Pony ingeslapen na ernstige verwaarlozing in Winterswijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiekbram

Re: Pony ingeslapen na ernstige verwaarlozing in Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 11:07

slik... mijn oude pony is verkocht naar Winterswijk.. hopelijk gaat het niet om hem.

Bah..dat er nog zulke mensen bestaan!

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 11:17

en terrecht dit..jeetje puur om de handel allemaal..arme ponys :(:)
hoop dat die sukkel er van leert!

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:14

Verschrikkelijk... ;(

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 13:08

Wat................. afspraken ?
In beslag nemen, en nooit meer dieren laten hebben.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 13:28

Le_onie schreef:
Ben benieuwd wie het is, woon zelf ook aan de kottenseweg nl! Maar ik ken geen man van 29 wie pony's houd..? Zal het nog wel horen denk ik!

hij woont er ook niet bij..ben benieuwd of ze ook meteen bij hun thuis zijn wezen kijken?!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 13:38

gootje12 schreef:
Wat................. afspraken ?
In beslag nemen, en nooit meer dieren laten hebben.

Helemaal mee eens!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 15:09

zo'n persoon mag van mij nooit meer dieren in huis hebben.
wil niet weten wat voor ravage hij nog meer aan kan richten daarmee.

isabelle_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:41

vreselijk.... ben er stil van..

madee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:20

hoorde vanmiddag dat het een man is die voor zijn beroep handelt in paarden en pony's, schijnt in een andere buurtschap rondom winterswijk te wonen.

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:31

Ik weet wie het is en ken hem ook, had het persoonlijk niet achter hem gezocht.
Maarja, zo zie je maar weer..

arvistables

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:45

tss, wie weet hoe lang die beesten daar al een rot bestaan hebben gehad. Zou de AIVD er al eerder van hebben gehoord? waarom treden ze daar dan zo laat op en komt men keer op keer bij een pony in grubbenvorst kijken die dus NIET verwaarloosd werd?
Hadden die beesten daar maar gestaan |(

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:47

Dat dit nog steeds gebeurd, pff.., die man mag hier trouwens niet zomaar vanaf komen

madee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:05

heel triest allemaal

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:40

Wat ik ook gehoort heb is, die pony wie ingeslapen is, dat die al erg ziek was en dat die gene dus, de dierenarts heeft gevraagd of het niet beter was dat hij een spuitje kreeg omdat hij dus ziek was, maar de dierenarts zei dat dat niet nodig was. Daarna is dus de controle geweest, dus mijn vermoeden is dat de dierenarts de dierenbescherming ingelicht heeft? Nogmaals, dit heb ik gehoort dus ik weet het niet zeker!

Mieke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 23:14

Begrijpelijk al jullie reacties. Jammer alleen dat er vanalles bij verteld wordt wat totaal niet waar is! Dit was absoluut geen verwaarlozing! En de pony's zijn helemaal niet in beslag genomen! Als het echt verwaarlozing was zoals de politie berichten zeggen dan waren ze wel in beslag genomen! Deze man heeft meerdere malen de dierenarts bij de pony gehad! en altijd gezorgd dat hij genoeg voer en water had! Man heeft zelfs gevraagd aan de dierenarts of het niet beter was om het diertje te laten inslape echter vond de dierenarts dit niet nodig! Als je niks om je dieren geeft haal je dan een dierenarts erbij? Mensen ik begrijp jullie reacties maar dit verhaal is echt totaal ten onrechte op deze manier door de politie naar buiten gebracht en wordt nu opgeblazen door al het geroddel!

Rixt95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 13:36

Weet je wat ik echt niet begrijp!?
Deze schoften komen er zo makkelijk vanaf! En dan te bedenken dat als wij op onze verbouwing (zelf) 4m2 asbest verplaatsen wij na de rechtzaak moeten + een enoooormee boete! (omdat wij een bedrijf hebben en geen particuliere zijn, die dit wel mogen doen)

Dikke vette onzin! Er worden beesten zwaarverwaarloosd en nóg kan die vent ze houden? Onder toezicht van AID? Ppfff... Soms snap ik al die regeltjes niet, die beesten moeten een nieuw huis krijgen waar wél voor ze gezorgd word. Denken die mensen nou echt dat die man zijn beesten nu ineeens wel gaat verzorgen? Dan is het alleen maar omdat hij anders problemen krijgt. Echte dierenliefde kent hij niet...
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 27-03-11 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype aangepast

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 14:49

Mieke1979 schreef:
Begrijpelijk al jullie reacties. Jammer alleen dat er vanalles bij verteld wordt wat totaal niet waar is! Dit was absoluut geen verwaarlozing! En de pony's zijn helemaal niet in beslag genomen! Als het echt verwaarlozing was zoals de politie berichten zeggen dan waren ze wel in beslag genomen! Deze man heeft meerdere malen de dierenarts bij de pony gehad! en altijd gezorgd dat hij genoeg voer en water had! Man heeft zelfs gevraagd aan de dierenarts of het niet beter was om het diertje te laten inslape echter vond de dierenarts dit niet nodig! Als je niks om je dieren geeft haal je dan een dierenarts erbij? Mensen ik begrijp jullie reacties maar dit verhaal is echt totaal ten onrechte op deze manier door de politie naar buiten gebracht en wordt nu opgeblazen door al het geroddel!

Tja dat krijg je he van zulke berichten ? Je kan nu wel fel reageren op ons, maar wij kunnen er niks aan doen dat de politie berichten dit melden. En het is menselijk dat mensen zo hierop reageren... Of begrijp jij dat niet ?

Mieke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:03

Ik begrijp jullie reacties volkomen zoals ik ook al aangaf in het bericht! Wilde alleen aangeven dat we blijkbaar niet altijd blind moete vertrouwe op wat de media naar buiten brengt! Er word van een mug een olifant gemaakt! Ben zelf een enorme dierenliefhebber dus begrijp alle reacties volkomen!

madee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:11

dat we de media met een korrel zout moeten nemen, is wel duidelijk, maar in dit geval gaat het niet alleen om iets dat in de media gezegd wordt.
op de site van de politie staat gewoon het politiebericht te lezen, helaas voor de man in kwestie plaatst de politie geen onzin c.q. aangedikte verhalen op hun site.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:13

Misschien kloppen berichten niet helemaal maar lijkt me niet dat dit zomaar naar buiten gebracht wordt?

Rensjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:26

sja lijkt me raar dat de media berichten versturen die niet kloppen.
Tuurlijk zullen er details zijn die wij allemaal niet weten maar ze zullen toch niet een heel verhaal verzinnen.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:12

Rensjee schreef:
sja lijkt me raar dat de media berichten versturen die niet kloppen.
Tuurlijk zullen er details zijn die wij allemaal niet weten maar ze zullen toch niet een heel verhaal verzinnen.

Dat denk ik eerlijk gezegt ook, al vind ik het allemaal wel een beetje appart verlopen nu. Soms word het wel een beetje veranderd, maar een compleet ander bericht zullen ze echt niet in de krant laten zetten. Daar geloof ik niks van!

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:30

Mieke1979 schreef:
Ik begrijp jullie reacties volkomen zoals ik ook al aangaf in het bericht! Wilde alleen aangeven dat we blijkbaar niet altijd blind moete vertrouwe op wat de media naar buiten brengt! Er word van een mug een olifant gemaakt! Ben zelf een enorme dierenliefhebber dus begrijp alle reacties volkomen!

waarom laten ze dan geen recertivicatie zetten of hoe het dan wel gegaan is?
sta er echt niet van te kijken,hoorde al meerdere zielige verhalen al voordat dit naar buiten kwam

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:55

Het is altijd moeilijk te zeggen in hoeverre zo'n bericht klopt. Het zou inderdaad kunnen dat het om een al zieke pony ging. Dat weet niemand. Maar er staat ook in dat de dieren er slecht bij stonden. Geen respect voor de eigenaar in ieder geval. Een hoge boete en als hij die niet kan betalen, een paar dagen goed nadenken in een hok van 4 x 4.. Doet de mens goed!

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:14

écht zoooo belachelijk dat dat soort krepiel zonder straf er vanaf komt!
het is echt niet meer normaal op vandaag pfffff.

en als de paarden in een slechte toestand zouden zijn, dan zou de eigenaar zo snugger moeten zijn
om zelf eens de dierenarts te moeten laten komen ! en als hij de kosten te veelzou vinden
dan moet 'ie maar geen paarden aafschaffen !

dat die allemaal maar eens een gevangenis straf krijgen !
paarden hebben ook gevoelens!!!!!