Benieuwd waar ze heeft gelegen, zal wel ergens afgelegen zijn want dit moet toch wel opvallen ... sneu hoor, proces verbaal voor de eigenaar, die komt er geheid weer makkelijk vanaf
Nimber
Geplaatst: 31-03-11 11:45
vreselijk wat een sneu diertje
TanteSabien
Geplaatst: 31-03-11 11:47
#@#$)^(%^%(#% Moet niet gekker worden zeg!!! En wedden dat de eigenaar een boete krijgt en daarmee klaar? Dit is gewoon verschrikkelijk!
Alice13
Geplaatst: 31-03-11 11:48
Ik kan dat ook niet begrijpen, ik ken zo al genoeg mensen bij wie ik aan de bel kan trekken als ik mijn pony/paard niet zou kunnen onderhouden! Daarnaast had de eigenaar hebben kunnen verkopen ed. Dit is gewoon dieren mishandeling toekijken, weten dat je je pony dood laat gaan! Ik hoop dat de eigenaar hiervoor wordt gestraft. Is er zo iets als een register, dat je na dieren mishandeling geen nieuwe dieren meer mag aanschaffen? Want daar ben ik dan voor dit soort mensen voor, die zijn geen dieren waard!
jezus, nou tis maar goed dat ik niet weet waar de eigenaar woond.
ze zouden hier net zo streng moeten wezen als in amerika of zo.
Ragdollcat
Geplaatst: 31-03-11 11:50
Hier snap ik helemaal niets van, hoe kan iemand dat arme ding nou over zijn lot laten?
Waarom neem je dan dieren? als je er niet voor zorgt en of ernaar omkijkt.
Esgaroth
Geplaatst: 31-03-11 11:52
Afgezien van dit afschuwelijke dierenleed, vraag ik me af hoeveel dieren er nog een gruwelijke dood moeten overlijden door verwaarlozing, voordat er eindelijk eens fatsoenlijke wetten worden gemaakt die dit soort praktijken verbiedt. Wanneer iemand niet wordt gestraft hiervoor en men tevens geen hart heeft, waarom zouden ze dan voor hun dier zorgen? Het interesseert ze niet, ze worden er niet voor gestraft.. hoppa! Dier gaat dood, en jij bent er vanaf.
Zelf zou ik mn reet afvegen met een boomblad als ik hierdoor mijn dier kan redden, maar goed.
Daphne__
Geplaatst: 31-03-11 11:55
Niet te geloven! Arm diertje..
Shanedow
Geplaatst: 31-03-11 11:55
Aaaah wat verschrikkelijk zielig ..
Arme beestje, verschrikkelijk dat iemand zoiets kan doen !!!
Tafje
Geplaatst: 31-03-11 12:02
Ja.. te erg voor woorden
En wat krijgt de eigenaar? Een proces verbaal... Dat is een passende straf, belachelijk! Ga celstraffen zetten op dierenmishandeling, zoals in Amerika. Dat schrikt toch meer af dan een verbaaltje!
Tigra_
Geplaatst: 31-03-11 12:06
Zonde zeg! Echt erg dat het daar al 3 dagen lag. Je zou die eigenaar toch z'n nek omdraaien. Bah misselijke mensen.
lisaislisa
Geplaatst: 31-03-11 12:06
Arm beestje Die eigenaar mag hetzelfde lot begaan
xEline
Geplaatst: 31-03-11 12:07
jammer dat dit niet eerder is opgemerkt! ik hoorde dat er ook nog 4 honden verwaarloosd werden heel jammer
In het artikel op nu.nl staat nog een verwaarlozingszaak met 9 kooikerhondjes in benchen vol uitwerpselen. Te zielig weer dat dit gebeurd!!
Faruba
Geplaatst: 31-03-11 12:20
Er waren ook nog 7 honden aangetroffen helaas.
**Inspectie vindt bijna-dode dieren De Inspectie Dierenbescherming heeft flink moeten ingrijpen in Zwolle. De inspectie vond bij een vrouw zeven verwaarloosde honden en in een weiland een jonge stervende pony.
De honden zaten in een bench in een centimeters dikke laag uitwerpselen. Daardoor was hun huid aangetast. Ook hadden ze al lang geen eten meer gehad en hadden ze ontstoken ogen.
De pony was ook sterk vermagerd. Hij lag al drie dagen in een weiland. De dierenarts moest hem laten inslapen. De eigenaren van de dieren hebben een proces-verbaal gekregen.
Pinda_Dipje
Geplaatst: 31-03-11 12:21
Vreselijk.... Hopelijk heeft de pony nu zijn welverdiende rust.
Onbegrijpelijk dat mensen niet eerder aan de bel trekken, ze hadden hem zelfs hier mogen brengen. Is er geen plek, dan maak ik wel plek... Doodzonde!
Angeliekje
Geplaatst: 31-03-11 12:22
Ongelooflijk.... Ze moeten die vrouw zelf in een kooi stoppen en er niet meer uitlaten.... Wat hebben die beesten geleden...
Volgens mij word het echt tijd dat er een petitie word gestart, ik geloof dat je veertigduizend handtekeningen moet verzamelen om iets op de agenda van de tweede kamer te krijgen, ik ben niet zo'n techneut om een site te maken maar wel de eerste die z'n handtekening zet, jullie allemaal wel. Dus wie kan dit, een petitie opzetten voor het strenger straffen, vooral financieel, van dierenbeulen want de bak in helpt toch niet, je moet ze in de portemonnee pakken.
Echt, ik zou zo graag zien dat er zwaardere straffen op staan. "Proces Verbaal"... Kom op zeg, wanneer gaan we toch over op arrestaties en gevangenisstraffen!! Ik vind dat in dit geval echt verdiend!
Natuurlijk vind ik dit ook heel sneu... Maar vraag me soms wel af waarom er met twee maten wordt gemeten. De konikspaarden mogen niet bijgevoerd en gaan dood van de honger...dat wordt als "natuurlijk" gezien. En waarom wordt er hier dan zoveel ophef gemaakt? Ga er wel even vanuit dat ze in een groot weiland in een achteraf gebied stonden en niet in een weilandje bij iemand thuis. Bij ons in de polder staan ook veel paarden en pony's, maar daar komt ook niet echt elke dag iemand langs.