Oostenrijkse uitvinding kan paarden zindelijk maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vaa

Re: Oostenrijkse uitvinding kan paarden zindelijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:02

ik vindt het wel handig ;) die van mij maken er een grote zooi van

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:52

over 3 weekjes is het 1 april, April Fools Day. Sorry, maar dit 'riekt' naar een zorgvuldig opgebouwde grap >;)

xandra1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:58

Haha, mijn oude pony kon op commando plassen:D
hij was sowieso netjes, alleen plassen en poepen op vaste plek in zijn stal.
Ook nooit tijdens het rijden. In de wei uiteraard wel eens een drolletje.
maar omdat hij nooit kon plassen zonder zijn eigen stal heb ik gewoon een routine aangeleerd waarbij hij
in de stal kon ik ervoor bleef staan en toen hij begreep dattie daarna wegging maaktie ff een plasje.
Soms probeerde hij t ook te plassen voor de zekerheid:P
Hilarisch gezicht! maar wel ideaal met een lange wedstrijddag voor de boeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 01:06

Tijdens het uitmesten van de wei gaf ik mijn shire een keer een wortelschijfje toen hij naast de kruiwagen ging poepen. Daarna kwam hij iedere dag naast de kruiwagen poepen en moest ik hem dus wel iedere keer weer een wortelschijfje doen, de slimmerd!
Nadeel is... ik heb nu een poepzuigapparaat, maar hij blijft poepen naast de kruiwagen :')

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:16

ehm, ik zet ze nooit in de stal, hier mesten ze overal, 2 paarden geven er de voorkeur aan om in de loopstal te plassen.
verder gaan er hier altijd een paar staan mesten zodra we mestruimen. zo van, heej, ik heb hier ook nog wat. haha

montiesmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 01:44

Carolinef schreef:
Guus is ook zindelijk, dus zijn er wel meer die het kunnen,
als hij moet plassen draait ie rondjes en is voor zijn baasje een teken dat ze met n emmer oid moeten komen en als ie moet mesten buiten op straat heeft ze m geleerd om het op te houden, dus zo bijzonder is het van die oostenrijkers niet.

En als het baasje niet in de buurt is ... durft hij dan te plassen of staat hij het dan op te houden? Zo'n geval ken ik namelijk en die is er erg ziek van geworden helaas.
Laat je paard gewoon lekker zijn gang gaan, we grijpen al zo in in het wezen paard. Ik vind dit geen gezonde trucjes!

BasD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:34

Ik ben het hier niet mee eens, je moet de natuur niet zo kunstmatig maken.

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:32

:D Nu oppassen dat ze niet de hele dag probeert te poepen om eten. :D

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:06

Ons paardje poept en bedekt dit op een of andere manier dan weer netjes met stro. Stal ziet er dus op het ook goed uit, maar als je de bovenlaag weghaalt heb je een hele hoop te doen. Het ligt ook echt overal verspreid, geplet en wel. Ik weet niet wat een normale hoeveelheid is, maar hij poept toch wel minimaal 10 hopen per dag.
Na het rijden moet hij altijd plassen in zijn schone stal. We zetten er dan wel eens een emmer onder met wat stro erin (voor het kletterende geluid) en dan stopte hij direct, maar nu is hij er aan gewend en plast de emmer vol, en dat scheelt een hoop vocht in de stal. Op één hoop poepen lijkt me wel wat, dus ik wil hem wel testen die camera, haha.

Ik ben het er wel mee eens dat het een natuurlijke zaak moet blijven, niet alle trucjes zijn even goed.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:07

ik ben het er ook mee eens dat een paard zijn behoefte moet kunnen doen wanneer de nood daar is, geef alleen aan dat er meer zijn die hun paarden "zindelijk"maken

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:15

Jajja mijn paarden plassen al jaren op de emmer en zijn dus zindelijk!
Heel eenvoudig aangeleerd voor het voeren met de emmer de stal in en dan als belonngn wat lekkers.
Pas nog onze jonge merrie die in de opfok geweest is ook op deze manier zindelijk gemaakt.
Super scheelt een hoop werk en vieze lucht in de stal :D *\o/*