Grote reddingsoperatie voor 43 ernstig verwaarloosde paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:08

funnyhorses schreef:
Dan nog hoeft het niet zo lomp te gaan! :n

Je ziet in de film precies 2 seconden iemand aan een touw trekken :? En daar val je over? Ok....

Gelukkig zijn de paarden weg. Ik vraag me wel altijd af wat voor triest verhaal erachter zit. De man was fokker en had 80 paarden staan. Een groot bedrijf dus. Dan moet je toch goed de weg kwijt zijn geraakt om dit te laten gebeuren...

Zweistein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:14

Vreselijk!!!

Je moet gewoon durfen iets te zeggen als je dergelijks ziet. anonym de politie bellen gaat altijd!

Iedereen is verantwoordelijk daarme zo iets niet meer moet gebeuren, dus DOE ER IETS AAN en KIJK NIET WEG alstublieeeeefftt

Christiene

Re: Grote reddingsoperatie voor 43 ernstig verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:14

zo die hoeven,... jemig..

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:16

funnyhorses schreef:
jori_X schreef:
Vond wel dat ze erg lomp aan het laden waren,die gozer trok dat paard bijna de kop van romp.

Die dieren zijn nog nooit buiten geweest waarschijnlijk laat staan in een trailer. Die lopen dus niet zo een trailer in lijkt me. Tis voor hun eigen bestwil! Ze moeten toch die trailer in

[/quote]

Heb je wel eens gezien hoe ze het in ons fijne landje doen?
Gewoon met z'n allen de vrachtwagen in pleuren, met alle wonden van dien.

En zoals al genoemt, die dieren kennen niets en zijn doodsbang. En dan nog wel 43 stuks.
Dat wordt 2 dagen aan 1 stuk doorgaan als je de paarden uit hen zelf wil laden.

Daarbij, hoe denk je dat het veel paarden onder ons ingeladen worden? Om me heen zie ik veel ergere dingen gebeuren.... ;(

Lees: ik ben zelf ook meer van geduld en overedingskracht, maar in deze situatie lijkt het me redelijk vriendelijk

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:33

Hoe kan het toch altijd zo ver komen, 43 ernstig verwaarloosde paarden :(
Hopelijk gaat het nu weer helemaal goed komen met de paarden :(:) verschrikkelijk!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:35

funnyhorses schreef:
Tjeemig die foto van die hoeven,afschuwelijk!
Weer een gevalletje; Van buiten hoei,van binnen foei!

Vond wel dat ze erg lomp aan het laden waren,die gozer trok dat paard bijna de kop van romp.

Heb je weleens gezien hoe een paard uit een sloot wordt getrokken? Als er echt niets anders opzit dan aan dat hoofd te gaan trekken, dan is dat een betere optie dan aan de voorbenen te gaan trekken. De pezenplaat in de nek van een paard kan heel veel hebben hoor...als je gelijkmatige druk houdt. En met paarden die verder niet veel gewend zijn en in paniek om zich heen kunnen gaan slaan is constante druk op hoofd voor de mensen de veiligste oplossing. Een paard dat in paniek raakt kan een mens flink toetakelen.

Ik blijf het ongelofelijk vinden dat er kritiek wordt geuit vanachter de veilige PC, terwijl daar ter plekke mensen gevaar lopen. En het ondanks dat gevaar toch maar even doen. En dat het er voor het oog dan minder fijn uitziet...tja....ach...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:53

Cassidy schreef:
Ik blijf het ongelofelijk vinden dat er kritiek wordt geuit vanachter de veilige PC, terwijl daar ter plekke mensen gevaar lopen. En het ondanks dat gevaar toch maar even doen. En dat het er voor het oog dan minder fijn uitziet...tja....ach...

Nou, inderdaad. En als ik naar dat filmpje kijk vind ik het eigenlijk ook nogal meevallen, hoor. Die man oefent wel flink druk uit, maar gelijkmatig en rustig. Nou, jammer dan.... Liever dan een doodsbang paard achterover uit de trailer laten kletteren!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:36

Goed dat ze hier ingegrepen hebben.. dit kan echt niet, deze foto vind ik echt absurd ook:
Afbeelding

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:55

Afbeelding
na kort googlen kom ik deze tegen, arm dier

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:58

Vreselijk! Gelukkig zijn ze daar weg!

En waar valt scheinheilug bokt over, iemand die aan het helpen is!
En ook de buren hebben het dus niet links laten liggen.
Ik heb de neiging mensen met zo'n oordeel af te zetten in zo'n situatie.. Los jij het maar eens op dan!

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:26

echt vreselijk voor die paarden, het is maar goed dat ze weggehaalt zijn daar en nu maar hopen dat het goed komt..

ze worden michien een beetje ruw in de trailer geladen maar zoals al gezecht is deze paarden zijn niks gewend, en zeker een trailer niet, ik denk niet dat er op dat moment een andere manier is.
deze mensen zullen vast wel weten wat ze doen.
ik vind ook neit dat de buuren hier erg op afgerekend kunnen worden miscien hadden ze het al eerder willen aangeven maar kon dit niet omdat ze bang waren of omdat zeniet wisten hoe dat moet, ofzo..

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:26

funnyhorses schreef:
iklieftponys schreef:
Vreselijk!

wat is er op de foto's (en het filmpje) te zien?
ik durf niet te kijken:o

Kun je gerust kijken hoor,er zijn geen meega gruwelbeelden (gelukkig)

Wat een rotverhaal. Ik schrik er elke keer weer van dat er dit soort dingen gebeuren, zo dichtbij (en ik weet ook dat het in nederland gebeurd).

ben ik een ramptoerist als ik zeg dat ik het filmpje niet interessant vind (okee, behalve die hoefjes)? bij zo'n verhaal wil ik dan graag paarden zien?! In wezen toch ook goed om te zien hoe die paarden eruit zien en de stallen? om de wereld wat wakker te schudden?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:39

driebergen schreef:
ben ik een ramptoerist...?

Ja :+ Maar ik ook. Gek genoeg wil je dan ook de beelden zien. Misschien omdat het zo buiten ons normale beeld valt dat we ons er zonder foto's niet zoveel bij voor kunnen stellen.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:46

Cryssie schreef:
Hier hebben zij de methode potstal niet goed begrepen :)* . Nee, alle gekheid op een stokje: het is vreselijk wat hier gebeurd is.

Methode potstal eindigt meestal voordat je de deur niet meer open krijgt.
:7

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:47

Ik denk ook dat we ze willen zien zodat we kunnen zien hoe goed het is dat de beestjes nu in betere omstandigheden gehouden worden. Denk niet echt ramptoerist maar meer een bevestiging ofzo?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 00:06

Afbeelding
Afbeelding

Nog wat foto's. Ze zijn er volgens mij nog redelijk op tijd bij gelukkig, het kan erger. Pluim voor de dierenbescherming dan maar :)

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 03:43

gelukkig zijn die arme dieren uit hun erbarmelijke omstandigheden gered. Hopelijk gaan ze nu allen een betere toekomst tegemoed.
mbt dat laden, kan me daarin bij cassidy aansluiten. Hadden ze de paarden dan alle naar binnen moeten fluisteren? Daarbij, zo'n paard kan veel harder trekken dan een mens (en kan onder die druk uit komen door naar voren te lopen)
Respect voor de mensen die daar hun best hebben gedaan +:)+

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 07:00

Ach wat sneu, en dat is dan je dank als paard. Gelukkig hebben ze nu eindelijk ingegrepen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 07:44

Waves schreef:
Afbeelding
Afbeelding

Nog wat foto's. Ze zijn er volgens mij nog redelijk op tijd bij gelukkig, het kan erger. Pluim voor de dierenbescherming dan maar :)

ik denk eerder een pluim voor de vrijwillegers en volhouders...zonder hun hulp stonden ze er nog.

o0horsey0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:08

Woow wat verschrikkelijk. Hoe kan je dat nou aan doen aan zoveel paarden. :S

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:41

funnyhorses schreef:
jori_X schreef:
Die dieren zijn nog nooit buiten geweest waarschijnlijk laat staan in een trailer. Die lopen dus niet zo een trailer in lijkt me. Tis voor hun eigen bestwil! Ze moeten toch die trailer in

Dan nog hoeft het niet zo lomp te gaan! :n

Met 43 paarden zul je toch ergens een grens moeten trekken. Als je voor elk paard een uur wilt uittrekken om hem rustig op de trailer te zetten, ben je nog wel een aantal dagen bezig met de paarden laden. Lijkt me beter dat het dan maar iets grover gaat en dat die paarden zo snel mogelijk goed gehuisvest worden en behandeling krijgen.

Gelukkig hebben ze het niet zover laten komen als in nederland zou gebeuren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:46

Wow 43 paarden :oo

Vind de paarden op de foto -gelukkig- nog redelijk meevallen, maar die foto van die hoeven..
Wel mooie locatie trouwens zag ik op het filmpje.. Zonde dat mensen dat dan zo verwaarlozen.. :n

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:55

Doodzonde idd. Ik vraag me dan echt af 'wanneer zo iemand door krijgt dat het gewoon écht niet meer gaat.

De foto's vind ik alleszins meevallen. Ik zie stro, een paar twenters (ga ik vooor het gemak even vanuit) die er niet erg slect uitzien en het paard op de onderste foto zou zomaar naar de bak kunnen worden gebracht om te gaan longeren. Dus ik ben door de foto's geplaatst door Waves niet echt geshokeerd.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:55

geerke schreef:
Waves schreef:

ik denk eerder een pluim voor de vrijwillegers en volhouders...zonder hun hulp stonden ze er nog.

Voor allemaal dan, jemig zeg, het is ook nooit goed of het deugt niet... -O-

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:11

Zo zie je maar weer wat voor dingen zich soms afspelen achter zo'n mooie witte façade. Het lijkt zo'n mooie typisch Duitse schuur, maar wat hier is gebeurd past niet in dat mooie plaatje :n

Schande...Waaróm heeft zo iemand paarden? Hij verdient er niks aan, hij doet er niks mee..? Wat voor redenen heb je nog meer die ik nu over het hoofd zie?!