Shetland pony rent weer door de wei dankzij prothese

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lissisanne

Re: Shetland pony rent weer door de wei dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:35

ik weet niet of de pony er per se last van heeft gehad hoor, kijk naar honden die vaak zat op 3 benen rondrennen. Ik weet, het is niet hetzelfde, maar om er nu meteen vanuit te gaan dat hij heeft geleden vind ik wel ver gaan!
hij ziet er nu met zijn nieuwe prothese hartstikke gelukkig uit :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:12

Ik vind het een super iets en als ik zie hoe happy die pony rondspringt lijkt het me een geslaagd iets!
Bovendien is het een aangeboren afwijking,dus het dier is denk ik zonder pijn eraan geboren maar het lopen zal wel moeilijk geweest zijn.
Prima oplossing die prothese,als het voor mensen kan waarom dan niet ook voor een pony of paard?

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:29

geweldig om te zien dit! :D

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:34

Ik zou nooit een pony in laten slapen omdat het een stukje been mist. Alles is veder in orde! Vind het super gaaf om de pony zo rond te zien rennen en het ziet er goed uit en denk niet dat het drukt. Ik vind alleen na 4 jaar de prothese wel een beetje laat, hoe heeft dat beestje zich in de tussentijd moeten redden? Maar goed zijn meer dieren die een poot missen en daar prima mee om kunnen gaan.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:48

Hij loopt toch echt niet regelmatig hoor. Lijkt wel alsof het niet erg comfortabel is.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:40

Bij ons is toevallig dit jaar een lammetje geboren die ook een achterhoefje mist, maar die komt ook prima mee met de kudde. Ik snap best dat ze hem niet in hebben laten slapen, veel dieren kunnen vrij goed lopen met drie benen.
Ik ben alleen wel heel benieuwd hoe dit op de langere termijn gaat werken..

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:02

Suus schreef:
Hij loopt toch echt niet regelmatig hoor. Lijkt wel alsof het niet erg comfortabel is.

er zijn ook mensen die niet regelmatig lopen of andere dieren ,en die hebben ook geen pijn toch, joh het beestje ziet er supergelukkig uit, en als er niet opgereden word en t beestje kan zo lkkr gelukkig spelen in de wei, waarom dan niet toch :)
Mensen houden blijkbaar heel veel van t diertje..

IIg ik vind t super om te zien :)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:07

wat goed !!
echt zo leuk dat ze dat allemaal voor hem hebben gedaan :D

nattetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:32

ik vind het ook helemaal geweldig dat die pony weer lekker rond kan rennen,regelmatig of niet zolang je er niet op hoeft te zitten en hij geen pijn heeft.GO FOR IT
een hond,kat of mens die een poot mist laat je ook niet gelijk inslapen,die kunnen ook best zonder,zeker als ze niet anders zijn gewend.
dit is geen verwijd naar andere mensen hun mening hoor,maar zo heeft iedereen een mening die je moet respecteren.

groetjes natas

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:37

Wel super dat hij nu zo nog fijn leven kan toch! :D
Tja, aan die 4 jaar kan je wel discusseren maar heeft toch geen zin meer, en als je nu het eindresultaat ziet.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:41

Suus schreef:

Logisch, dat zal ook niet lukken met een prothese.
Beestje is zo geboren, weet niet anders en zal waarschijnlijk ook geen pijn hebben aan het stompje, kan er niet zo´n probleem mee hebben dat mensen zo´n pony in leven laten. Hij ziet er happy uit op het filmpje!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:43

Mensen vergelijken een paard hier met een hond of een kat, maar dat is niet vergelijkbaar. een paard is heel anders gebouwd dan een hond en al helemaal anders dan een kat, die zijn veel atletischer en soepeler in hun lichaam!

Een paard zijn benen is zijn alles en die kan niet zomaar eventjes op die beentjes hinkelen. Als een paard omvalt, valt die ook een stuk harder en met meer schade dan een kat of een hond lijkt me.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:47

Het voordeel is dat het een achterbeen is. Die dragen het minste gewicht. Dit is al eens eerder gedaan bij een pony, maar toen betrof het een voorbeen. Dit is ook niet goed gegaan bij de pony door drukkingen

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:58

ik zou een paard nooit zomaar laten inslapen. zelfs als die pijn heeft (je hebt nog wel gradaties, een dier dat echt lijdt zou ik wel laten inslapen hoor) maar ik denk dat je ook met (een beetje) pijn een volwaardig leven kan lijden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:05

ben het helemaal eens met mindim,ik vind knap dat ze zo veel geld over hebben voor dit pony'tje (andere hadden hem meteen in laten slapen en geen kans gegeven).
Mindim schreef:
Pony is zonder hoef geboren. Maar goed, we weten geen van allen hoe ze dit hebben opgelost in die vier jaar. Een kat zonder achterpoot komt ansich ook nog prima vooruit en een hond ook, ook al zou het misschien niet optimaal zijn zoals met 4 benen.
Om vooruit te kijken, tja dat kan altijd nog, als het moment daar is. Bij mensen krijgen ze ook met drukkingen te maken, dus misschien is daar ook wel weer een oplossing voor.
Het beestje loopt op het ogenblik helemaal happy er mee rond zo te zien. Dus om gelijk weer over inslapen te beginnen, ja dat was wel weer te verwachten hier vanzelf.
Wat gewesst is, is geweest en kun je niets meer aan veranderen en de de toekomst? de tijd zal het leren. Maar op het moment is het diertje hier erg blij mee zo te zien. Dus misschien kunnen we speculeren over 'vroeger' of 'later' achterwege laten??
Opmerkingen over hoe intelligent de ponyhouder is, tja, beetje sneu om zo over mensen te spreken die je 1 minuut in een filmpje hebt horen spreken.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:10

In 1 woord: Mooi!! _/-\o_

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:37

op het einde van het filmpje zie je wel goed dat hij gelukkig is, hoe die dan weggaloppeert; mooi.
Natuurlijk kan je bedenken hoe het bij de geboorte was maar deze mensen hebben er eenmaal voor gekozen hem niet in te slapen, en uiteindelijk kan hij toch gewoon rondgalopperen.
Supermooi

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:09

goldflower schreef:
Suus schreef:

er zijn ook mensen die niet regelmatig lopen of andere dieren ,en die hebben ook geen pijn toch, joh het beestje ziet er supergelukkig uit, en als er niet opgereden word en t beestje kan zo lkkr gelukkig spelen in de wei, waarom dan niet toch :)
Mensen houden blijkbaar heel veel van t diertje..

IIg ik vind t super om te zien :)

Met een protehese lijkt het me ook al niet makkelijk lopen als mens en wie weet moet die er ook nog wel een beetje aan wennen. Het dier heeft het 4 jaar gered met 3 benen, hoe weet dat beest nou dat die er 4 nodig had? Het heeft nu de schik van zijn leven en galoppert en bokt lekker door het weitje heen, als ze hem zo nog een fijn leven geven. Waarom niet? :)
en zoals meerdere gezegt hebben: ze hebben 't tenminste een kans gegevens, dat doen er ook niet veel. Al moet ik zeggen dat ik niet zou weten wat ik er mee aan zou moeten, als er bij ons zoiets ooit geboren zou worden..

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:45

Er is nog een minipaardje met een prothese, moet hier ook ergens op bokt staan.
Afbeelding
Ik vind het toppie dat ze dit proberen!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:47

iets wat je bij je geboorte niet heb, zal je ook niet missen.Het word door ons gemist. Misschien heeft die al die tijd best rondgelopen op 3 benen, of met een knikje in de achterkant.
Er zijn ook olifanten met protheses
En idd zo,n ding zit niet voor de 100% lekker. Niet voor mensen en ook niet voor dieren. Het is enkel voor het "gemak". Dat je je beter kan verplaasten. Dus waarom zo,n ponietje niet. Hopelijk kan die nog lang rondrennen ermee

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 17:24

Stybba schreef:
Aukelizzy schreef:
Ik heb dezelfde bedenkingen als Cassidy... Hoe heeft hij gelopen tot hij die prothese kreeg. Als een veulen bij mij zonder hoef geboren zou worden liet ik hem direct inslapen... Ik ben hier niet voor eerlijk gezegd..

Hier ben ik het ook mee eens. Het is heel mooi dat hij er nu goed mee weg kan komen, maar het heeft wel 4 jaar geduurd.

Ik vind niet dat je hier erg over kan oordelen.
Wie weet had ie wel een zelf gemaakte prothese. Maar waar hij daar niet mee kon rond rennen oid.

Je weet het helemaal niet wat er voor is gebeurd.

Vind het wel super fijn dat hij nu in ieder geval wel weer rond kon rennen :)

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 09:39

ik snap (net zo als jullie) gewoon niet hoe je een paard eerst 4 jaar zo rond laat lopen en daarna even op het idee komen dat een prothese misschien wel kan helpen. maarja misschien had hij er wel een andere oplossing voor ofzo :o dat kunnen wij niet weten :+
dan had je er toch al wel eerder aan gedacht, of heb ik nu weer domme/ blonde gedachtes ?
Laatst bijgewerkt door sanneloveyou op 26-03-11 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 09:41

keona schreef:
ben het helemaal eens met mindim,ik vind knap dat ze zo veel geld over hebben voor dit pony'tje (andere hadden hem meteen in laten slapen en geen kans gegeven).
Mindim schreef:
Pony is zonder hoef geboren. Maar goed, we weten geen van allen hoe ze dit hebben opgelost in die vier jaar. Een kat zonder achterpoot komt ansich ook nog prima vooruit en een hond ook, ook al zou het misschien niet optimaal zijn zoals met 4 benen.
Om vooruit te kijken, tja dat kan altijd nog, als het moment daar is. Bij mensen krijgen ze ook met drukkingen te maken, dus misschien is daar ook wel weer een oplossing voor.
Het beestje loopt op het ogenblik helemaal happy er mee rond zo te zien. Dus om gelijk weer over inslapen te beginnen, ja dat was wel weer te verwachten hier vanzelf.
Wat gewesst is, is geweest en kun je niets meer aan veranderen en de de toekomst? de tijd zal het leren. Maar op het moment is het diertje hier erg blij mee zo te zien. Dus misschien kunnen we speculeren over 'vroeger' of 'later' achterwege laten??
Opmerkingen over hoe intelligent de ponyhouder is, tja, beetje sneu om zo over mensen te spreken die je 1 minuut in een filmpje hebt horen spreken.

inderdaat ben het met jullie bijde eens

deborah28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 09:55

wat goed zeg !

annelh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:00

ze hebben dat zelfs al eens gedaan bij een olifant!