fries paardencentrum verkocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nishrinakn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 16:24

Eindelijk weer orde.

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 17:24

Naz schreef:
Helaas, ik krijg de Drachtster Courant niet, zal t morgen bij mijn ouders eens bekijken.
Voor de mensen die het centrum niet kennen, zo lag het er vanavond tegen 20.00 uur bij Haha!
Afbeelding

Haha en dan te bedenken dat toen het net geopend was dat hele parkeerplek elke dag stampvol zat! *LOL*

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 17:48

joyce B schreef:
In de Drachtster Courant van vandaag stond een stuk over het voortbestaan van het voormalige FPC. Hierin wordt geschreven dat het paardenbedrijf blijft, maar dat er ook niet-paardenevenementen zullen worden gehouden. De evenementen hal is perfect geschikt voor grote evenementen (GOA, King Lear, en autoshows werden er al gehouden) en die zullen er dus meer komen...

Iemand uit Drachten die zin heeft het hele artikel over te typen?

Ff kopieren en plakken! Haha! Haha! Haha! ( Knipoog )

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:08

Volgens iemand die rijdt zijn er paarden/pony's verkocht. Het paard waar hij vaak op rijdt (Lucky, een vos merrie) schijnt nu te staan in Emmen op een manege.... wie weet er wat meer van...?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:02

Echt zonde van zo'n mooi centrum. Ik ben er ook een aantal keren geweest, en het is echt super terrein. Ik hoop dat ze het nog wel voor paardenactiviteiten gaan houden, dan maar deels, want het zou zonde zijn als zo'n mooie hal niet meer gebruikt kan worden.

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 18:59

smiley schreef:
Volgens iemand die rijdt zijn er paarden/pony's verkocht. Het paard waar hij vaak op rijdt (Lucky, een vos merrie) schijnt nu te staan in Emmen op een manege.... wie weet er wat meer van...?

Vos? Bjorn is een vosruin....Lucky is bruin met zwarte manen en staart maar goed.... Wie weet waar de rest van de pony's heen is?

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:05

RodeoGirl"]
[quote="smiley schreef:

Vos? Bjorn is een vosruin....Lucky is bruin met zwarte manen en staart maar goed.... Wie weet waar de rest van de pony's heen is?
[/quote]

Toen ik er een keer ben gaan kijken was het toch echt een (koffie)vos! ik weet niet waar de rest heen is...

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:29

smiley"]
[quote="RodeoGirl"][quote="smiley schreef:

[/quote]

Toen ik er een keer ben gaan kijken was het toch echt een (koffie)vos! ik weet niet waar de rest heen is...
[/quote]

Jaa...dan was het wel die Lucky!..Lucky is koffievos!

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:04

Lucky staat in Oosterboer bij meppel.
wij hebben daar les van onze school.
Maar er is iemand van onze klas die lucky misschien weer wil kopen geloof ik.

Friesemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:07

Ja idd.. Daar bij manege westerbrink geloof ik...
Ik vind het een heel erg mooi paardje!!!
Btw zit ik bij merel in de klas vandaar...

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:42

Hier even een bericht van de persoon zelf die vroeger op het FPC manegelessen volgde.

Ik ben inmiddels al bij Manege Oosterboer geweest op donderdag en heb Lucky gelukkig weer gezien. Het was een vrij grote schok toen ik hoorde dat Lucky met de andere paarden was verkocht. Helemaal omdat ik bijna 5 jaar lang elke week in de les op Lucky heb gereden en ook de afspraak met het FPC had dat ik bij eventuele verkoop zou worden gebeld zodat ik ook een bod kon uitbrengen. Ze is echter gewoon verkocht zonder dat ik ben gebeld, geeft wel weer aan hoe ze met mensen omgaan op het FPC... It's all about the money en ook niet sinds kort...

Maar goed ik heb Lucky gelukkig weer kunnen vinden na wat telefoontjes. De eigenaar van Manege Oosterboer vertelde mij ook dat alles wat met paarden te maken heeft weg gaat uit het FPC. Het wordt een volledig niet-paardencentrum. Dus ook geen pensionstalling, geen keuringen. Alle lopende activiteiten worden nog gedaan en daarna zal er geen aan paarden gerelateerde activiteit meer plaatsvinden.

Axeltje, volgens mij heb ik jou dan ook zien rijden afgelopen donderdag. Ik was er tenminste wel toen de landbouwschool les had en heb nog uitgebreid met het meisje gesproken dat Lucky misschien wil kopen. Maar in ieder geval bedankt voor de informatie. En het is inderdaad een bijzonder mooi paard. Haha!

Verder nog even wat info voor alle andere voormalig manegeleerlingen die misschien graag zouden willen weten waar hun lievelingspaard is gebleven. Alle manegepaarden zijn eerst aan Manege Dekema in Gorredijk verkocht en vervolgens doorverkocht aan de paardenhandelaar Henk van den Berg uit IJsselmuiden. De eigenaar van Manege Oosterboer vertelde dat een groot deel van de paarden nu ergens in Urk staan. En anders zou je Henk van den Berg kunnen proberen te bellen en hem vragen waar een bepaald paard is gebleven. Zo ben ik er ook achtergekomen dat Lucky in Meppel stond.

In ieder geval veel succes. Ik vind het tragisch dat het zo allemaal loopt met FPC, maar aan de andere kant verbaast het me ook niet.

P.S. Lucky heeft toch echt donkerbruine manen. Knipoog

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:55

Het gaat altijd zo bij het FPC...Ik vind het zo raar iemand zo Obelix (een haflinger) kopen maar dat ging niet meer door omdat het FPS alle manege paarden en pony's weer had gekocht...wij hadden een maand geleden naar de manege gebeld en toen zeiden ze dat ze wel weer over een half of jaar weer lessen gingen doen!...mooi dus niet!! Maarja de pony's en paarden zijn nu al weg..Haha ik wist wel dat Lucky donkerbruine manen had...we hadden met poykamp laatste keer met Lucky voltigeren..ik zal binnenkort wel even naar die man bellen...ik wil wel graag weten waar Boris heen is...hij is al zo shaggy als je in de stal komt......

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:49

Ik heb vandaag even op google gekeken en even naar verschillende info over de manege..er staat dat die man er een kerk ofzo wil van maken Verward ...maarja ik snap er niks meer van..

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:16

Amanniej schreef:
Ik heb vandaag even op google gekeken en even naar verschillende info over de manege..er staat dat die man er een kerk ofzo wil van maken Verward ...maarja ik snap er niks meer van..

Zoiets heb ik ook begrepen van de secretaris van onze rijvereniging. Hoe en wat precies weet ik ook niet, hoop dat er snel een besluit over genomen wordt en dat het centrum daarvoor gebruikt blijft worden waarvoor het gebouwd is....

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:22

Ja de baptisten hebben interesse daar voor. tenminste dat zijn de laatste geruchten die ik heb gehoord! Het zal dus een soort kerk worden!

Maar ik hoop dat het een paardencentrum blijft Het zou zonde zijn van het mooie centrum!

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:59

*Jeuj* vandaag stond in de krant dat ze er wel weer wat met paarden gaan doen...En god wat een gedoe met die manegepaarden...Ben ik even blij dat Naen naar een instructrice van de manege is gegaan en ik hem nog op kan zoeken!!!

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:47

RodeoGirl schreef:
*Jeuj* vandaag stond in de krant dat ze er wel weer wat met paarden gaan doen...En god wat een gedoe met die manegepaarden...Ben ik even blij dat Naen naar een instructrice van de manege is gegaan en ik hem nog op kan zoeken!!!

Oooh ik snap er niks meer van eerst staat er in de krant dat hij er niks met paarden wil doen en nou weer wel Verward

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:21

Ik heb net nog even op de site van het FPC gekeken..en je kan je nog steeds opgeven voor les..dan staat er een onschrijfformulier..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:40

Ha ha, die is vast door geldgebrek nooit meer gewijzigd en vergeten Knipoog
In Het Friesch Dagblad stond van de week nog dat die vastgoedhandelaar wilde onderverhuren en dat het Friese stamboek een gedeelte wilde huren voor de testen en activiteiten. Het centrum is erg groot, en kan vast door veel mensen gebruikt worden en onderverhuurd worden... Heeft grote zalen capaciteit en hotel. Naast het paardengedeelte... De Baptisten hebben dat paardengedeelte vast niet nodig Knipoog Behalve misschien de evenementenhal op zondagochtend! *LOL*

Wie heeft dat stuk uit de krant van vandaag? Iemand die kan scannen?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:24

LuvdaTossa schreef:
Ja de baptisten hebben interesse daar voor. tenminste dat zijn de laatste geruchten die ik heb gehoord! Het zal dus een soort kerk worden!

Maar ik hoop dat het een paardencentrum blijft Het zou zonde zijn van het mooie centrum!

Euhm jup! Maar Naen was al van Joke. Hij stond daar voor de
gehandicaptenles en reed dan ook maar meteen mee met de gewone
lessen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:26

oeps..verkeerde quote
het moest de quote zijn van rodeogirl!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:27

Afbeelding

Jullie bedoelen deze Lucky he..ze was ook mijn lieveling..
Ik mis haar.
En waar staat ze nou?
Weet iemand waar Igor naar toe is?

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 16:58

rakkertje13 schreef:
Afbeelding

Jullie bedoelen deze Lucky he..ze was ook mijn lieveling..
Ik mis haar.
En waar staat ze nou?
Weet iemand waar Igor naar toe is?

Jaa..(denk ik)..maar RodeoGirl en ik wisten wel dat Naen altijd al van Joke is geweest hoor..en dat er gehandicapten opreden wisten we ook al Knipoog

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:00

joyce B schreef:
Ha ha, die is vast door geldgebrek nooit meer gewijzigd en vergeten Knipoog
In Het Friesch Dagblad stond van de week nog dat die vastgoedhandelaar wilde onderverhuren en dat het Friese stamboek een gedeelte wilde huren voor de testen en activiteiten. Het centrum is erg groot, en kan vast door veel mensen gebruikt worden en onderverhuurd worden... Heeft grote zalen capaciteit en hotel. Naast het paardengedeelte... De Baptisten hebben dat paardengedeelte vast niet nodig Knipoog Behalve misschien de evenementenhal op zondagochtend! *LOL*

Wie heeft dat stuk uit de krant van vandaag? Iemand die kan scannen?

Ja volgens mij ook van het inschrijfformulier!