Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Javayo schreef:ik vind het zeker op een wandelpad of fietspad waar wij 'te gast' zijn wel van fatsoen getuigen om de mest opzij te schuiven. kun je er dan niet meteen weer opstappen, tja, das onhandig... bankjes zijn dan soms wel heel handig.
maar is mijn paard nu zo bijzonder? ik heb hem wel heel makkelijk aan weten te leren dat hij in de berm moet mesten, puur door hem in het begin steeds als beloning een hapje gras te laten nemen. Alleen als er géén berm in de buurt is of als ik hem zelf tegen houd om de berm in te gaan dan mest hij op de weg. Zelfs laatst zat ik in draf over een schelpenpad vlakbij stal (berm was drassig) duikt hij opeens zo de berm in en mest al dravend en stapt vervolgens weer het pad opzo had hij het niet eerder gedaan, dus het verbaasde me wel, maar ik heb 'm uitbundig beloond
Yviertje schreef:Nu heb ik een vraag in het algemeen en misschien offtopic; maar noem mij eens een situatie waar jullie allemaal voor afstappen? En dan niet mest of hekken, die snap ik.
Het komt op mij nu over alsof jullie voor elk wissewasje afstappen, en dit is absoluut niet beledigend bedoelt hoor. Maar als je zo vaak voor iets af moet stappen hoor je in mijn ogen niet naar buiten te gaan. En misschien sla ik nu hele simpele dingen over, maar ik kan echt niets anders bedenken waarvoor ik zou afstappen naast mest en hekken openen.
En nogmaals dit is niet beledigend bedoelt, maar voor de rest kan ik gewoon echt niets bedenken.
Cayenne schreef:Yviertje schreef:Afstappen om het opzij te vegen is voor sommige ook geen optie, omdat ze er anders niet meer opkomen.
Maar als je er niet meer op kunt komen hoor je imo ook niet buiten te rijden.
Er zijn wel meer situaties in waar je misschien af moet stappen buiten.
Yviertje schreef:Nu heb ik een vraag in het algemeen en misschien offtopic; maar noem mij eens een situatie waar jullie allemaal voor afstappen? En dan niet mest of hekken, die snap ik.
Het komt op mij nu over alsof jullie voor elk wissewasje afstappen, en dit is absoluut niet beledigend bedoelt hoor. Maar als je zo vaak voor iets af moet stappen hoor je in mijn ogen niet naar buiten te gaan. En misschien sla ik nu hele simpele dingen over, maar ik kan echt niets anders bedenken waarvoor ik zou afstappen naast mest en hekken openen.
En nogmaals dit is niet beledigend bedoelt, maar voor de rest kan ik gewoon echt niets bedenken.
Cayenne schreef:XLeandrosX schreef:Ik snap niet dat mensen zich zo druk maken over een paardendrol. Op een trotoir snap ik dat maar op de weg.... Btje overdreven.
Ik snap het eigenlijk heel goed.
In de winter worden bevroren mestballen loeihard en ook spekglad, en als je daar met je fiets of brommer doorheen gaat, lig je zo onderuit.
Gewoon als ruiter even afstappen en het in de goot schuiven is wel het minste dat je kunt doen. Dan heeft niemand er last van
vinurr schreef:Cayenne schreef:XLeandrosX schreef:Ik snap niet dat mensen zich zo druk maken over een paardendrol. Op een trotoir snap ik dat maar op de weg.... Btje overdreven.
Ik snap het eigenlijk heel goed.
In de winter worden bevroren mestballen loeihard en ook spekglad, en als je daar met je fiets of brommer doorheen gaat, lig je zo onderuit.
Gewoon als ruiter even afstappen en het in de goot schuiven is wel het minste dat je kunt doen. Dan heeft niemand er last van
"even afstappen" vind ik niet zo'n goed idee. Ik ben niet van plan buiten van mijn paard af te stappen