Man gaat ondanks rijverbod toch de weg op wegens ziek paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:34

Adil schreef:
Die man heeft niet voor niets een verbod...Had hij bij zijn reddingsactie iemand aangereden of erger dan klopt het NL-rechtssysteem niet omdat hij een rijverbod had en niet achter het stuur hoorde te zitten, nu vinden mensen het nog zielig ook of zeggen zelfs dat de rechter in kwestie geen gevoelens heeft.....Hoe je het ook doet....

Idd, zou "fijn" zijn als hij iemand had aangereden (not). Was hij niet verzekerd en kan het slachtoffer fluiten naar z'n vergoeding...

C_Capture

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:17

Het in natuurlijk een risico om te gaan rijden, maar rijden met een rijverbod is een misdrijf en niet een overtreding, vandaar dat de straf redelijk hoog is.
Vergeet niet dat deze man niet verzekerd is als hij tijdens een rijverbod een ongeluk maakt, dom dom dom.
Natuurlijk wilt hij naar zijn zieke paard maar dan wel even je verstand gebruiken.

lyanne_sanne

Re: Man gaat ondanks rijverbod toch de weg op wegens ziek paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:29

Ja idd! Heel goed van hem dat hij er graag heen wilde maar voor t zelfde geld had hij zelf een ongeluk gemaakt en dan had hij er helemaal niet heen gekund.. Kon hij geen taxi bellen ofzo?:P

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:47

Dat hij ondertussen netjes een chauffeur heeft aangenomen om toch op z'n werk te verschijnen zegt heel wat. Mja een overtreding is een overtreding.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:48

lyanne_sanne schreef:
Ja idd! Heel goed van hem dat hij er graag heen wilde maar voor t zelfde geld had hij zelf een ongeluk gemaakt en dan had hij er helemaal niet heen gekund.. Kon hij geen taxi bellen ofzo?:P

Kan vaak lang duren voordat deze ter plaatse kunnen zijn, soms wel een paar uur.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:48

De rechter vind ik in mijn ogen niet hard maar gewoon rechtvaardig ;) hij kan moeilijk met 2 maten meten.
Tegelijker tijd vind ik dat het heel begripvol is van de man dat hij naar zijn paard wil maar aan de andere kant als hij inderdaad de moeite had genomen om zijn gordel om te doen en niet te snel had gereden was hij waarschijnlijk niet eens staande gehouden. Daar komt bij dat hij dan maar niet als een jekko in het verleden had moeten rijden (want hij had dus al een rijverbod)

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:07

Wouw als niet betekend dat je om je paard geeft dan weet ik het niet meer.
Ik moet zeggen wat niet zo slim is natuurlijk := ik zou het ook gedaan hebben

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:21

_Veronique_ schreef:
lyanne_sanne schreef:

Kan vaak lang duren voordat deze ter plaatse kunnen zijn, soms wel een paar uur.

Ja dat is helaas wel zo.. Maar had die meneer geen buren ofzo die hem konden brengen dan? Ik vind het wel een beetje vreemd..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:02

een rijverbod geldt voor een maximaal aantal uren (bv doordat de bestuurder met alcohol achter het stuur heeft gezeten en mocht blazen). Als het langer duurt zal zijn rijbewijs ingevorderd zijn (meestal voor een aantal dagen/weken), dan kan men nog een ontzegging hebben voor een bepaalde periode en daarna bestaat ook de mogelijkheid dat het rijbewijs ongeldig wordt verklaard.
Zeg maar wat het is, zoals ze het hier het "rijverbod" noemen.......

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 07:05

Taxi??
Fietsen??
Liften??

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 08:41

ik had het ook gedaan,,
maar mijn da komt ook gewoon naar je toe dus ligt eraan welke situatie

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 08:57

ik had hetzelfde gedaan, alleen dan met gordel...
en wat betreft de straf, die zal best terecht zijn, hij had tenslotte een rijverbod!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:42

Bravura schreef:
een rijverbod geldt voor een maximaal aantal uren (bv doordat de bestuurder met alcohol achter het stuur heeft gezeten en mocht blazen). Als het langer duurt zal zijn rijbewijs ingevorderd zijn (meestal voor een aantal dagen/weken), dan kan men nog een ontzegging hebben voor een bepaalde periode en daarna bestaat ook de mogelijkheid dat het rijbewijs ongeldig wordt verklaard.
Zeg maar wat het is, zoals ze het hier het "rijverbod" noemen.......

het gaat over een belgische meneer, en de term ontzegging heb ik in belgië nog niet horen gebruiken.
hier noemt men het rijverbod ;)

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:04

superwoman schreef:
Adil schreef:
Die man heeft niet voor niets een verbod...Had hij bij zijn reddingsactie iemand aangereden of erger dan klopt het NL-rechtssysteem niet omdat hij een rijverbod had en niet achter het stuur hoorde te zitten, nu vinden mensen het nog zielig ook of zeggen zelfs dat de rechter in kwestie geen gevoelens heeft.....Hoe je het ook doet....

Idd, zou "fijn" zijn als hij iemand had aangereden (not). Was hij niet verzekerd en kan het slachtoffer fluiten naar z'n vergoeding...

Dat is niet helemaal waar, want een niet-verzekerde mag zelf dokken voor veroorzaakte schadevergoeding...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:07

nienke1208 schreef:
Dat is niet helemaal waar, want een niet-verzekerde mag zelf dokken voor veroorzaakte schadevergoeding...

Ja, maar dan moet hij het wel hebben én je moet het nog maar zien te krijgen...
recht hebben en recht krijgen zijn verschillende dingen :)*

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:05

goh... dan was een taxi toch echt een stuk goedkoper geweest. Het kan toch niet zijn dat er geen taxi te krijgen is???

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:37

ja maar paard was toch ziek?
misschien duurde taxi te lang

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:40

Als je in deze situatie geen gordel omdoet, ga je ook wel laks te werk.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 09:10

superwoman schreef:
ilze schreef:
Is dit geen overmachtssituatie?

Tja, moeten we 12 jarige dan ook maar auto laten rijden wanneer er een "overmachtssituatie" zich voordoet?

Ja.
Hangt af van de overmacht situatie, maar vorig jaar was er een tiener jongetje, die het stuur overnam toen zijn vader een aanval kreeg, en de auto netjes aan de kant heeft gezet.
Die heeft heus een bon gehad ;)

Maar goed, iets meer overmacht dan dit natuurlijk, maar tja, ik had het ook gedaan.

quater

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:12

Heel goed dat je naar je zieke paardje wil. Maar had dan een taxi gebeld dan was ie er ook gekomen! En had ie zich aan de wet gehouden!

Nexus1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:07

Rijverbod = verboden te rijden! Bel de buren, familie etc maar om je te laten rijden.
Jouw is een verbod opgelegd omdat je een gevaar op de web bent. punt.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:19

Niemand weet wat de aanklacht heeft geluid.... voor hetzelfde heeft hij een vader/moeder/kind met z'n zatte kop van de fiets gereden... Dan kijken mensen alweer heel anders tegen de situatie aan..
De veearts was al bij het paard, dus echt pure noodzaak was het niet. Ik denk dat zijn 'zieke' paard als reden is aangegrepen bij de rechtzaak en het in dit nieuwsbericht wordt voorgedaan alsof deze man een slachtofferrol heeft...

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 18:04

Toydoll schreef:
superwoman schreef:
Tja, moeten we 12 jarige dan ook maar auto laten rijden wanneer er een "overmachtssituatie" zich voordoet?

Ja.
Hangt af van de overmacht situatie, maar vorig jaar was er een tiener jongetje, die het stuur overnam toen zijn vader een aanval kreeg, en de auto netjes aan de kant heeft gezet.
Die heeft heus een bon gehad ;)

Maar goed, iets meer overmacht dan dit natuurlijk, maar tja, ik had het ook gedaan.

Ben het niet met je eens dat er hier sprake is van een overmachtsituatie. De beste man had verschillende andere opties open staan om bij zijn zieke paard te komen, maar heeft er waarschijnlijk bewust voor gekozen om met de auto te gaan terwijl hij wist dat hij dan een overtreding zou begaan.

Anyway, eigen schuld dikke bult. Wil niet zeggen dat het natuurlijk sneu is voor het zieke paard, maar dat staat denk ik los van het baasje.

Pegasus123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:20

Lief van de man om toch naar zn paard te gaan, wel dom dat geef ik toe.

arvistables

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:55

ooit van de taxibranche gehoord?