Geen 2de kans voor Second Chance.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:14

Je hebt ook bomen die geen blad verliezen in de herfst.. en als je ze mooi dicht laat groeien houden ze een hoop tegen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:16

En heb je al een gesprek met de gemeente gehad of zij je niet aan een weiland kunnen helpen waar dat wel mag? Nunspeet staat schuilstallen in het buitengebied nu wel toe, net als de gemeente Wijchen en Druten sinds kort. Je kunt anders ook een burgerinitiatief starten om het beleid aan te passen, heb ik toen ook gedaan, al was de gemeente toen net begonnen.

Welke bomen zijn dat femmefatale1? En zijn die dan niet giftig voor paarden?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 10:19

@capopjekop

Ook al zou ik een stal ergens anders hebben,ze willen een afdak of schuilstal óp het weiland.
Ik kan je zeggen dat Ermelo totaal niet dier vriendelijk is,het draait hier alleen om de mens.
Ik verstig mijn hoop maar op het niet doorgaan van de regel Schuilstal Verplicht.
Ik heb een gesprek gehad ja met de gemeente,maar ze kunnen niets voor me doen.En ow ze vinden het jammer voor me en sorry dit en sorry dat,blablabla.

@Ibbel
Klopt! in Nunspeet zijn ze heel soepel geworden,maar dat is ook in Putten.
Ik weet niet wat dat is met Ermelo,maar hier zijn ze veel strenger dan de omliggende gemeente's.

De naaldbomen,coniferen en Hulst verliezen niet hun blad,maar deze zijn giftig.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:20

Ik heb geen verstand van bomen :+
Maar het was maar een gedachte.. in de natuur staan ze ook onder bomen te schuilen.. ;)

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:20

Misschien kan deze organisatie je verder helpen? http://www.levendehave.nl/ Volgens mij kunnen zij je helpen met argumenten naar de gemeente toe...

Verder zou ik als ik jou was het bestemmingsplan nog eens helemaal doorspitten (waarschijnlijk heb je dat al gedaan). Weet dat verschillende gemeentes een beleid hebben over schuilstallen, juist voor afgelegen weilanden met een agrarsiche bestemming in het buitengebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:28

Ibbel schreef:
Gemeente Nunspeet heeft beleid dat er wél schuilstallen mogen worden gebouwd. Kun je niet kijken of je dáár een weiland kunt bemachtigen? Plaatselijke kranten benaderen met je verhaal, oproep er in en kijken wat je dat oplevert? En Nunspeet wil misschien best wel laten zien aan min of meer buurgemeente Ermelo hoe je wél diervriendelijk optreedt. Beetje competitie tussen gemeentes aanwakkeren :D

Ik denk dat dit de beste tip is.beetje mediaaandacht erbij en dan op die manier een beetje druk proberen te zetten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 10:34

Het weiland ligt in het buitengebied van Ermelo,er stonden oude boerderijen met veel weilanden waar koeien en paarden liepen.De gemeente heeft al die grond en boerderijen opgekocht,alles plat gegooid en de grond verkocht als bouwgrond.Er staat nu een super de luxe woonwijk en hele grote luxe villa's en woonboerderijen.Naast mijn weiland ligt nog een weiland met boerderij en daar lopen dus koeien op.Ook staan hier grote schuren/stallen op.De gemeente wilde mijn weiland [wat ik huur] kopen v.d. eigenaar,maar wilde er veel te weinig voor betalen.Eigenaar gaat uiteraard niet akkoord,toen wilde de gemeente een stukje van het land kopen [helemaal achterin],daar zouden ze een wandelpad maken [wat er nu voor de helft ligt].Eigenaar vond dat prima en was het ook eens met het bedrag,maar heeft nooit meer iets vernomen v.d. gemeente.Ik weet zeker dat als de gemeente dat stuk land zou kopen,er binnen de kortste tijd een luxe villa opstaat,want dan kan het bestemmingsplan uiteraard wél gewijzigd worden,dat staat als een paal boven water.
De klager is populair bij de gemeente en ja dan krijg je heel veel voor elkaar.
Die man klaagde al toen ik daar alles aan het opruimen was en er een nieuwe omheining maakte.
Ik heb er echt veel geld in gestoken.
Ik zit ook te denken om er de media bij te halen,maar ben bang dat de gemeente nog veel meer gaat tegen werken.Het blijven ambtenaren [al zijn er ook goede bij hoor],waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Embe

Re: Geen 2de kans voor Second Chance.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:45

Kan de eigenaar van het land niet nogmaals dat kleine stukje land aanbieden en dan de schuilstal in de onderhandeling meenemen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 10:51

Embe schreef:
Kan de eigenaar van het land niet nogmaals dat kleine stukje land aanbieden en dan de schuilstal in de onderhandeling meenemen?

De eigenaar is zelfs bij de burgemeester geweest om te praten en te onderhandelen.
Ze waren heel vriendelijk maar Nee is Nee bij ze,al sta je op je kop.
Wat ze in hun kop hebben,hebben ze niet in hun kont!
Nu is het zo dat half Ermelo overhoop ligt met de gemeente hier hoor voor allerlei zaken.
Er is gewoon niet mee te praten met die mensen op het gemeentehuis.Onbegrijpelijk.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:59

Hmmm, ik begrijp het. Net een boerderij gekocht in een heel vriendelijke gemeente waar men wel meedenkt... Ook in Ermelo en omstreken gekeken maar daar konden we weinig tot niets met buitenbaan en stallen. Moeilijk hoor! Misschien inderdaad op een slimme manier toch de media gebruiken. Succes!

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:49

|( Dit probleem ken ik!

Schuilstallen zouden moeten, burgers vinden ze lelijk tekenen protest aan, danwel gemeenten die de schuilhutjes en stallen onder bedreiging van dwangsommen laten afbreken.

Ge-emmer dus van DB, en politiek op alle niveaus.
Nog heel, heel even en als privé persoon kun je geen paarden of pony's meer houden!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:01

Klinkt als een misselijke manier van landjepik, de gemeente heeft zijn zinnen erop gezet en als jij weggaat heeft de eigenaar minder reden om het land niet te verkopen

inderdaad regionale bladen gaan benaderen..

Weet je wie er heeft geklaagd? Ohhh om zulke mensen jeuken mijn handen zeg

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 18:41

Ja ik weet wie de klager is,hij heeft een auto bedrijf hier in Ermelo en heeft een goede functie bij de kerk gemeenschap.Mijn handen jeukten ook heel erg hoor,maar ik schiet er zelf niets mee op,ik houd de eer maar aan mezelf en negeer die man.De gemeente had ook zomaar paaltjes in de grond geslagen waar ze het pad wilde laten lopen,de eigenaar wist van niets.Ik heb ze er uit moeten halen v.d. eigenaar.
Ik durf daar nu ook geen paarden te laten lopen,steeds is de draad op verschillende plaatsen door geknipt/gesneden.De klager wil niet dat er paarden daar komen te lopen op dat land.Je kan er wel steeds gaan posten,maar dan gebeurt er niets,dat is altijd zo.Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen nu met dat stuk land.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:58

nee, acties tegen hem hebben geen zin, dat werkt alleen maar in je nadeel, maar je zou toch soms denken van "ohhhh ergens in de bosjes gaan liggen en wachten"

Maar ja :(

Tsjah je kan ze laten staan zoland de DB de wet niet bekrachtigt heeft laten worden, maar ja, een schuilstal is wel 1 v/d 1e basisbehoeften...Heb geen idee :(

Heb je er al over nagedacht om de streekbladen te benaderen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 19:24

Heb ik zeker over na gedacht,maar twijfel nog of ik daar wel goed aan doe.
Ik heb nog een weiland waar ook geen afdak aanwezig is,dit weiland ligt niet in een echte woonwijk/buurt maar langs een fietspad.Hiervoor wil ik dus ook een afdak voor aanvragen.Als ik de gemeente nu al te kijk zet in kranten en t.v. denk ik dat ik dát afdak wel kan vergeten,snap je?
Ik dacht zelf zo,eerst zorgen dat ik een afdak mag bouwen,wachten tot het er staat en dán de krant en tv erbij halen.Miss. klinkt dat gemeen,maar de gemeente doet ook niet eerlijk en wil ook nergens aan mee werken.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:26

niets gemeens aan, spelletje volgens dezelfde spelregels spelen inderdaad, hoop dat dat wel lukt dan

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:33

Zorgen voor goede media- aandacht is t beste wat je kunt doen denk k. En, al zal t niet veel schelen, misschien de tweede kamer benaderen over dit soort problemen? Hoe ver is de DB met alle wetten?

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:42

Probeer het eens via Hart van Nederland (SBS6). Zij besteden veel aandacht aan regionaal nieuws.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 19:48

Ik weet niet hoe ver de DB is,ik wacht nog steeds op een mail v.d. DB Midden Nederland.
Ik had de Landelijke DB gemailt en die zeiden dat ik mijn mail moest door sturen naar DB Midden Nederland [hier valt Ermelo onder zeiden ze],email adres hebben ze me gegeven.Ze wilde wel kijken of ze iets voor me konden betekenen en met de gemeente ermelo konden praten.Tot op heden niets gehoord,is nu 2½ week geleden dat ik ze mailde.Ze begrijpen niet dat ik graag snel wil weten waar ik aan toe ben.Ik moet nu steeds pony's weigeren te plaatsen,omdat ik anders straks met veel pony's zit te kijken die weg zouden moeten.Ik zal eens gaan uitzoeken hoe ik de 2de kamer kan benaderen.

@dorothea

Met SBS6 ga ik liever niet mee in zee.
Hun intresseerd de dieren niet,het gaat hun om het drama,hoe groter het drama hoe beter.
Ik heb ze eerder bij ons gehad,toen zaten we nog in Hierden.
We vertelden hoe de dieren hier kwamen verwaarloosd enz.enz.dat intreseerde ze niet,dat is er allemaal uit geknipt.Alleen de bebloede achterkant van een paard wilde ze hebben en een triest/dramatisch verhaal erbij,dát wilde ze filmen.Onze paarden waren toen met een mes gestoken.
Nee als ik de media informeer ga ik wel naar t.v. Gelderland,die zijn eerlijk en oprecht.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 06:28

Je kunt aangeven hoe de vork in de steel zit? Het drama is in dit geval dat de dieren nergens kunnen schuilen, omdat er van de gemeente geen schuilstal op het weiland mag staan. Niet geschoten altijd mis, leg het ze voor, overleg, als het bij SBS6 komt ben je iig verzekerd van 'landelijke' aandacht en zullen de gesprekken zeker los komen...

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 08:59

ik vind het wel lullig dat de gemeente daar zo moeilijk over doet het is voor een goed doel kan je dan neit een keer wat door de vingers zien

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 09:09

Naar mijn weten kan de gemeente niets doen tegen een mobiel iets....... Zolang het niet in de grond staat is het geen bouwwerk. Daarom zie je dus vaak van die oude trailers in het land die dan inderdaad steeds verplaatst worden.
Maar ja.......of dat nu zo'n lekker gezicht is en de oplossing biedt voor zoveel paarden...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 09:11

De regels voor het houden van paarden zijn hier zeer streng.Zo mag je al jaren geen paarden meer houden binnen de bebouwde kom.Je moest toen ontheffing aanvragen en als er een pony weg ging of dood ging mocht er geen nieuwe in de plaats komen,heet iets van uitstervings beleid ofso.Rijbakken of Paddocks mogen ook niet meer gebouwd worden binnen de bebouwde kom.
Ermelo is zeer zeker geen Paardendorp wat je wel zou verwachten met het KNHS Federatie centrum in Ermelo.

@potverdikkie
Jawel kunnen ze wel,er mag niets op staan.Zo zeiden ze dat, omdat het grasland is.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 09:45

Een dagje met de pony's voor het gemeentehuis gaan staan???????? Van mijn part IN het gemeentehuis??

Stelletje..........