Miss_Malfoy schreef:
Voor alle mensen die denken dat een ezel het leuk vind om nooit normaal om te kunnen gaan met soortgenoten die hem begrijpen... Breng es een jaar door met een chimpansee en niemand anders, en kom dan vertellen of het leuk was. Ik denk toch echt van niet....

Nee de Gouden Kooi was een succes wou je zeggen :') hahahaha
Geen haar op mn hoofd die eraan denkt om een jaar lang ergens opgesloten te zitten met mensen,geef me dan maar die chimpansee :D

Leuk verhaal van die ezel en het schaapje.
Dat zijn in ieder geval berichten waar je vrolijk van word. :j *\o/*

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:05

aaahh wat enorm lief zeg! <3

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:05

Miss_Malfoy schreef:

Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor (alleen reageer je wel erg fel :o ).
De ezel en het schaap zijn vrienden bij gebrek aan beter. Beide zouden met soortgenoten niet meer zo naar elkaar toe trekken denk ik.
Weet het uit ervaring. M'n ezel vond het prima met m'n paard samen maar is nu nog gelukkiger met 2 andere ezels erbij. Zelfde geldt voor het paard in een kudde. En dan zijn dat nog leden uit de zelfde paardachtigen familie.

Maar goed, ik vind het toch een leuk verhaal en super schattige foto. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:08

ach die foto,wat lief :+:

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:16

manex schreef:
Op zich wel een aparte actie van die ezel.

Maar zo'n onderscheiding vind ik dan weer flauwekul. Die gaat inderdaad naar
de eigenaar, terwijl die niks heeft gedaan om dat ding te verdienen.

Apart is het niet echt, ezels zijn geen vluchtdieren zoals paarden maar ze zullen eerder aanvallen. Ze worden ook wel ingezet om kuddes schapen/koeien te beschermen tegen roofdieren... meestal lopen er veulens van de ezels zelf tussen en zo beschermen zo ook meteen het andere vee.

Ontzettend lieve foto trouwens. :)
Maar het kan ook goed fout gaan... vooral met hengsten. Ezels zijn speelse dieren en hun spel is veel ruiger dan dat van een paard (echt, hoe ze hier onderling staan te 'knokken' met elkaar bij wijze van spel!). Laat staan dat kleine dieren dat aankunnen. Je hoort wel vaker dat geiten/schapen/varkentjes aangevallen worden door gefrustreerde ezels die alleen met kleinere dieren staan; de ezel kan zijn speeldrang niet kwijt want hij staat alleen en niet bij soortgenoten, maar het kleinere grut kan ezelspel helemaal niet aan. Soms raken ze zo gefrustreerd dat ook mensen aangevallen worden. Ezels moeten eigenlijk gewoon echt altijd een ezelmaatje hebben (en een ezel is geen paard met lange oren, dus alleen een paard erbij voldoet eigenlijk ook al niet).

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:30

Ik voel een nieuwe Disney tekenfilm aankomen..;-)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:38

Haha, ik ook.
Genaamd:''De dappere Ezel''

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:42

Blij dat er toch nog mensen zijn die het met me eens zijn. Je zet een kuddedier gewoon niet zonder soortgenoten imo.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:44

Miss_Malfoy schreef:
Blij dat er toch nog mensen zijn die het met me eens zijn. Je zet een kuddedier gewoon niet zonder soortgenoten imo.

Het zijn kuddedieren, maar dat betekent niet, dat ze niet voor andere dieren mogen kiezen.
Onze geit zit toch ook met kippen. En die doet ze helemaal niets. Beter gezegt, ze zijn gezamelijk vrienden.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:45

Sorry biggers dat vind ik gewoon een beetje naief klinken. Dat het goed gaat wil niet zeggen dat de geit gelukkiger zou zijn met soortgenoten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:48

Biggers schreef:
Miss_Malfoy schreef:

Het zijn kuddedieren, maar dat betekent niet, dat ze niet voor andere dieren mogen kiezen.
Onze geit zit toch ook met kippen. En die doet ze helemaal niets. Beter gezegt, ze zijn gezamelijk vrienden.

Kiezen is prima, maar op het moment dat je een geit alleen met kippen zet heeft het dier toch helemaal geen keus? Je kunt er niet omheen dat (in de meeste gevallen, het komt wel voor dat dieren andere dieren uitkiezen als vriendje terwijl er sprake is van keuze; zoals die olifant die een hond als beste vriend heeft, terwijl er in dat gebied meerdere olifanten en honden lopen) dier vs soortgenoot de beste optie is.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:21

1e gedachte.... Kerst!!
zielig ezel veulen,moederloos lammetje....hmm wanneer zou het boek uitkomen? :D

Wel erg leuk om ook zo'n bericht te lezen.
Ben wel benieuwd wat de ezel met z'n certificaat gaat doen :))

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:40

Biggers schreef:
Miss_Malfoy schreef:

Kiezen is prima, maar op het moment dat je een geit alleen met kippen zet heeft het dier toch helemaal geen keus? Je kunt er niet omheen dat (in de meeste gevallen, het komt wel voor dat dieren andere dieren uitkiezen als vriendje terwijl er sprake is van keuze; zoals die olifant die een hond als beste vriend heeft, terwijl er in dat gebied meerdere olifanten en honden lopen) dier vs soortgenoot de beste optie is.[/quote]

Ja dat weet ik, maar de geit vraagt er eigenlijk om, dat de kipjes bij d'r komen.
En wat doen de kippen.
*wandel wandel.*
En zijn in het geitenhok :)
Dus ze kunnen wel degelijk kiezen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:51

Leuk verhaal!
Ik denk dat die ezel liever een emmer wortels heeft dan een onderscheiding :+ .

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:45

Super lief verhaal.

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:49

Leuk verhaal inderdaad!
Trouwens, mijn verzorgpony was ook een lange tijd bevriend met een ram, ook een schaap dus. Helaas moest de ram weg nadat de vrouwlijke schaapjes waren voorzien van de lammetjes, haha.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:55

Hier krijg ik kippenvel van, mooi zeg.

Die foto, erg mooi, dat ze lang en gelukkig leven mag leiden met elkaar. Maatjes door dik en dun.