Eigenaar "verwaarloosde pony" uit Spoele wordt gepest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:57

silly_silas schreef:
wat is dat toch tegenwoordig.
Doet me denken aan dat artikel over het glas in de wei ...
En die IJsjes.. :j

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:58

Ik geloof dat ik me al een schuilgat had gegraven en erin was gaan liggen wachten tot die etters weer toeslaan! :(
Maar dan was het toch MIJN beurd }> !Allemaal de haren af en met een schoen in hun kont weer naar huis.
Zijn ze nou helemaal gek geworden,en dat allemaal om een stuk grond?Wat zijn mensen toch rare,laffe wezens en dan zich uiten op een pony. -:(-
Veel zwaardere straffen moeten ze hier invoeren,net als in Amerika! ~~}>

Troika laat je niet op de kop zitten!!! :(:)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:00

Troika, hoe groot is je weiland en hoe gemakkelijk is je terrein toegankelijk? Beschik je over stroom? In dat geval zou ik een fikse klap op alle mogelijke toegangsplaatsen zetten, dan kunnen ze in elk geval niet meer bij de pony komen. Desnoods maak je nog een extra pad dat onder stroom staat, zodat er ook niets naar de pony gegooid kan worden. Verder natuurlijk ook je weidehek van een ketting en/of alarm voorzien.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:03

Ach Sientje dat stroom houd zelfs geen kids tegen! :n
Ik heb al gehoord van iemand die net op tijd was anders waren zn shetjes weg.Twee blagen stonden even dat brede witte stroomlint met een keukenschaar door te knippen.
Kinderen hadden geluk dat de schaar een geïsoleerd handvat had,anders was het misschien anders afgelopen gezien er flinke lel stroom op stond! :wow:

Eilinora

Re: Eigenaar "verwaarloosde pony" uit Spoele wordt gepest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:10

je hebt toch een schuilstal?

is het niet mogelijk om met een handcamera in de stal te gaan staan en dan hopen dat ze weer toeslaan.
dan heb je meteen bewijs...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:11

Is het misschien niet mogelijk-als het stuk niet té groot is tenminste- om een omheining onder stroom te plaatsen waar niet onderdoor gekropen kan worden en dat niet zo gemakkelijk stuk te knippen is, kippengaas bv?

Mensen zijn echt rare kwasten, alsof die grond nu wel verkocht zou worden. Ik zou er bijna nog een stel ezels, geiten, ganzen en een overactieve haan bijsmijten. Maakt lekker veel lawaai. (nee dit is uiteraard niet serieus bedoeld, voor het geval iemand in paniek schiet)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:13

troika schreef:
ja ik ben de eigenaar,ik heb al aangifte gedaan maar ze lachen eens en inplaats van een klacht maken ze er een melding van.

Totdat je pony door de geknipte draden eens wèl het hazenpad kiest, de grote weg op dondert, tegen een auto aanknalt en een paar mensenlevens kost. Moet je eens zien hoe iedereen zal steigeren }:0

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:19

Te ziek voor woorden, wat walg ik van de mensen die zoiets doen zeg...

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:24

Als je toch de wei goed laat omheinen er misschien een waakhond bij zetten, laat ze dan nog maar eens proberen binnen te komen. ~~}>

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:29

mensen denken tegenwoordig alleen aan zichzelf en niet meer aan de gevolgen die hun acties mee kunne brengen.. stom hoor. stel dat de pony daadwerkelijk de hort op was geweest had het nog een vervelend staartje gekregen.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:16

[quote="tiger27"]
TS: Je geeft aan dat je pony op een te groot stuk staat om te filmen ? Mischien een kleiner stuk maken? gewoon tijdelijk zodat als ze bij je pony komen je zeker weet dat ze op de film komen.. of inderdaad in een schuilstal ofzo wachtdiensten met vrienden en familie regelen die filmen.. zorg dan dat je ze van achter besluipt en eerst filmp voor je wat zegt voordat ze de benen nemen voordat jij ze op de film hebt.
Of een infra rood camera.. is er geen bokker die iets heeft wat je kan lenen?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 11-03-11 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:25

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal off topic reacties verwijderd. Vanaf hier graag weer on topic.

troika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:42

Vandaag waren weer de handvaten van de schrikdraad weer netjes op de grond gelegd zodat de pony weg kon.
Gelukkig doet hij het niet, maar kan er eens van komen.

Ik had hem naar een achtergelegen stuk wei gebracht om dat hij uit het zicht van de buren zou staan, maar dit brengt niks op.
hij kan altijd naar zijn stal en waar de stal staat daar is er toegang naar een wegel die naar de straat uitwegd.
Ik wil hem zijn toegang tot zijn stal niet afsluiten of bij slecht weer kan hij niet schuilen, en dan kunnen weer klacht neerleggen omdat hij geen schuilstal geeft.
Vooraan de oprit van de weide is er hek,maar op de zijkant van de oprit is er prikeldraad tussen de bomen en die draad hebben ze omhoog getroken met een koord,zo heeft ook BLID zich toegang verschaft op mijn grond.
Ik ben nu bezig om nog meer prikel draad aan te brengen,zodat als ze er onder kruipen,gescheurde kleding er aan over houden!
De pony zijn afsluiting is gewoon eletrische draad en lint en kan dus gemakelijk geopend worden.
Alles afsluiten met een andere omheining is moeilijk, de weide is een kleine ha. groot.

Mijn zoon gaat proberen een fotocamera de bij beweging foto's neemt te plaatsen daar waar ze steeds de draden open maken.

Vandaag 4 maal heen weer van thuis naar de weide gereden en mij al eens een tijde verstopt opgesteld om hen te kunnen betrapen,maar niet geluk spijtig genoeg. :(

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:58

Jeetje, wat kinderachtig zeg. Als mensen op ons bedrijf zou doen zou ik echt op jacht gaan, ik kan daar echt pislink om worden !

@Troika, hou je taai en probeer gewoon alles te doen om deze &%#@ te pakken voor er grote gevolgen komen van openstaande ingange etc etc, wie weet wat voor gekkigheid die mensen nog meer kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:16

Je mag in België niet zomaar camera's gaan plaatsen, jammer genoeg. Als de mensen gefilmd worden buiten de weide en dat is openbaar terrein, dan kunnen ze de eigenaar zelfs aanklagen voor schending van privacy. Hij zou dus enkel zijn weide mogen filmen zolang er niks van openbaar domein/openbare weg op te zien is.

Hier is een aantal jaar een fikse zaak rond geweest door iemand die een camera aan zijn voordeur had hangen tegen jongeren die in zijn brievenbus kwamen pissen ed. Voorbijgangers hebben dat toen aangeklaagd samen met de stad, en ze hebben gelijk gekregen, de eigenaar moest de camera weghalen.

Het idiote is dus dat als de eigenaar van de pony de camera zo opstelt dat hij net de omheining kan zien maar niet de weg ernaast, dat die mannen er genoeg aan hebben om een lange stok te nemen of bezemsteel en zo de stroomdraad uit de haakjes te lichten, dan staan ze immers buiten beeld.
Of ze zetten domweg een muts op, kan je ook nog tijdje bezig blijven.

Ik zou eerder een onzichtbaar alarm plaatsen, dat afgaat op je gsm als ze aan de weide wat uitspoken. Eventueel vragen aan politie om op regelmatige tijdstippen er langs te rijden, doen ze toch ook voor je huis als je op vakantie bent? Of vraag vrienden of familie om op onregelmatige uren eens langs te gaan? de daders kennen de eigenaar, als ze die zien zullen ze wel wegblijven. Als een onbekende daar rondwandelt zullen ze misschien gewoon verderdoen, denkende dat ed onbekende hen zal aanzien als eigenaar ipv daders.

troika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 03:28

Ik ben al via een bron te weten gekomen dat het een vrouw is die mij heeft gemeld bij de krant voor verwaarlozing en waarschijnlijk de zelfde persoon die Blid heeft verwitigd,ze is zo dom geweest van foto's te nemen van mijn pony en die op facebook te plaatsen!
En ze schrijft er bij ,dat de politie zei dat het dier geen hinder had van zijn hoeven, en daar was ze boos om.
Dus was ze er bij als Blid en de Politie er was.

Als ze nu zal gelezen hebben in de krant de klacht die ze bij ministerie van volksgezond,afdeling dierenwelzijn heeft neergelegd ook op niets is uitgedraaid zal ze nog bozer zijn,ik hoop dat mijn pony het niet moet bekopen!
De inspecteur-dierenarts die ze op mijn pony had afgestuurd heeft mij gebeld en gezegd dat het dier in orde is en gezond en vroeg zich af waarom deze ongegronde klacht was ingediend,ik heb hem het uitgelegd dat het al een tijdje is dat ik op allerlij manieren gepest word en dat zelfs mijn tractorbanden er moeten aan geloven.

Waarschijnlijk gaat het om een vriendin van de persoon (buur) die mijn grond wil,Die persoon heeft zelf geen grond voor haar paard en wil mijn weide.

Nu moet ik proberen te bewijzen dat het ook deze personen zijn die mijn draad opleggen en mijn pony zijn manen hebben afgeknipt.
Hen betrapen op heterdaad zou de max zijn,ik neem nu steed mijn fototoestel mee naar de weide.

En als mijn pony iets overkomt dan overzie ik de gevolgen niet.

Ik heb haar gekocht uit medelijden, van een landbouwer ,die de pony tussen zijn koeien liet lopen en ze moest mee eten met de koeien;
ajuin,mais en bieten meer had ze niet en ze zat volledig onder het schurft!
Heeft mij veel bezoekjes gekost van de dierenarts om haar terug gezond te krijgen,ze is nooit moeders mooiste geweest,maar haar karater maak van haar een prachtig dier! Ik zou ze niet meer willen missen.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 07:44

Wat een trieste zaak en wat een zielig persoon die vrouw zeg :(

Is het mogelijk om de ingang waarvan die vrouw telkens de draden losmaakt te veranderen?
Dan maak je de draden zo, dat het niet meer los kan. Ook voor jou niet. Dat er dus geen officiele ingang meer is.
Is niet handig, maar voor nu misschien wel nodig.

Dan veel stroom erop zetten!

Ik hoop echt dat je de vrouw kunt betrappen :( Vreselijk dat dat mens jouw pony dit aandoet.
En dat noemt zich een paardenvriend?? Ze moeten haar haar eigen paard afpakken. Zo iemand is geen paard waard!

boshuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 09:12

Oh wat vreselijk voor je... ik zou er nachten wakker van liggen! Tjonge jonge... een paardenvrouw die een oude pony en eigenaar terroriseert.

Het kan dan wel schending van privacy zijn in Belgie maar als je eenmaal opnamens heb van het opzettelijk afknippen van staart of manen of draden doorknippen kan je er altijd mee naar de politie.
Als deze politiemensen door de vingers kijken betreft wetgeving van pricacy of dergelijke is de kans groot om toch zo'n vrouw aan te pakken.
Want ondanks dat er een zaak zo aan zijn einde is gekomen door bepaalde privacy voorwaarden kan ik niet geloven dat de politie hier zijn neus voor ophaalt. Het gaat tenslotte niet om brievenbus pissen maar opzettelijk toetakelen van pony.

Misschien plaatselijke tv omroep om het uit te zenden als je opname heb gemaakt.
Of iets van een Belgische rtl boulevard... daar word altijd wel iets uitgezonden over onrecht met dieren.

Misschien een aantal bordjes maken van hout en betimmeren op paaltjes en erop zetten dat je mensen vraagt om op te letten ivm doorknippen draad en toetakelen pony en deze in de wei te plaatsen.

Berichten rondsturen naar woonomstanders per brief?

Je zegt dat deze vrouw een paardenvrouw is.... zit ze toevallig niet op bokt?
Als je misschien weet hoe haar paard heet kan je de zoekfuntie gebruiken.

Nou meid, succes verder en hopen dat die terrorist bij haar nekvel gegrepen word.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 09:21

kan het niet zo zijn, dat de "dader" hier meeleest?????

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:22

wat een zielige persoon die vrouw begin een leven
zou je de politie niet om hulp kunnen vragen of ze wat vaker langs kunnen rijden
of je pony op een klein afgezet stukje te zette en daar camera op te zetten totdat je bewijs hebt
sterkte

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:56

Esmeralda schreef:
kan het niet zo zijn, dat de "dader" hier meeleest?????

Dat zou best kunnen.

Ik hoop dat ze zich 2x achter de oren krabt. Als de pony wat overkomt denk ik toch niet dat die vriendin die grond krijgt, en mocht dat wel het geval zijn; zal ze daar niet zonder geroddel en een hele slechte naam haar paard daar neer kunnen zetten. MAW, als ze mee leest: Koop verstand en doe toch normaal, dit werkt niet op die manier. Als je zo nodig je paard er wil hebben had je beter VRIENDEN kunnen worden, hadden paard en pony bij elkaar kunnen staan.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 12:05

jeetje wat erg, lees nu pas het hele topic door, maar wist niet dat er mensen bestonden die zoooo kinderachtig waren en niet inzien hoe gevaarlijk het kan zijn, voor zowel mens als dier.

@troika, heel veel sterkte en hoop dat het snel voorbij is voor zowel jou als de pony, heb je mischien een foto van je pony ben wel benieuwd naar je dotje

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 12:08

Zijn er al bordjes opgehangen met verboden toegang met de artikel nummers van wetboek????
Deze kunnen misschien helpen mocht iemand wel op heterdaad worden betrapt......

Ik hoop echt voor je dat je de "verdachten" snel betrapt!
Dit is gewoon te gek voor woorden.
Het zijn domme mensen die niet nadenken over gevolgen als ze het over de rug van het dier doen....

Misschien ook een idee om de rijdende rechter in te schakelen? ombutsman?
Schroom niet om naar de politie te blijven gaan om aangifte te doen!!! Hoe meer bewijs je verzameld en vast laat leggen door politie hoe beter je een "zaak" voor elkaar kunt krijgen!!!!
(Blijven noteren en aangifte doen: wat is er gebeurt, tijdstip etc etc.... ook je eigen rondjes die je nu doet op verschillende tijdstippen bijhouden in een logboek!!! En wat je allemaal hebt aangepast op je land! )

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:38

is de wei niet groot genoeg voor 2 paarden vraag ik me even af. Zou voor beide paarden ook fijn zijn, ipv in hun eentje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:50

Nou esmeralda, ls ze nu al overgaat tot pesten, wat gaat ze dan niet uithalen om ook als medegebruiker haar zin door te drijven?
Had ze maar vroeger aan moeten denken vind ik zo, ik zou zo'n persoon na zulke pesterijen voor geen geld meer op mijn land willen!

Het is immers je goed recht om als eigenaar te beslissen of je een stuk grond verkoopt of niet, er is geen enkele wet die je verplicht om te verkopen aan de eerste de beste kandidaat.

Wet van privacy kunnenze net tegen hem gaan gebruiken zonder dat ze gesnapt worden. Het mag gewoon niet en is onrechtvaardig verkregen bewijsmateriaal. Punt. Zal een rechter dus ook niet aanvaarden als het zo ver komt, die MAG dat volgens de wet ook gewoon niet. Je mag niemand filmen zonder toestemming van die persoon op een openbare locatie tenzij het ook daadwerkelijk klaar en duidelijk staat aangegeven en met wettelijke toestemming.