Ernstig ongeval met kinderen, paard en koets in Opijnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:29

Mijn eerste gedachte was ook: "Hoe kan een vader nu eerst aan zichzelf denken om zelf eerst van de wagen te springen?", maar zoals al eerder gezegd, je kan hierover onmogelijk oordelen. Is hij wel gesprongen? Misschien stond hij achter bij de kinderen en verloor hij zijn evenwicht. Ok, er hoort altijd iemand op de bok te zitten met de leidsels in de handen, maar wie zegt dat dit hier het geval was? Als mijn pony de kletter op gaat en ik heb de leidsels vast, is mijn eerste reactie niet om van de wagen te springen hoor :? Ik kan het dus haast niet geloven dat de vader op de bok zat en van de wagen is gesprongen.

@ miss_nadine: ik denk inderdaad ook dat hij zich nu ook al rot genoeg voelt inderdaad! Maar zoals ik al zei, is het zeker dat hij op de bok zat en de leidsels vast had? Ik weet natuurlijk niet hoe ik in panieksituaties zou reageren, maar ik denk dat, als je de leidsels vast hebt, de eerste reactie is om zo hard je kan aan die leidsels te gaan hangen (en met een beetje geluk denk je eraan om de rem in te duwen, maar dat zou bij mij niet het geval zijn).

Maar jeetje zeg, wat moet dit verschrikkelijk zijn! Hopelijk haalt dat zwaargewond kindje het.. Voor het paard is het uiteraard ook verschrikkelijk, maar een moeder zal liever haar paard afgeven dan haar kinderen. Enorm veel sterkte voor de hele familie!

britt299

Re: Ernstig ongeval met kinderen, paard en koets in Opijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:31

wat een vreselijk verhaal :n
gelukkig dat de kinderen onder controle zijn en de ouders ook. Heel sneu voor het paard. Maar waarom zou hij ineens op hol slaan? :(:)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:58

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele posts verwijderd, ik denk niet dat wij in de positie zijn om te oordelen. We zijn er niet bij geweest, en iedereen weet dat feiten soms heel anders zijn gebeurd dan dat er in de krant staat. Daarom hierbij dus de vraag om de vooroordelen en de speculaties voor je te houden, het is al erg genoeg wat er gebeurd is. Bedankt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:24

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen! :(:)

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:32

begrijp ik het goed dat de koets en het paard van die mensen zelf was?

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:33

Jeetje wat erg.. die arme kindjes zullen zich wel rot geschrokken zijn :(:)

trekpaard15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:39

:O wat erg zeg,, veel stekte iedereen

LadybirdJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:42

wat erg... sterkte voor iedereen :s

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:47

wat een vreselijk tragisch ongeval.Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:48

Dat is een dorp bij mij verderop, ik ken een heleboel mensen die aangespannen rijden hier in de buurt.
Het was ook een hele mooie dag vandaag en heb een aantal aanspanningen over de dijk zien komen. Zit te bedenken wie het zouden kunnen zijn, vreemd dat de berichtgeving verschillend qua leeftijden erover schrijven.
Brr, ongevallen met aanspanningen zijn altijd heel lelijk!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:19

wat erg. niet normaal hoe sommige dingen in kleine hoekjes gaan zitten en o zo fout af kunnen lopen.

op de originele website staat echter dat het om 3 personen gaat waaronder 1 meisje van 7 dus ik neem aan dat de andere 2 volwassenen waren?
en tja dat die man eraf springt dat is inderdaad puur reflex de een is vol van adrenaline en gaat er gewoon voor en de ander krijgt zoveel overlenvingsdrang dat ie alleen daar aan kan denken nog een ander bevriest en kan helemaal niks doen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:43

man misschien is hij we er af gevallen boven aan de dijk.. als zo iets gebeurd gaat dat zo snel.. kan van alles lijken.

lekker makkelijk in je stoel achter de pc te oordelen..

de media maken er altijd een spectaculaire draai aan.. denk maar aan andere nieuwsberichten met ruiters/menners op bokt..
bleek achteraf ook anders te zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:50

Moderatoropmerking:
Hierboven staat al een moderatoropmerking waarin gevraagd wordt om te stoppen met speculeren. Bij deze nogmaals dat verzoek, berichten waarin gespeculeerd wordt worden vanaf nu verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:39

Hoi,
Jeetje wat erg, las het net, kreeg er kippevel van, wat een drama!!!

Ik las dat het paard ergens van schrok, het blijven vluchtdieren, wat erg!

Sterkte voor de mensen/eigenaren van het paard!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:45

Wat een vreselijk ongeval! Ik wens alle betrokkenen veel sterkte en beterschap.

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:22

Ah jemig, wat verschikkelijk zeg.
Heel veel sterkte aan alle mensen die hier bij betrokken zijn. :(:)

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 01:48

jeetje, wat erg!

ik hoop dat het kindje beter wordt!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:18

Angie78 schreef:
Op de site van tv Gelderland het volgende:
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... -wagen.htm
OPIJNEN - Bij een ongeluk met paard en wagen bij Opijnen zijn zondag twee mensen gewond geraakt. Het gaat om twee vrouwen van 29 en 24 jaar uit Heesselt. Een 7-jarige meisje moest voor controle naar de huisarts.

Het drietal zat met familieleden op een wagen die van de Waalbandijk afreed en daarbij over de kop sloeg. Het ongeluk gebeurde toen ze even waren gestopt om het hoofdstel van het paard te controleren.

Het dier raakte door het ongeluk dusdanig gewond dat het moest worden afgemaakt.

Speculeren hoeft dus niet meer, dit is de reden waarom de man er naast stond...een hele normale reden dus.....
Erg genoeg, maar zo zie je ieder paard hoe braaf ook heeft een trigger

karin__1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:43

Een collega van mij is betrokken geweest bij dit ongeluk. Haar ouders zaten vooroop de kar. Moeder was afgestapt om het hoofdstel goed te doen. Mijn collega, haar vrouw en een meisje van 7 zaten achterin de wagen. Toen het paard schrok heeft hij de benen genomen en is van de dijk afgestoven. De vader die voorop zat kon er inderdaad nog vanaf springen. De meiden achterin waren kansloos. Het 7 jarige meisje heeft alleen wat kneuzingen. Mijn collega en haar vrouw hebben het er minder vanaf gebracht en verblijven beide nog in het ziekenhuis.

Zij deden dit veel vaker. Dus volgens mij gewoon domme pech!
Laten we hopen dat ze snel opknappen.

Het is niet aan ons om te oordelen of het stom is geweest of niet. Het is al erg genoeg. En de discussie achteraf heeft weinig zin!

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:07

Afschuwelijk. Geen woorden voor....

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 00:14

In de gelderlander vandaag:
Citaat:
OPIJNEN - Bij een ongeluk met paard en wagen op de Waaldijk in Opijnen zijn zondagmiddag twee vrouwen van 29 en 24 jaar uit Heesselt ernstig gewond geraakt.
De wagen reed rond half twaalf van de dijk en vloog hierbij over de kop. Het paard heeft het ongeval niet overleefd. Het dier raakte zo ernstig gewond dat het uit zijn lijden moest worden verlost.

Twee van de vijf inzittenden konden nog op tijd van het open rijtuig af springen. De andere drie kwamen ten val. Twee van hen zijn met onder andere botbreuken per ambulance naar het ziekenhuis overgebracht. Een 7-jarige meisje moest voor controle naar de huisarts maar is inmiddels weer thuis.

Het ongeluk gebeurde toen de vijf familieleden even waren gestopt om het hoofdstel van het paard te controleren. Het paard begon vervolgens te lopen en de bestuurder kon het dier niet langer onder controle houden. Na het ongeluk werd eerst de brandweer, maar later ook een traumahelicopter ingeschakeld voor het verlenen van assistentie

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:46