geerke schreef:(de meeste honden bezitters zijn vrij a-sociaal en houden geen rekening met paarden of andere mensen...ik heb zelf 6 honden,maar houd altijd rekening met mensen die er niet zo gecharmeerd van zijn)
Vind dit ook een gedurfde uitspraak... meeste hondenbezitters a-sociaal
Ik denk dat als je alle hondenbezitters en alle paardenbezitters op een rij zet, er net zoveel asociale paardenbezitters zijn als hondenbezitters.
Het gaat honderdduizenden keren goed als een hond en een paard elkaar kruisen, je hoort alleen de keren dat het niet goed gaat. Ik hou ook altijd rekening met andere mensen, ruiters, mountainbikers ed die ik tegenkom als ik met mijn hond wandel, maar zoals altijd hoort dat ook wederzijds te zijn.
Als ik zelf met mijn paard buiten rij, laat ik hem ook wel eens lekker uitgalopperen, maar NOOIT als er mensen in de buurt zijn of honden ed. Dan ga ik in stap over en pas als je gepasseerd bent en er weer ruim voldoende afstand is, draaf ik aan, maar ik kom ook geregeld mensen tegen als ik met mijn hond wandel die gewoon op 3 meter van je af in rengalop langskomen.
Gisteren naar de Drunense Duinen geweest met de hond, gaat altijd prima, speelt met haar vriendjes en met vreemde honden, met kinderen die met haar willen spelen. Komen we op het eind van de wandeling een vrouw tegen in nogal nette kleren (ik ga althans niet zo feestelijk gekleed als ik ga wandelen) die loopt te mopperen over al die honden die loslopen en haar vies maken
Mevrouw... dit is een losloopgebied.... Ga dan zelf ergens anders wandelen als je daar niet tegen kunt. 
)
Ben ik ieder geval erg blij met mn onverstoorbare pownie, ongeluk zit in een klein hoekje, zo zie je maar. Hopelijk heeft ze er niets ernstigs aan over gehouden