Edward Gal voert de druk op voor Matthias Alexander Rath

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Edward Gal voert de druk op voor Matthias Alexander Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:14

Ok, dan heb ik het anders geintepeteerd ;-)

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:16

annastasia schreef:
Juut schreef:
Super dat Edward is uitgenodigt Totials gewoon op stal weer voor het eerst te zien. En dat hij proffecioneel blijft naar de ruiter die zijn plekje in het zadel heeft ingenomen. Denk dat ik in zijn plaats degene minstens 100 x vervloekt had :P

Ik lees juist dat hij nog geen uitnodiging heeft gehad.

Cayenne schreef:
Tot nu toe is het nog niet tot een confrontatie gekomen tussen Gal en Rath, maar Edward wil de uitnodiging van Ann-Kathrin Linsenhoff (stiefmoeder van Rath en eigenaresse van de sportrechten voor Totilas) graag aannemen om het paard te komen bezoeken.
"Ik zal zeker op haar uitnodiging ingaan en ik vind het ook erg netjes van haar om dit aanbod te doen. Het zou namelijk erg moeilijk voor me zijn om Totilas weer voor de eerste keer te zien tijdens een grote wedstrijd."
.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:29

Ik heb het gevoel dat ze hem uitnodigen om nog wat tips te vragen ;)
Heb een filmpje van Rath en Totilas gezien van de hengstenshow in duitsland maar daar was toch regelmatig miscommunicatie bij Rath en Totilas te zien. Het was minder mooi vond ik dan de eerste keer dat hij Totilas voorstelde.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:33

manubres schreef:
Heb een filmpje van Rath en Totilas gezien van de hengstenshow in duitsland maar daar was toch regelmatig miscommunicatie bij Rath en Totilas te zien. Het was minder mooi vond ik dan de eerste keer dat hij Totilas voorstelde.

Oeh, heb je daar een link naar? Ben wel benieuwd!

Ik denk dat niet alleen Edward, maar heel Nederland Totilas mist.. wat een wereldpaard!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:43

manubres schreef:

Viel mij inderdaad ook op dat Totilas wel wat steken liet vallen (of eigenlijk Rath).

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:45

Hier is de link. Heb het filmpje ook nog even gekeken. Hij loopt nog steeds super hoor...maar er zijn steeds kleine communicatieprobleempjes. Van passage even in galop, van uitgestrekte draf even in galop....maarrrr het blijft een bewegingsgeweldenaar! Ben echt benieuwd hoe het gaat als hij met Totilas een volledige proef moet rijden (onder druk).
http://www.youtube.com/watch?v=U5ltbViWs3o

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:59

Ik heb vernomen uit betrouwbare bronnen dat de combinatie Rath Totilas helemaal niet zo soepel verloopt.
Vermoed dan ook dat die uitnodiging is voor de nodige tips.

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:33

Mizz_mol schreef:
Ik heb vernomen uit betrouwbare bronnen dat de combinatie Rath Totilas helemaal niet zo soepel verloopt.

Heb ik idd ook gehoord ja!
Het blijft afwachten, maar ik verwacht niet dat Rath en Totilas het samen super goed gaan doen....

ik denk ook voor tips,
natuurlijk is het dan aan Edward of hij die ook geeft...

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:38

Mizz_mol schreef:

Heel de paardenwereld, Totilas-fanschare en trouwe Edward-aanhangers verwachten meteen het zelfde beeld te zien als toen hij nog in Harskamp stond. HOE?! Iedereen weet dat combinaties moeten wennen aan elkaar. Het kan nou eenmaal niet opstappen en foutloos wegrijden zijn.

Ik gun het Rath net zo goed om samen met Totilas een echte combinatie te gaan vormen, en natuurlijk is het dan fijn als Edward bereid is om te komen kijken en hoogstwaarschijnlijk tips te geven.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:57

ze vragen niet voor niets of dat Edward langs wilt komen....
ongetwijfeld zullen ze vragen aan hem stellen! (geef ze geen ongelijk)

de vraag is dan ook: zal Edward overal antwoord op geven? het blijft een concurent.
Edward zal daar vast goed mee omgaan!
maar net zoals Edward al zei: Wanneer hij eenmaal voor je wilt lopen, hoef je als ruiter bijna niets meer te doen. Totilas loopt dan compleet op eigen benen en dat is een ongelooflijk gevoel,"

als de klik er niet is tussen paard en ruiter...... tja..

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:03

*juicht stiekem* Tsja Totilas word / werd door Edward altijd als soort danspartner gezien en ik heb het idee dat Rath hem als 'gewoon' paard of object ziet.
Die klik moet je hebben...

En heb je hem niet... *MISCHIEN GAAT IE TERUG NAAR EDWARD!!! **

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:13

Haha ja dat zou zó fijn zijn he! Maar ik ben bang dat dat er niet in gaat zitten.

Chapeau voor Edward wederom. Wat een held is dat he. Zo sportief blijven onder zulke omstandigheden! Fijn dat hij Totilas vooraf mag bezoeken.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:14

Elin_ schreef:
*juicht stiekem* Tsja Totilas word / werd door Edward altijd als soort danspartner gezien en ik heb het idee dat Rath hem als 'gewoon' paard of object ziet.
Die klik moet je hebben...

En heb je hem niet... *MISCHIEN GAAT IE TERUG NAAR EDWARD!!! **

Tikje negatief klinkt dit. Ik denk dat Rath echt onder een grote druk staat en dan is het lastig om de combinatie kloppend te krijgen.
Ik kan me niet voorstellen dat Rath Totilas ziet als een object, hij zal eerder alle moeite moeten doen om Totilas gewoon als een paard te zien met zijn eigen wensen en eigenaardigheden, dat is lastig onder zo`n druk...

Ik geef het iemand maar te doen hoor....

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:16

Klinkt niet negatief alleen ik mag hem en zijn rijstijl niet := kan best een aardige vent zijn hoor ,maar mij gaat het om hoe die eruit ziet (niet uiterlijk ,maar gedrag , gezicht , lichaamshouding etc) en hoe die rijd.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:30

wat bevalt je niet aan zijn rijden?

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 03:40

Prachtig stukje :D

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 06:52

Sportief van Edward! Zo hoort een sportman ook naar buiten te treden.
Ik heb Toot en Rath tijdens de 2de hengstenshow in D. gezien.
Het beeld oogde al veel rustiger dan het filmpje van hengstenshow 1.
Logisch zo veel spanning en zo veel verwachtingen op de schouders van zo'n jonge knul.
Als ruiter vond ik Rath zeer goed en rustig overkomen.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:11

Ik ben erg benieuwd wat hij gaat doen in mei!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:12

Ik vind het met veel tact geschreven, om zo maar te zeggen. Hij valt niemand af en blijft bij hemzelf, hoewel ik me voor kan stellen dat het nog steeds heel moeilijk is (en dat schrijft hij ook). :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:24

Laat Dr Rath met Totilas maar schuiven. Dr Rath is ook een erg goede ruiter met veel gevoel voor paarden dus dat komt helemaal goed.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:30

Netjes van edward hoe die er over praat maar we zullen zien war m.rath kan met toot
Misschien had m.rath beter het afgelopen weekend beter wel kunnen komen met een ander paard naar wereld beker kw dan weet tie hoe de sweer is om hem heen das beter dan nu de eerste keer met totilas naar nederland te komen met het wk

Maar hoop dat ed op tijd klaar is met voice dat tie iets kan laten zien maar we hebben parzival

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:50

@ inamulder
Dat is natuurlijk wel zo, maar de druk van een hengstenshow is natuurlijk niet te vergelijken met de druk van een internationale wedstrijd .
Als Rath slim is rijdt hij de eerste keer op wedstrijd enorm slecht....valt iedereen over hem heen en kan hij het daarna alleen nog beter doen ;)
Laatst bijgewerkt door manubres op 29-03-11 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:50

Edward lijkt me een sympathieke man :) Hij gaat hier zo netjes mee om.

En je kunt nou eenmaal niet verwachten dat een nieuwe combinatie meteen net zo klikt als een combinatie die heel wat samen heeft bereikt. Dat heeft tijd nodig. en mischien komt ie wel nooit zover, so be it. Sommige combinsties klikken nou eenmaal niet. Dat zegt niet alles over de kunde van een ruiter of de kwaliteit van een paard.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:05

tiger27 schreef:
Misschien had m.rath beter het afgelopen weekend beter wel kunnen komen met een ander paard naar wereld beker kw dan weet tie hoe de sweer is om hem heen das beter dan nu de eerste keer met totilas naar nederland te komen met het wk

Hij was in januari al op de jumping amsterdam met ander paard. Vond hem zeer sympathiek rijden. Na laatste halt beloonde hij eerst zijn paard om vervolgens pas af te groeten. Werd beetje onpasselijk van de mensen op de tribune die maar door zaten te zeuren over dat hij Totilas te rijden heeft. Ik vind het ook dood en doodzonde maar slik nu die drol maar eens door. Ik moet ook nog maar zien dat hij Toot beter rijdt, maar het feit dat Edward 'm niet meer rijdt ligt er nu eenmaal.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:21

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt