Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ariebren schreef:Het valt mij elke keer weer op dat in dit soort discussies, over jury sport, de winnaars nooit een probleem hebben.
Het zijn altijd de lager geplaatsten en verliezers die een probleem hebben met de uitslag.
Daarnaast van vier verschillende hoeken een proof beoordelen geeft altijd afwijkingen in de beoordeling.
In de western zie je dit verschil veel minder omdat de jury altijd op de langezijde onder X zit.

Espie schreef:Roxxiejj schreef:Komen ze dan lekker op tijd mee.. In de basis zijn deze problemen al ontzettend groot, laat staan in de hogere klasses.
En noem het vooroordelen: als je geen bekende naam hebt, mag je wel de sterren van de hemel rijden, grote namen staan bovenaan. Zeker met 2juryleden, als ze je allebei beter vinden dan de oranje kraagjes, nou... Dan is het die dag Pasen en St. Juttemis...
amen

meish schreef:(knip) Lage scores zijn ook niet echt een visitekaartje voor het Buitenland, die vooral kijken naar de scores.(denk financieel verlies: want hogere scores verkoopt beter) (knip)
Ik vind ook dat de term "Happy Athlete" wat meer aandacht mag hebben. Vele combinaties in de subtop van de Nederlandse dressuursport (maar natuurlijk ook in de basissport) hebben spanning, kantelen, en het paard oogt niet blij maar in stress. Ze lopen daardoor wel met de benen van de vloer.Ik geloof niet dat dat de bedoeling is, of een goed voorbeeld voor de beginnende ruiter. Er zijn daarentegen veel ruiters ook in de top van de dressuur sport die juist Happy Athletes onder zich hebben. Zij rijden fijne, harmonieuze proeven met een blij paard en vaak eindigen ze in de middenmoot. Ikzelf geniet het meeste van deze combinaties want dat is voor mij ECHT dressuur.
Ik hoop toch dat er een beter jury systeem komt, wat het dan ook is, om meer duidelijkheid te scheppen. (knip)